پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:26:29 - جمعه 14 آذر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
با دانش درمقابل همه تحریم های دشمن ایستادگی می کنیم
جعفری ضمن تأکید و سفارش به دانشجویان گفت : به دنبال علم و پیشرفت باشید باید با استواری در مقابل همه تحریم های دشمن با دانش ایستادگی کنیم .

به گزارش

” صبح رابر” حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی جعفری  امام جمعه رابردر نمازجمعه امروز با اشاره به  خطبه ۲۳ نهج البلاغه امیرالمومنین (ع) می فرمایند : تقوای الهی  کلید هر در بسته است ، یعنی اگر شما خدا ترس باشید و اطاعت خدا را انجام دهید همه در ها به روی شما باز می شود

وی افزود : تقوای لهی و خدا ترسی عامل آزادگی از هر بندگی است ، وظیفه هر انسانی بندگی خداست وعبودیت خدای تبارک و تعالی را انجام دهد .

خطیب جمعه رابر  تقوا را نجات از هر هلاکت ونابودی عنوان کرد و افزود:  با تقوا انسان به همه چیز دست پیدا می کنند به واسطه تقوا انسان از ذلالت دور می شود .

وی اضافه کرد : به واسطه تقواانسان بصیر می شود راه درست را تشخیص می دهد .در پر تو نقواست تلاشگران پیروز می شوند.

جعفری  یکی از راههای رسیدن به خدا را مسئله نماز دانست  و در رأس همه نماز ها ، نماز هایی که با جماعت خوانده می شود بیان کرد و ابراز داشت :  با عبادت و رعایت تقوا انسان می تواند به کارهای خیر دست پیدا کند .چون اعمال درست پذیرفته می شود .

وی  دعا را یکی از اعمالی که در نماز مستحب است  عنوان کرد  و ضمن اشاره به  صحیفه سجادیه با ۵۴ مضامین دعا گفت :در نماز شب انسان دعا کند ، اهل بندگی خدا وتوبه باشید به واسطه دعاست انسان آرامش پیدا می کند.

حجت الاسلام جعفری گفت : اگرمی خواهید آرامش داشته باشید استوار و ثابت قدم بمانید باید با تقوا باشید به واسطه تقوا به آرامش ،کار خیر ،رسیدگی به کارهای علمی و فرهنگی مدیریت خوب در جامعه  می رسید ،به کار خوب بشتابید پیش از آنکه عمرتان پایان پذیرد .

خطیب جمعه رابر  در خطبه دوم  به دو ویژگی مهم تقوا که تبری و تولی است اشاره کرد و اظهار داشت : تولی به معنای دوست داشتن و تبری به معنای بیزای جستن و تنفر است. که این دو از فروع دینی اسلام به شمار می روند. و هر مسلمانی باید با اهل حق دوستی کند و از اهل باطل بیزاری بجوید. که اوج این دوستی ها در اهل بیت (علیهم السلام) وفرمانبرداری  از مقام معظم رهبری  است و اوج بیزاری جستن، از سران شرک و کفر می باشد

وی افزود : با دو بال تولی و تبری است که انسان اوج می گیرد و  اگر انسان امروز ازشیطان بزرگ (آمریکا) برائت جست  ازسازمان مثل گروه داعش انسان برائت جست یعنی با تقواست.

امام جمعه رابر رعایت تقوا را همان مبحث تبری و تولی  خواند و ضمن اشاره به مناسبت ها این هفته گفت :  ۱۵آذر روز بسیار مهمی است در تاریخ انقلاب اسلامی ایران، وقتی که نیکسون معاون رئیس جمهور امریکا وارد ایران شد  دانشجویان در اعتراض به سفر ایشان با آن خون انقلابی اهل علم و خون حسینی که در رگ هایشان بود ، رژیم پهلوی به آنها حمله کردند ودر روز ۱۶آذر آن روز سه نفر از دانشجویان عزیز به شهادت رسیدند و تعداد زیادی هم مجروح شدند.

وی ضمن اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در باب علم می فرمایند : محیط علمی در عین آنکه بالاترین بهره را از دانش پیشرفته جهان می برند متکی به خود ، خلاق و کاوشگر باشد گفت : هم باید از علم جهان بهره برد و هم دانشجو ،دانشمند و عالم ما متکی به خود باشد .

جعفری ادامه داد :   اگر اینگونه نبود، دانشمندان جوانان  هسته ای ما این پیشرفته ها را نداشتند ،امرز کشور جمهوری اسلامی در هر زمینه موفق  است ،در زمینه فناوری هسته ای ، علم ، نانو و پیشرفت های  نظامی ، فضا و هوا ، ماهواره ها و زمینه کشاورزی بسیار فعالیت ها و موفقیت های بزرگی دارند  واین هم  دلیل بر اینکه جوان ایرانی سرشار از  امید و توانگر است با تحریم می سازد و تحمل می کند و دست از علم و پیشرفت  بر نمی دارد .

وی با اشاره به اینکه   حضرت محمد (ص) فرمودند :دلی که در آن چیزی از حکمت نباشد مانند یک خانه خراب شده ای و مخروبه ای  است  تأکید کرد: هم دانش بیاموزیم وهم به دیگران دانش یاد بدهید یعنی هم آموزش و هم  پرورش هم علم را یاد بگیریم و به دیگران برسانیم .

وی گفت : بعدفرمودند انسان باید اهل تحقیق و پژوهشگر باشد ، نادان نمیریم ،یعنی با بی سوادی ، بی علمی و با کج فهمی انسان از دنیا نرود و با معرفت باشد .خدای تبارک و تعالی عذر  نادانی را نمی پذیرد .

جعفری ضمن  تأکید و سفارش به دانشجویان گفت : به دنبال علم و پیشرفت باشید باید با استواری در مقابل همه تحریم های دشمن با دانش ایستادگی کنیم .

  وی در  بخش دیگر سخنان خود ضمن اشاره به  شهادت آیت الله دستغیب سومین شهید محراب در ۲۰آذر ۱۳۶۰  که یاد و خاطر این عالم بزرگ را گرامی داشت گفت :  شهید دستغیب همواره رمز پیروزی را وحدت کلمه در بین آحاد مردم و مسئولان نظام می دانستند.

حجت الاسلام مرتضی جعفری اذعان داشت :  با اتحاد، یکپار چگی ، همدلی و  یکرنگی انسان به آرزوها بزرگ می تواند دست پیدا کند ، راه سعادت در وحدت کلمه است .

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب