پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

2:44:49 - جمعه 21 آذر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کربلای معلی میزبان ۱۷ میلیون عاشق/ چتر پدافندی برای تامین امنیت زائرین اربعین حسینی
تعداد زائرانی که طی دو روز چهارشنبه و پنجشنبه از استان‌های جنوبی و جنوب شرقی حرکت کرده اند تا از استان بابل به کربلا برسند، بخصوص زائرانی که از خارج از عراق و از گذرگاه‌های مرزی وارد شده‌اند، بیش از حد انتظار بوده است.

به گزارش” صبح رابر” به نقل از  ” بوتیا “، آیین اربعین حسینی از بزرگ ترین مناسبت های دینی است که عاشقان امام حسین (ع) هر ساله در کربلا برگزارمی کنند. درآستانه اربعین میلیونها نفر از مناطق مختلف عراق با پای پیاده به سوی کربلا به راه می افتند و معمولا اقدامات امنیتی شدیدی اجرا و بیشتر راهها برای حفظ امنیت و حراست زایران از حملات تروریستی مسدود می شود.

ورود ۴،۵میلیون‌ زائر از ۶۰کشور جهان به کربلا

بنابر اعلام خبرگزاری فارس ، وزیر دفاع عراق پنجشنبه از ورود ۱۷ میلیون زایر حسینی به کربلای معلی برای شرکت در اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) خبر داد.

خالد العبیدی در کنفرانس مطبوعاتی در کربلا گفت: شمار زائران وارد شده از خارج از عراق، به چهار میلیون و پانصد هزار نفر از ۶۰ ملیت رسیده است که بیشترشان ایرانی هستند.

وزیر دفاع عراق افزایش وسایل نقلیه برای انتقال زایران را خواستار شد و تاکید کرد که نیروهای نظامی در مناطق حضور زایران مستقر هستند و امنیت مراسم را تامین می کنند.

رصد هوایی مرزهای غربی خارج از کشور

بنابر اعلام خبرگزاری دانشجو ،  معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی گفت: تامین امنیت آسمان مناطق غربی و مرزهای خروجی کشور به عراق به عهده قرارگاه پدافند هوایی است و رصد مرزهای هوایی تا کیلومترها خارج از مرزهای کشور برای حفظ امنیت زائرین انجام می‌شود.

امیر علیرضا الهامی معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)، گفت: وظیفه ذاتی قرارگاه پدافند هوایی ایجاب می‌کند تا در تجمعات پرشور مردم از جمله راهپیمایی‌ها، مراسم ارتحال حضرت امام(ره)، نمازهای جمعه و مراسم اربعین حسینی(ع) حضوری قاطع و مقتدرانه داشته باشد و چتر پدافندی برای تامین امنیت این مراسم گسترده می‌شود.

امیر الهامی اظهار داشت: تامین امنیت آسمان مناطق غربی و مرزهای خروجی کشور به عراق به عهده قرارگاه پدافند هوایی است و رصد مرزهای هوایی تا کیلومترها خارج از مرزهای کشور برای حفظ امنیت زائران انجام می‌شود.

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی تاکید کرد: استفاده از شبکه دیده‌بانی بصری، رصد مداوم رادارهای ثابت و تاکتیکی، به کارگیری سامانه‌های جمع‌آوری اطلاعات سیگنالی و تشکیل کارگروه ویژه شبانه‌روزی در مرکز عملیات پدافند هوایی و تامین امنیت پروازها و خصوصا تسهیل در کریدورهای پروازی منتهی به نجف اشرف از جمله اقدامات ویژه پدافند هوایی ارتش برای مراسم اربعین شهادت حضرت امام حسین(ع) است.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب