پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:19:32 - دوشنبه 10 آذر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آمریکا مانع صلح جهانی است/با اقتصاد مقاومتی ایستادگی می کنیم
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت : کسی که نمی خواهد دنیا روی آرامش ببیند آمریکاست ، ما همواره به دنبال صلح ، آزادی و عدالت خواهی هستیم و این آمریکاست که مانع از صلح جهانی است .

علیرضا منظری توکلی نماینده بافت، رابر و ارزوئیه در گفتگو با خبرنگار» صبح رابر» در خصوص تمدید مذاکرات ایران با ۵+۱ ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که مبنای مذاکرات سه اصل عزت مصلحت و حکمت است، گفت: بر اساس این سه اصل مذاکره می‌کنیم، خط قرمز ما نمایندگان هم فرمایشات مقام معظم رهبری که باید بحث هسته‌ای ایران همچنان پیش رود و بتوانیم جواب گوی نسل‌های آینده باشیم.

تعطیلات-مجلس-۳۴۶x256

وی تاکید کرد: نتیجه مذاکرات باید ۱۹۰هزار سو بازده سان‌تر فیوژ‌ها باشد و سان‌تر فیوژی از جا کنده نشود، فوردو به عنوان یک مرکز تحقیقاتی به کار خودش ادامه دهد، نطنز کار غنی سازی را ادامه دهد و تحریم‌ها برداشته شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: تیم مذاکره کننده ایرانی با این دیدگاه در مذاکرات شرکت کرده و تا اینجا در مقابل لشکری که آن‌ها آورده بودند به خوبی پیش می‌رود و از حقوق ملت ایران دفاع می‌کنند. تیم مذاکره کننده ایران ۱۶ نفر در حالی که آمریکا تعداد زیادی نیروبیش ۱۳۰ نفر آورده بودند.

وی ادامه داد: اگر بر آنچه که مقام معظم رهبری به عنوان خط قرمز در فعالیت هسته‌ای تعیین کردند مبنا مذاکره باشد، طبیعی است ادامه می‌دهیم.

منظری توکلی تمدید مذاکرات به نفع ایران دانست و اظهار داشت: انتظارات مردم از تیم مذاکره کننده اینکه از خط قرمز‌ها به خوبی دفاع کند و آنچه را که مقام معظم رهبری فرمودند به طور کلی مد نظر باشد، الحمدالله این محقق شد.

وی اضافه کرد: تمدید مذاکرات یک مرحله ایست که به طرف مقابل فرصتی می‌دهد که یکبار دیگر باز بینی کند و ببیند راهی جز کنار آمدن با ایران و قبول حق هسته‌ای ایران و رفع تحریم‌ها ندارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که بعد از مذاکرات فرمودند: اگر حرف منطقی وسط بیاید، حرفی نداریم، قرارهای عادلانه و عاقلانه را قبول می‌کنیم اما آنجایی که پای زورگویی و زیاده طلبی باشد، نه، جمهوری اسلامی از صدر تا ذیل، هم مردمش و هم مسوولینش قبول نخواهند کرد، اذعان داشت: فرمایشات راهبردی مقام معظم رهبری در واقع نصب العین ما باشد و راهگشا برای پیشبرد نظام جمهوری اسلامی است.

نماینده بافت، رابر و ارزوئیه در خصوص زیاده خواهی آمریکا و غرب گفت: این خوی استکباراست که همواره به دنبال زیاده خواهی است و اگر این طور نبود اسمشان استکبار نبود، استکبار یعنی اینکه هیچ‌گاه به حقوق خودشان قانع نیستند و همواره به دنبال تجاوز به حقوق دیگران می‌باشند.

وی ادامه داد: آن‌ها کاری که مربوط به خوی اخلاقیاتشان است انجام می‌دهند ما هم همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند پای زورگویی و زیادی طلبی باشد همه از مردم تا مسئولین قبول نخواهند کرد و زیر بار ظلم نمی‌رویم.

منظری توکلی با بیان اینکه استکبار این شیوه‌ای که در پیش گرفته به هیچ وجه به نتایج مطلوبی دست نخواهد یافت تصریح کرد: مردم ایران با تکیه بر اقتصاد مقاومتی براساس فرمایشات مقام معظم رهبری می‌توانند زندگی مناسب‌تر پیدا کنند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس انسجام و وحدت عامل مهمی برای مقابله با زیادی خواهی‌های دشمن دانست و افزود: امروزه با رهبری مقام معظم رهبری و هوشیاری که دربین قوای مقننه، قضائیه، مجریه و مردم وجود دارد این انسجام وحدت در شرایط حداکثری است و خود این انسجام وحدت که سرمایه‌ای است بی‌نظیر برای مقابله با زیادی خواهی‌های دشمن.

وی با تاکید بر اقتصاد مقاومتی، که می‌تواند از تاثیر گذاری تحریم‌ها و رفتارهای چندگانه غرب بر کشور، جلوگیری کند، عنوان کرد: اگر اقتصاد مقاومتی به خوبی اجرا شود مطمئناً ما در مقابله با زیادی خواهی‌های و زورگویی‌های غرب همچون آمریکا می‌توانیم ایستادگی کنیم و به بهترین وجه با آرمان‌هایی که شهدا برای آن‌ها به شهادت رسیدند دست یابیم.

نماینده بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها حتی اگر موضوع هسته‌ای نیز به توافق برسد در خصوص موضوعات دیگری همچون حقوق بشر زیاده خواهی خواهند کرد، گفت: ما به هیچ وجه در مقابل ترفند‌های دشمن کوتاه نمی‌آییم دشمن به دنبال شکست نظام و مردم ایران است و هر راهی هم که خدای نکرده با آن مدارا کنیم و کنار بیاییم آمریکا راه دیگری را انتخاب می‌کند و زشت نیست آ مریکایی که خودش بزرگ‌ترین ناقص حقوق بشر است با ما مدافع حقوق بشر اشکال بگیرد. این جز ترفند‌ها و شیوه‌هایی برای تحت فشار قرار دادن ملت ایران است، ایران اسلامی تسلیم این‌ها نشده و نخواهد شد.

وی با توجه به اینکه قدرت ایران ودر منطقه همچنان در حال افزایش است و همواره به عنوان یکی از قدرت‌های منطقه ایفا گر نقش‌های اساسی است؛ آیا تمدید توافق ژنو، و عدم حصول نتیجه خاص از مذاکرات، می‌تواند به قدرت ایران لطمه‌ای وارد کند؛ با حالت خونسردی گفت: نه به هیچ وجه ایران در منطقه واقعاً قدرت اول است و آمریکایی‌ها و استکبار می‌دانند که در غزه، عراق، سوریه و یمن در جای جایی که انقلاب‌های مسلمین رو به پیشرفت هستند الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران است و کسی هم توان مهار این جنبش‌های عدالت خواهانه را در منطقه ندارد. و روز به روز هم بر قدرت ملت ایران افزوده می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم خوشبینی به مذاکرات، آیا نمی‌شد پیش بینی کرد که غربی‌ها به این راحتی، حاضر به توافق نباشند؛ به نظر می‌رسد فاصله نظام سلطه با نظام جمهوری اسلامی ایران، همچنان زیاد است، توضیح داد: از‌‌ همان اول باور داشتیم به اینکه مقام معظم رهبری با آن تدبیرشان با آن هوش فوق العاده‌شان مطالبی که می‌فرمایند صد در صد درست است، همین ایشان نرمش قهرمانانه را توصیه فرمودند و ما پای میز مذاکره برویم تا به دنیا اعلام کنیم آن کسی که خوی استکباری و لشکری دارد آمریکاست و کسی که نمی‌خواهد دنیا روی آرامش ببیند آمریکاست و ما همواره به دنبال صلح، آزادی و عدالت خواهی هستیم و این آمریکاست که مانع از صلح جهانی است.

وی تلاش‌های تیم مذاکره کننده برای حفظ خط قرمز‌ها و حراست از ارزش‌های نظام را اینگونه ارزیابی کرد: من فکر می‌کنم آن‌ها وظایفشان را به خوبی انجام دادند ایستادگی به واسطه حقوق ملت ایران وظیفه‌ای بود که انصافاً با تمام وجودسعی کردند که از این حقوق دفاع کنند و تسلیم زیادی خواهی‌های آمریکا و کشورهای غربی نشوند.

منظری توکلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص تسلیح کرانه باختری گفت: فرمایش مقام معظم رهبری است و هر چه سریع‌تر باید کرانه باختری مسلح شود.

وی با اشاره به اینکه حمایت از تیم مذاکره کننده، همچنان ادامه دارد گفت: این حمایت‌ها ست، حقیقتاً وقتی که حمایت مردم و مسئولین باشد می‌تواند بهتر به اهداف دست پیدا کند.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب