پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:46:07 - شنبه 6 دی 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حماسه ۹دی از دیدگاه مراجع تقلید و علما
مراجع تقلید و علما با اینکه حماسه ۹ دی بصیرت و ولایت مداری مردم انقلابی ایران را ثابت کرد تاکید داشتند: روزهایی مانند ۹ دی به عنوان روزهای حیاتی و تاثیرگذار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران شناخته می شود.

به گزارش “صبح رابر”به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،در فتنه ۸۸ شاهد بودیم که استکبار جهانی با در اختیار داشتن رسانه ها چگونه به جنگ با نظام مقدس جمهوری اسلامی آمد و اگر درایت و بینش عمیق مقام معظم رهبری را نداشتیم،  معلوم نبود که چه به سر این نظام می آمد، دشمنان انقلاب در تلاش بودند که در مقابل نظام اسلامی بایستند و عاشورای ۸۸ شاهد تمامی این ماجراها بود، اما مردم انقلابی ایران در روز ۹ دی ماه ۱۳۸۸ ریشه فتنه را خشکاندند و مانند یک سیل خروشان طومار فتنه گران را تا ابد در هم پیچیدند.
روز نهم دى برخاسته از بصیرت دشمن‌‌‌‌‌شناسى ، وقت‌‌‌‌‌شناسى و حضور در عرصه‌ است. در آستانه ی پنجمین سالگرد حماسه ۹ دی، پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با انتشار مطلبی به بررسی ابعاد مختلف حماسه ۹ دی و چرایی ماندگارماندن این روز در تاریخ انقلاب اسلامی  از دیدگاه علما و مراجع تقلید پرداخته  است.

مقام معظم رهبری
رهبر معظم انقلاب با اشاره به شورو شوق مردم مومن و انقلابی ایران تاکید کردند: شور حسینی و غیرت اعتقادی ملت ایران را در ۹ دی سال ۸۸ به خیابان های سراسر کشور کشاند تا با خلق حماسه ای عظیم از حمیت مذهبی، ملی و انقلابی بساط چند ماهه فتنه را جمع کنند. پس از این خروش آرامش بخش مقام معظم رهبری در بیانات عدیده شان بارها به این حرکت آگاهانه و به هنگام پرداختند.
ایشان افزودند: نهم دی با دهم دی فرقی ندارد؛ این مردمند که ناگهان با یک حرکت – که آن حرکت برخاسته از همان عواملی است که نوزدهم دی قم را تشکیل داد؛ یعنی برخاسته از بصیرت است، از دشمن شناسی است، از وقت شناسی است، از حضور در عرصه مجاهدانه است – روز نهم دی را هم متمایز می کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کردند: مطمئن باشید که روز نهم دی سال ۸۸ هم در تاریخ ماند؛ این هم یک روز متمایزی شد. شاید به یک معنا بشود گفت که در شرایط کنونی – که شرایط غبارآلودگی فضاست – این حرکت مردم اهمیت مضاعفی داشت؛ کار بزرگی بود.هرچه انسان در اطراف این قضایا فکر می کند، دست خدای متعال را، دست قدرت را، روح ولایت را، روح حسین بن علی(علیه السلام) را می بیند. این کارها کارهایی نیست که با اراده امثال ما انجام بگیرد؛ این کار خداست، این دست قدرت الهی است؛ همان طور که امام در یک موقعیت حساسی – که من بارها این را نقل کرده ام – به بنده فرمودند: «من در تمام این مدت، دست قدرت الهی را در پشت این قضایا دیدم».
ایشان ابراز داشتند:در شرایط فتنه، کار دشوارتر است؛ تشخیص دشوارتر است. البته خدای متعال حجت را همیشه تمام می کند؛ هیچ وقت نمی گذارد مردم از خدای متعال طلبکار باشند و بگویند تو حجت را برای ما تمام نکردی، راهنما نفرستادی، ما از این جهت گمراه شدیم. در قرآن مکرر این معنا ذکر شده است. دست اشاره الهی همه جا قابل دیدن است؛ منتها چشم باز می خواهد.

آیت الله مکارم شیرازی
آیت الله مکام شیرازی در خصوص حماسه ۹ دی ۱۳۸۸ بیان داشتند : حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز ۹ دی ۱۳۸۸، روح دیگری به انقلاب و کشور ما داد؛راهپیمایی ۹ دی، افزون بر جمعیت بسیار، از نظر کیفیت پرخروش بود و در مقابل همه زیان هایی که دیدیم تصور می کنم این حادثه برای ما منافع خوبی داشت.

آیت الله نوری همدانی
این مرجع تقلید حماسه ۹ دی را عظیم خواند و تصریح کرد: ملت ایران در پی حوادث بعد از انتخابات و هتک حرمت عاشورای حسینی، به خیابان ها ریخته و با حضور حماسی و خروشان خود فتنه گران را به عقب راندند. حماسه مردم در ۹ دی، سیلی محکمی به فتنه گران و اربابان آنها بود و در ۲۲ بهمن نیز مردم حرکت خود را تکمیل کردند و وفاداری خود را به نظام اسلامی و مقام معظم رهبری نشان دادند.
وی افزود: برای مقابله با جریانات فتنه مهم ترین شرط و مساله داشتن بصیرت و قدرت تشخیص حق از باطل است.بحمدلله ملت هوشیار ایران در عرصه های مختلف بصیرت و آگاهی همه جانبه خود را نشان داده اند و رسالت خود را به خوبی ایفا کرده اند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی
آیت‌الله علوی‌گرگانی نیز  روز۹ دی را روز مبارزه ملت با فتنه های بزرگ تاریخ انقلاب دانست  و تاکید کرد: با اشاره به حماسه مردم در ۹ دی ماه سال ۸۸ آنچنان پرشور و حماسی بود که دشمنان اسلام و انقلاب را حیرت زده کرد و نشان داد که هرکس با ولی خدا، امام حسین(ع( مقابله کند، نابود شدنی است.

وی گفت: خدای متعال انسان‌ها را به حال خود رها نکرده و در برهه‌های مختلف مورد آزمایش قرار می‌دهد و مؤمنین را در امتحانات خود نصرت می‌بخشد؛ البته شاید یاری و نصرت الهی بسیاری از اوقات نیز به چشم ما نیاید، اما باید انسان خود را لایق نصرت الهی قرار دهد.حماسه ۹ دی ماه سال ۸۸ از این قبیل نصرت‌های الهی برای ملت شهید پرور و بزرگ ایران بود که مهم و قابل ملاحظه است.

آیت الله مهدوی کنی
رئیس سابق مجلس خبرگان رهبری درباره ویژگی‏‌ها و ابعاد حماسه ۹ دی گفت: در این روز مردم وفاداری خود را به اسلام و قانون اساسی و نظام اسلامی اعلام داشته و با رهبری معظم انقلاب تجدید بیعت کردند و مشت محکمی به دهان بدخواهان زدند ولی با کمال تاسف سران فتنه به خود نیامدند و از حرکات آشوبگران اعلام برائت نکردند و خدا را فراموش کردند و در بیانیه‏ای آن‌ها را مردمان خداجو نامیدند (!) و از این نکته غفلت کردند که تشویق و تحریک مردم در روز عاشورا علیه نظام اسلامی و رهبری نتیجه‌ای جز خذلان و شکست نخواهد داشت و تبعات آن قطعا دامنگیر آن‌ها خواهد شد و ملت آن‌ها را به عنوان شریک جرم بلکه علت آن شناخته و نام آن‌ها در تاریخ انقلاب به عنوان حرمت شکنان عاشورا ثبت خواهد شد.

آیت الله مصباح یزدی
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به قدرت عظیم ایران در روز ۹ دی افزود: به یاد آوردن ایام‌الله موجب عبرت‌آموزی شده و در تاریخ ما روزی به عظمت ۹ دی کمتر دیده می‌شود؛ روز ورود امام راحل به کشور پس از سال‌ها تبعید روز بزرگی بود و قابل توصیف نیست ولی ۹ دی مسئله دیگری است.
وی اضافه کرد: با این حال ۹ دی ویژگی‌هایی دارد که در سایر روزها نبوده و این روز در حقیقت مایه برکات و عامل دفع کننده بلاهای فراوانی بوده است. اهمیت ۹ دی از آن روست که بیش از ۱۰ سال دشمنان نقشه کشیده بودند که نظام اسلامی را از بیخ و بن براندازند و توطئه‌های آنها هم بسیار پیچیده و عمیق بود و برخی آگاهانه یا ناآگاهانه در راستای آنها حرکت می‌کردند.
آیت الله مصباح یزدی تاکید کرد:حوادث عجیب و غیرمنتظره‌ای پس از اعلام نتایج انتخابات رخ داد که البته بودجه آنها از مدت‌ها پیش مشخص و طراحی‌ها انجام شده بود و دشمنان می‌خواستند پس از تجربه ۱۸ تیر ۷۸، نقشه کاملی برای براندازی نظام اسلامی اجرا کنند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب