پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:47:52 - سه شنبه 18 آذر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تاکسی نامی ناآشنا برای اهالی شهرستان رابر
شاید بعید به نظر آید که شهرستان رابر با بیش از ۵۲۰۰۰ جمعیت شهرستان فاقد تاکسی باشد.

به گزارش “ صبح رابر” نبود تاکسی معضلی برای شهروندان رابری  است. شهرستان رابُر با مساحتی بالغ بر ۱۸۷/۱۶۶۷ کیلومتر مربع دارای جمعیتی بیش از ۵۲۰۰۰ نفرشاید بعید به نظر آید که این شهرستان با این وسعت فاقد تاکسی باشد.

رابُر با ادارات پراکنده در تمام نقاط شهر دارای دانشگاه پیام نور بوده اما یک تاکسی در این شهر وجود ندارد و مردم این شهر و روستا به ویژه دانشجویان را با هزاران مشکل روبه‌رو کرده است.

پیرمردان و پیرزنان برای مراجعه به یک اداره باید چند ساعت با پای پیاده و لنگ‌لنگان در مسافت کنند و اگر در ادارات دیگر کار ایجاد شود باید به روز دیگر موکول کنند.

در شهرستان رابُر یک دانشگاه پیام نور وجود دارد ولی اکثر دانشجوهایی که در این دانشگاه ها مشغول به تحصیل هستند بومی هستند شاید نبود تاکسی یکی از علل های آن باشد دانشجویان دانشگاه ها علاوه بر هزینه های ترم باید کرایه آژانس نیز بپردازند در صورتی که اگر در شهر تاکسی وجود داشته باشد تا حدی از مشکلات دانشجویان کاسته می‌شود.

شهرستان رابر در فاصله ۱۸۰ کیلومتری جنوب غربی مرکز استان کرمان قرار دارد . از شمال با بخش لاله زار بردسیر و قریه العرب  و از جنوب با شهرستان جیرفت و از شرق با بخش ساردئیه و بخش راین و از غرب و جنوب غربی با بخش مرکزی بافت همجوار می باشد .

طبق آخرین تقسیمات کشوری شهرستان رابُر دارای دو بخش به نام‌های مرکزی که ۶ نقطه شهری به نام‌های قلعه – توده و علیا – دیوران- باغ خواجه‌حسن – کشکوئیه – موردوئیه است.

بخش هنزاء در ۵۰ کیلومتری شرق شهر رابر قرار گرفته است. هنزاء از طرف شمال غربی به شهرستان رابر و از طرف شمال شرقی به شهر راین و از جنوب شرقی به شهرساردوییه محدود می‌شود. و در نقطه مرزی شهرستان رابر و جیرفت قرار دارد.

نبود پایانه مسابری رابر به جیرفت که در محدوه میدان فاطمه الزهرا(س) معمولا مرکز تجمع مسافران روستاها نیزمی باشد وعدم سرویس بهداشتی در این محدوده مسافران را با مشکل مواجه می کنند .

تعاونی ها ی این شهرستان ایستگاه مینی بوس هایی هم که در این مسیرها مسافر جابجا می کنند خرابی این وسایل حمل و نقل که  حتی روکش صندلی ها وپرده های آنها سالی یکبار شسته می شود واین خود منظره جالبی ندارد.

یکی از شهروندان رابری می گوید: تاکسی برون شهری که برای تردد مسافران در نظر گرفته شده کم است ،حتی برخی از مسافران به دلیل اینکه ماشینها شخصی هستند سوار نمی شوند و در این مابین ماشین های عبوری که از شهر های مجاور از این شهر می گذرند از این نابسامانی وضع مسافربری شهررابراستفاده نموده و مسافران را سوار می کنند که در این بین هیچ تضمینی برای امنیت مسافر و یا بیمه آن وجود ندارد.

شهرستان رابُر پس از گذشت چند سال هنوز دارای تاکسی درون شهری برای جابجا کردن مسافران نیست.

در پایان باید بگوییم شهر ستان رابُر بسیار محروم است که حتی از ابتدایی ترین امکانات رفاهی نیز برخوردار نمی باشد.

طبق درخواست اهالی شهرستان رابر از مسئولین مربوطه انتظار می رود که نسبت  احداث پایانه مسافربری ،ساماندهی تاکسی برای مسیرهای درون شهری و برون شهری این شهرستان اقدام نمایند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب