پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:45:35 - جمعه 14 آذر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کاهش بهای طلا در بازار جهانی
طلا در بازار جهانی تحت تاثیر دلار قوی و دورنمای افزایش نرخ بهره در آمریکا با کاهش روبرو شد.

به گزارش “ صبح رابر” به نقل از ایسنا،  هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات جمعه بازار سنگاپور ۱۲۰۴ دلار معامله شد.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در فوریه ۰٫۳ درصد کاهش یافت و به ۱۲۰۴ دلار رسید.

ذخایر اس پی دی آر گولد تراست که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان است، روز گذشته تغییری نداشت و برای دومین روز متوالی ۷۲۰٫۰۲ تن باقی ماند.

قیمت طلا روز پنج شنبه پس از اینکه بانک مرکزی اروپا اعلام کرد به ذخایر طلایش اضافه نخواهد کرد، ۰٫۳ درصد کاهش یافت با اینهمه طلا همچنان بالای سطح ۱۲۰۰ دلار باقی ماند.

بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا که گمانه زنی‌ها را در مورد افزایش نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی این کشور در سال آینده برانگیخته است، تقاضا برای این فلز ارزشمند را کمتر کرده است. با اینهمه این فلز زرد در یک هفته گذشته تحت تاثیر بهبود قیمتهای نفت ۳٫۲ درصد رشد قیمت داشت و به سوی بزرگترین رشد هفتگی در ۹ ماه گذشته پیش می‌رود.

بازار مشتاقانه منتظر گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا است که قرار است روز جاری منتشر شود و معیاری برای سنجش اوضاع اقتصادی خواهد بود و روی ارزش دلار و سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا اثر خواهد داشت.

در صورتیکه نتایج این گزارش قوی باشد، ممکن است بانک مرکزی آمریکا را ترغیب کند نرخهای بهره را زودتر افزایش دهد و ارزش دلار تقویت شود. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند این گزارش نشان خواهد دهد کارفرمایان ۲۳۰ هزار شغل جدید در ماه نوامبر اضافه کردند و نرخ بیکاری تغییری نکرده و همچنان ۵٫۸ درصد است.

به گفته تحلیلگران شرکت مالی فیلیپ فیوچرز، در صورتیکه این آمار از میزان مورد پیش بینی بهتر باشد ممکن است طلا فورا به سطح پایین‌تری سقوط کرد که در این صورت سطح پشتیبانی ۱۱۴۰ دلار برای این فلز پیش بینی می‌شود.

شاخص دلار بلومبرگ که این ارز را در برابر سبدی از ۱۰ ارز بزرگ پیگیری می‌کند، به بالاترین سطح از سال ۲۰۰۹ تاکنون رسیده است.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰٫۲ درصد کاهش، ۱۶٫۴۳۹۴ دلار معامله شد در حالیکه تا روز جمعه ۶٫۴ درصد رشد قیمت هفتگی داشت.

هر اونس پلاتین برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و ۱۲۳۶ دلار معامله شد. هر اونس پالادیم با ۰٫۲ درصد افزایش، به ۸۰۰ دلار رسید.

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب