پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:43:30 - شنبه 6 دی 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ماجرای جولان سگ های ولگرد در رابر همچنان ادامه دارد
سگ های ولگرد در شهرستان رابر خصوصا در ساعات صبح و ابتدای شب موجب نگرانی و وحشت زنان و کودکان شده است.

به گزارش “ صبح رابر“سگ های ولگرد در شهرستان رابر خصوصا در ساعات صبح و ابتدای شب موجب نگرانی و وحشت زنان و کودکان شده است. هر روز بر تعداد این جانوران نیز افزوده می  شود اما خبری از طرح شهرداری مثل زنده گیری و انتقال آنها به خارج شهر نیست.

واقعا وجود سگ های ولگرد یک معضل برای شهر شده است ، شهرداری هنوز نتوانسته فکری بابت این موضوع کنددر خیابان اصلی کوجه ها و هر جایی را که نگاه کنید سگ ها به راحتی در کوچه و درب منازل برای خودشان می گردند پیرو چند گزارش از این معضل نه بهداشت ، نه شهرداری و نه هیچ ارگانی دیگر فکری نمی کند الان دیگه سگ ها در همه جا در سطح شهر سرگردان هستند.سگ ولگرد

وجود سگ‌های ولگرد در شهرستان‌ رابرمنجر به اعتراضات زیادی از سوی شهروندان شده چرا که مردم بار‌ها شاهد برخورد این حیوانات بلاصاحب با ماشین‌های سبک و سنگین بوده‌اند و از طرفی یکی از مهم‌ترین عوامل سلب آسایش عمومی و ابتلاء به بیماری‌های ساریه، آلودگی پارک‌ها و تفرجگاه‌ها به جولان این سگ‌های ولگرد بر می‌گردد.

به نظر می‌رسد ساماندهی سگ‌های ولگرد نیازمند همکاری و تامل همه دستگاه‌های دست‎اندرکار و همچنین فعال شدن بیش از پیش کمیته اتلاف است.

باید قبل از هرگونه حادثه ناگواری نسبت به اتلاف سگ‌های ولگرد با استفاده از روش زنده گیری و سلاح‌های بی‌هوش کننده اقدام کنند.

روند افزایش سگهای ولگرد و گرسنه در سطح شهرستان رابر باعث به وجود آمدن نگرانی هایی در شهرستان شده و مدت های زیادی است که هر شب و روز و در هر کوی و برزن این شهرستان سگهای ولگرد به راحتی تردد داشته و جولان می دهند و عرصه را بر مردم تنگ نموده است.

براساس بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، دفع حیواناتی که مبتلا به امراض ساریه بوده و یا در شهر مضر هستند، بر عهده شهرداری‎هاست، شهرداری‌ مکلفند براساس این قانون در یک برنامه زمان بندی نسبت به اتلاف سگ‌های ولگرد اقدام کنند.

با استناد به بند ۳۱ماده ۱۰اساسنامه تشکیلات و سازمان دهیاری‌ها و شهرداریها، برای حفظ سلامت روانی شهروندان و رعایت هرچه بیشتر موازین اسلامی در خصوص رعایت حقوق حیوانات بر روش زنده‌گیری برای کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد تأکید شده است.

دستورالعمل کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد بهمن ۸۷ در ستاد مرکزی کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان، در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشوربه تصویب رسید و جهت اجرا به استانداری‌ها ابلاغ شده است.

با توجه به اینکه این سگ‌ها آلودگی‌های فراوانی دارند، سر و صدای سگ‌ها در ساعت پایانی شب و شیوع بیماری‌های قابل انتقال بین این حیوان و انسان و سیر صعودی افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد موجب ایجاد نگرانی‌هایی برای مردم شده که نهادهای مرتبط باید در راستای رفع آن اقدامات لازم را انجام دهند چرا که بی‌توجهی به این مسئله، بی‌محلی به جان مردم است.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب