پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:04:14 - جمعه 28 آذر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
استمرار حیات طیبه به واسطه وقف است
حجت الاسلام جعفری خود وقف را مبارزه با تکاثر دانست و افزود : وقف حیات طیبه است استمرار حیات طیبه به واسطه وقف است اگر کسی می خواهد زندگی اش زندگی با برکت باشد واموال و اولاد او بابرکت باشد باید در راه خدا وقف کند .

به گزارش” صبح رابر”حجت‌الاسلام مرتضی جعفری  در نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران ،ضمن توصیه به رعایت تقوا الهی ، پیروی کامل از امامان معصوم (ع) و فرمایشات مقام معظم رهبری ، در خطبه اول با اشاره به آغاز هفته وقف که از روز شنبه ۲۹ آذر تا ۵ دی ماه ادامه دارد به بعضی از آثار وقف در زندگی فردی و اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از آثار وقف اینکه وقف مبارزه ی با حرص و مبازه ی با تکاثر است یکی ازآفات حیات طیبه حرص و حسد است.

وی افزود :حضرت علی بن موسی رضا(ع) که می فرمایند : از حرص و حسد بترسید زیرا حرص و حسد این دو صفت امت های پیشین را نابود کرده اند گفت : هم حرص و هم حسد نابود کننده اعمال نیک و حیات طیبه است .

خطیب جمعه رابر ادامه داد : وقف مبارزه با حرص و تکاثر است تکاثر از ماده کثرت به معنای تفاخر ، مباهات و فخر فروشی بر یکدیگر ، که در کلام خدا تکاثر به معنای ثروت اندوزی در قرآن کریم داریم أَلْهَاکُمُ التَّکَاثُرُ یعنی شما مردم تفاخر به بیشترداشتن شما را غافل داشت.

وی با بیان اینکه شما را با سرگرم شدن به کارهای کوچک مشغول و از کارهای بزرگ غافل شده اید گفت : اگر انسان اموالش را در راه خدا وقف کند همین وقف مبارزه با فخر فروشی است مبارزه با حسد و مبارزه با کارهای نا بخرد است.

حجت الاسلام جعفری خود وقف را مبارزه با تکاثر دانست و افزود : وقف حیات طیبه است استمرار حیات طیبه به واسطه وقف است اگر کسی می خواهد زندگی اش زندگی با برکت باشد واموال و اولاد او بابرکت باشد باید در راه خدا وقف کند .

وی با اشاره به فرمایش حضرت امیرالمومنین علی (ع) در خصوص استمرار حیات طیبه که می فرمایند: ۶ چیز بعد از وفات به انسان ملحق می شود، ۱- فرزندی صالح که برای انسان استغفار کند ۲- قرآنی داشته باشد که این قرآن از او بماند و دیگران از قرآن استفاده کنند و راه حق را تشخیص دهند واحکام نورانی را از قرآن یاد بگیرند این قرآن مایه برکت برای زندگی آنهاست .

امام جمعه رابر اضافه کرد :این قرآن که از آن شخص بر میت باقی می ماند همان استمرار از حیات طیبه برای انسان است ، کاشت درخت تا آن زمانی که از این درخت استفاده کنند خود این واقف به صورت مستدام و برای انسان خیرات و برکاتی فرستاده می شود ولو اینکه سالها سال از عمر ش گذشته باشد .

وی با اشاره به اینکه امیرالمومنین علی (ع) نخلستان های را آماده می کردند و در راه خدا وقف می کردند گفت : امامان و بزرگان دین وقف می کردند، وقف حوزه علمیه ،دانشگاه ها ، مستضعفین، امور خیریه ، مساجد، حسینیه ها و وقف در راه امام زمان (ع) و …تا دیگران هم بتوانند استفاده کنند .

وی ادامه داد : اگر انسان چاهی را حفر کند و این چاه را در راه خدا وقف کند چاه در راه مستمندان وقف کند امیرالمومنین علی (ع) نمونه اصلی وقف در راه خدا ست .

جعفری با اشاره به اینکه صدقه جاریه یکی دیگر از استمرار حیات طیبه برای انسان است گفت : انسان کاری انجام دهد که برای او بماند مؤسسات علمی،دانشگاه ها ، موسسات قرآنی درست کند و دیگران از آن به عنوان صدقه جاریه استفاده کنند و برای رفاه حال مسلمین خانه عالم ،مسجد ،سالن اجتماعات ،موسسات قرآنی که یکی از نیاز جامعه امروز ما در نشر فرهنگ و ترویج قرآن است .

وی با بیان اینکه دست به دست هم دهیم با سرمایه و اموال خود حیات طیبه برای خودمان درست کنیم افزود : رسم نیکویی که از خود چیزی بر جای نهد و تا زمانی که این سنت بماند برای انسان ثواب است .

جعفری با اشاره به انقلاب حضرت امام (ره) که مردم همراهی کردند و یک نظام مبتنی بر اسلام و برگرفته از اسلام ناب محمدی (ص) گفت : تا زمانی که این انقلاب و نظام است ثوابش برای حضرت امام (ره) است ،که ان شاالله این انقلاب و پرچم توحید و رهبری با دستان مبارک ولی امر مسلمین رهبر معظم انقلاب به دست صاحب اصلی آن امام زمان (ع) تحویل داده شود و همه مردم بتواند زیر ولایت امام معصوم خود آن حیات طیبه را داشته باشند .

خطیب جمعه رابر در خطبه دوم با بیان اینکه مواظب حلال و حرام باشیم حلال خدا را انجام دهیم و از حرام پرهیز کنیم بیان داشت : یکی از مصادیق گناه اسراف کردن است و سعی ما بر این باشد که اسراف نکنیم ا، در مصرف انرژی ،گاز ، آب و برق اسراف صورت نگیرد تا دیگران هم بتوانند از این سرمایه های ملی استفاده کنند .

وی با اشاره به ۲۷آذر ماه که روز وحدت حوزه و دانشگاه ،سالروز شهادت آیت الله مفتح شهادت حضرت آیت الله مرتضی مطهری به عنوان روز معلم نام گذاری شدافزود : دو روحانی گرانقدر و عالم توسط دشمان از ما گرفته شدند و این روز ها به عنوان روز علم و وحدت نام گذاری شد.

وی با اشاره به خطبه اول به مناسبت ۲۹آذر ماه روز وقف ضمن قدردانی از همه کسانی که در اداره اوقاف مرکز، استان و شهرستان کار می کنند و همچنین به مدیر کل اداره وقاف و امور خیریه استان کرمان حضرت حجت الاسلام قاسمی زاده که سه سال متوالی این عالم روحانی افتخار دیار کریمان است ، تبریک گفت .

امام جمعه رابر با اشاره به ۳دی روز ملی اداره ثبت احوال ضمن تشکر از همه کسانی که کار بسیار مهم ثبت اسناد و ثبت شناسنامه است گفت : امروز یکی از افتخارات این عزیزان آماده کردن کارت هوشمند ملی برای همشهریان است .

وی ادامه داد : اداره ثبت احوال به عنوان مرزبانان هویت و تابعیت ما ایرانیان محسوب می شود.

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود ضمن تسلیت رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام هشتم علی بن موسی رضا (ع)توصیه کرد: که در مراسماتی که به این عنوان است شرکت فعال و گسترده با بصیرت داشته باشیم .

وی در رابطه با مسأله وحدت گفت : نبی مکرم اسلام فرمودند: وحدت مایه رحمت و تفرقه موجب عذاب است و امیرالمومنین علی (ع) فرمودند :از جماعت و یکپارچگی خود مراقبت کنید و از تفرقه بپرهیزید .

جعفری با اشاره به چند مورد از محور وحدت مسلمانان است افزود : اولا خدای یگانه،اطاعت از خدا و اجرای فرامین الهی ۲- وجود مقدس پیامبر اعظم حضرت محمد (ص) وحدت برای جهان اسلام از همان روزهایی که به پیامبری مبعوث شدند ،فرمانشان بر مبنای وحدت و یکپارچگی طوایف بود .

وی با اشاره به اینکه امام علی (ع) و فاطمه زهرا(س) و فرزندان شان تا امام زمان (ع) که به عنوان محور وحدت و امروز نیز جانشین امام زمان (ع) ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت العظمی الامام خامنه ای به عنوان محور وحدت هستند تصریح کرد : آن کسانی که دوست می دارند با خدا باشند و دین خدا را یاری کنند امروز باید از ولی فقیه اطاعت کنند و بر همه لازم است

وی ادامه داد : بر دولت ،مسئولین،نهاد های انقلابی ،حوزه ، دانشگاه و آحاد مردم واجب است که از ولی فقیه اطاعت کنند

حجت الاسلام جعفری پیروی از مقام معظم رهبری را برای ما عزت دانست و افزود : هر زمانی که از ایشان پیروی کرده ایم به عنوان ولی خودمان پیروز شدیم و هر زمانی که بصیرت به خرج ندادیم و در اشتباه و انحراف و فتنه افتادیم .

وی راه پیشرفت و راه تعالی و راه مبارزه با دشمنان راه ایستادگی در برابر استکبار جهانی راه ضربه زدن به آمریکا و اسرائیل را پیروی از مقام معظم رهبری دانست وابراز داشت : ان شالله ملت مسلمان ایران و هم انسان های آزاده و همه کشور های مسلمان از ایشان اطاعت کنند تا اطاعت از ایشان اطاعت از امام زمان باشد و مایه رحمت و برکت برای همه ما باشد .

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به یلدا گفت : فرصت خوبی برای عبادت و بندگی خدا و برای شب زنده داری و عزاداری برای پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) است .

خطیب جمعه رابر با تأکید بر  تقویت روابط خانواده صله رحم اذعان داشت : سرکشی و رسیدگی از بزرگترها واجب است در نشست های خانوادگی مباحث علمی داشته باشیم .

وی افزود : مبادا شب یلدای که می تواند برای ما راه رستگاری باشد با غفلت و تهمت و با بد اخلاقی این شب یلدا را تباه کنیم .

انتهای پیام /

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب