پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:48:46 - دوشنبه 5 آبان 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تقارن ۱۳ آّبان با عاشورا ریشه در استکبار ستیزی و جهاد فی سبیل الله هر دو مناسبت دارد
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت : تقارن ۱۳ آّبان با عاشورا ریشه در استکبار ستیزی و کفر ستیزی و جهاد فی سبیل الله هر دو مناسبت دارد .

مهدی صدفی ، صبح امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم الحرام ، گفت : امیدواریم همه بتوانند در جهت ترویج فرهنگ عاشورایی قدم بردارند .

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان ادامه داد : تجمع بزرگ ضد استکباری همراه با عزاداری و سوگواری حسینی در روز عاشورا در میدان بسیج مقابل حسینیه ثارالله از مهم ترین و اصلی ترین برنامه های ۱۳ آبان است.

وی با اشاره به بهره گیری از روایتی از حضرت زهرا(س) با این مضمون که حضرت خدارا شکر می کردند که در میان دوستان ما کسانی را برگزید که امر ما را احیا می کنند بیان کرد : خداوند کسانی را برگزیده که فرهنگ ناب اسلامی و فرهنگ عاشورایی را ترویج دهند .

صدفی ضمن گرامی داشت روز ۱۳ آبان  گفت : ۱۳ آبان یکی از روز های تاریخی و به یاد ماندنی و نقطه عطفی درتاریخ مبارزات ایران اسلامی است .

وی افزود : ما در این روز سه مناسبت مهم داریم ؛ سالروز تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۴۲، سالروز کشتار دانش آموزان بی گناه مقابل دانشگاه تهران در سال ۵۷ و سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت : ما در این روز ، روح مبارزه با استکبار و ظلم را در اعتقادات مردم ایران شاهد بودیم.

صدفی اظهار داشت : ۱۳ آبان از نظر ماهیت و محتوا برگرفته از فرهنگ عاشورایی است .

وی افزود : امسال ۱۳ آبان با عاشورای حسینی مقارن است ؛ این تقارن ریشه در استکبار ستیزی و کفر ستیزی و جهاد فی سبیل الله در هر دو مناسبت دارد .

صدفی با تاکید بر تشابه قیام امام حسین با ۱۳ آبان تصریح کرد : ریشه حرکت امام حسین مبارزه با کفر بود ، وقتی روح قیام امام حسین (ع) را با روح ۱۳ آبان مقایسه می کنیم ،می بینیم هر دو دارای یک ماهیت هستند .

وی با بیان سخنی از فرمایشات امام راحل بیان کرد : به گفته امام خمینی (ره) ، انقلاب اسلامی ایران ادامه راه انبیاء و اولیاست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت : مردم ایران در همه عرصه ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در دفاع از اصول و اعتقادات ارزشی و مذهبی خود ، با پیروی از حضرت امام خمینی (ره) و در حال حاضر با پیروی از رهبری ، حضوری دشمن شکن داشته اند

صدفی گفت : هنوز روح ایستادگی و مقاومت و مبارزه با استکبار در مردم ایران زنده است ، ما نماد  این ایثار و مقاومت را در هشت سال جنگ تحمیلی دیده ایم .

وی در خصوص حضور مردم در مراسم بزرگداشت روز ۱۳ آبان اظهار امیدواری کرد و گفت : ما امیدواریم مردم همچون سال های گذشته ، در یک تجمع ضد استکباری به دنیا اعلام کنند که ملت ایران یک ملت زنده است و پای ارزش های اسلام و منویات امام خمینی (ره) و رهبری ایستاده است و از اهداف خود کوتاه نمی آید و به دنیا اعلام می کند که با زبان زور و تحریم و تهدید نمیتوان با این ملت مبارزه کرد و آن ها هرگز به اهداف خود نخواهند رسید .

صدفی بیان کرد : در خصوص برگزاری مراسم بزرگداشت ۱۳ آبان ، با هیئت های مذهبی و سایر ارگان ها هماهنگی های لازم صورت گرفته است که انشاءالله ضمن عزاداری در مراسم خامس آل عبا ، شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و انگلیس را که نماد سازش ناپذیری با استکبار جهانی است سر خواهند داد .

وی افزود : قرائت قطعنامه و عزاداری برای سید الشهداء ، همراه با فریاد های مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل و …از برنامه های این مراسم خواهد بود .

صدفی با تاکید برتقارن روز ۱۳ آبان با روز عاشورا گفت : برای اینکه مردم به مراسم عزاداری خود برسند و مشکلی در عزاداری پیش نیاید برنامه های روز ۱۳ آبان یک ساعت بیشتر به طول نخواهد کشید و مردم می توانند به هیئت های مذهبی خود پیوسته و به عزاداری بپردازند .

وی در پایان برنامه های پیش بینی شده توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان در این روز این گونه بیان کرد :

  • بهره گیری از تجمعات این ایام و محافل و مجالس مذهبی و دینی در ارتباط با استکبار جهانی ، زمینه مناسبی است که توسط مبلیغین ، مداحان و ذاکران اهل بیت در این خصوص کار شود .
  • مجالسی به صورت اختصاصی توسط دستگاه اجرایی در تشکل های مردمی برگزار می شود .
  • برگزاری مسابقات ویژه دانش آموزان از جمله مقاله نویسی و…و به صدا در آوردن زنگ استکبار ستیزی
  • برگزاری ویژه برنامه هایی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مثل قصه نویسی و…
  • برگزاری شب شعر عاشورایی توسط ارشاد اسلامی
  • برگزاری مسابقات ورزشی بعد از ایام دهه اول محرم
  • نمایشگاه عکس توسط اتحادیه انجمن های اسلامی مدارس
  • نمایشگاه عکس استکبار توسط شهرداری کرمان
  • راه اندازی ایستگاه صلواتی
  • بهره گیری از فضای مجازی و رسانه
  • تجمع بزرگ ضد استکباری همراه با عزاداری و سوگواری حسینی در روز عاشورا در میدان بسیج مقابل حسینیه ثارالله راس ساعت ۱۰ صبح ،از مهم ترین و اصلی ترین برنامه های این روز می باشد .

انتهای پیام / مهدی زاده

منبع : بوتیا

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب