پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:26:25 - دوشنبه 8 دی 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آستین خیال پردازی دشمنان در فتنه ۸۸
حماسه ۹ دی ماه با حضور خودجوش وعاشورایی مردم صدای رسای ملت ایران در برابرتمام دنیای دشمنان انقلاب بود.

به گزارش ” صبح رابر”۹ دی ماه  باید به عنوان نقطه عطف انقلاب اسلامیاز آن یاد کرد جرا که  ملت ایران علاوه بر تجدید میثاق با ارزش های انقلاب، حضور پر رنگ خود را در جبهه استکبار ستیزی به تصویر کشیدند.

در این گزارش به زوایای پنهان فتنه ۸۸پرداختیم که در ادامه می خوانید :

۲۲ خرداد ماه سال ۸۸ با وجود بسته شدن درب ها عده ای زیادی هنوز مشغول رای دهی در ستاد انتخاباتی هستند و شمارش آراء آغاز نشده اما اینجا ساعت ۲۳ :۱۵ دقیقه ۲۲ خرداد ماه در یکی از اتاق های این خانه و در کنفراس خبری پیش از پایان فراینده رأی گیری رمز کودتا اعلام می شود .

در ساعت ۲۳:۱۵ دقیقه موسوی گفت: برنده قطعی با نسبت آراء بسیار زیاد این جانب هستم پیرامون انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ و هیجانات سیاسی و اجتماعی آن اسنادی وجود دارند که اثر آشکار آرزوهای دشمن و ایدئولوژی مشخص فتنه است در گذرگاه گرد گرفته زمان و حالا فرصتی برای فهم زوایای فتنه ایست که یک طرف آن تلاش غرب برای هدف قرار دادن اصول نظام ماست با شورش اقلیتی علیه قانون .

در فضایی بدون غبار و با گذشت زمان می شود دست های دشمنان را به وضوح دید و گناه بزرگ را کسانی مرتکب شده اند که هیچ گاه حاضر به مرز بندی یا دشمنان انقلاب نبودند و عدم شناخت و مرز بندی آنها لایه های مختلف دشمنان را برای تحقق آرزوهایشان به طمع انداخت . این موضوع آنقدر صراحت دارد که برای بیان آن نیاز به لفافه و استعاره نیست .

۱۵آذر ۹۳ هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا با حضور در موسسه صهیونیستی سابان، در پاسخ به این سوال که تنها موضوعی که آرزو داشتید در برابر آن متفاوت عمل می‌کردید، چه بود،گفت : اگر به گذشته برگردیم معتقدم موضوعی که می توانستیم متفاوت و بهتر عمل کنیم واکنش ما به اعتراضات خیابانی ایران در تابستان ۵ سال پیش بود اگر به گذشته نگاه کنیم آرزو داشتم به طور صریحتر از مخالفان ایران حمایت می کردم این آخرین سخنرانی رسمی وزیر خارجه سابق آمریکاست .

کلینتون وقتی از آرزوهایش در حمایت از فتنه گران حرف می زند پیوند عمیق و دل بستگی نا کام مانده ی تمام اردو گاه دشمن به فتنه انگیزان را نمایش می دهد که البته ابعاد متعددی دارد، کارنامه همین وزیر خارجه آمریکا به همه جریان های خارجی حامی فتنه تماماً حمایت عملی از قانون شکنان و فتنه گران اند و این آرزوی بر باد رفته که حالا بیان می شود علتش مشخصاً به نتیجه نرسیدن اقدامات آنها و به دست نیامدن پیروزیست چرا که آنها حمایت تمام و کمال خود را از اعضاء و عناصر فتنه را به وضوح نشان داده بودند .

وزیر سابق خارجه آمریکا می گوید :بگذارید به صراحت حمایت خودم را ازمعترضانی که امروز در ایران به خیابان ها آمدند اعلام کنم ما به عنوان آمریکا خیلی مواظب بودیم که حمایت های ما از معترضان ایرانی خیلی مشخص نباشد .

شما نمی توانید تصور کنید ، ما چه کمک هایی به معترضان دادیم برای مثال ما متوجه شدیم که ارتباطات زیادی از طریق تویتر وجود دارد و تویتر یک برنامه باز سازی داشت ما خواستیم که تویتر تعطیل نشود و تا کسانی که به خیابان ها می آیند بتوانند با هم ارتباط داشته باشند .

اما این اشتباهات امریکایی تا بالاترین سطح حکومتی این کشور بالا می رود می شود سخنرانی های اوباما و کدهای او در حمایت از فتنه گران و حتی به صراحت نام افراد بیان می شود اما این سخنان نقطه آغاز توهم غربی ها برای اهداف خود در ایران نیست نشریه نیویورک تایمز ۳۱ می ۲۰۰۵یعنی ۴ سال قبل از حوادث فتنه ۸۸ در مقاله ای به قلم “تد فورهام” و بازنشر شده در پایگاه “رایت وب” می نویسد الیزابت چنی فرزند دیک چنی معاون اول جرج بوش ، الیوت آبرامز و بیل کریستون ۲ تن از جمهوری خواهان افراطی، دفتری در پنتاگون ایجاد کردند به نام دفتر ویژه برای تغییر در ایران که سه هدف داشته باشد :

۱-کمک های اقتصادی محرمانه به گروههای مخالف ایران ۲- سازماندهی یک جریان رسانه ای که شهروندان ایران را تحت تأثیر قرار دهد ۳- ایجاد تأثیر میدانی بر جریانات واقدامات خرابکارنه درایران .

“گیدون راچمن” با مقاله ای تحت عنوان جمهوری خواهان به سمت فاجعه ۱۵ ژانویه ۲۰۰۷ در ft(financial times)می گوید :الیزابت چنی در سال ۲۰۰۶ ، ۲ دفتر یکی در اروپا و دیگری در خاورمیانه برای گسترش فعالیت در جهت تغییر رژیم در ایران ایجاد کرده و در طول ۱۵ ماه با واسطه گری ۲ نفر به نام های جان هانا دیوید وروم سر با مخالفان ایران دیدار داشته است این دفاتر در لندن و دبی کار خود را آغاز می کنند وبه ارتباط گیری با برخی افراد داخلی و خط دهی و حمایت از عناصر فتنه می پردازند .

استفان دایسمن ۱۶ فوریه سال ۲۰۰۶-سه سال قبل از انتخابات سال ۸۸در مقاله ای با عنوان رایس به دنبال میلیون ها دلار برای تغییر در ایران می نویسد کاندو لیزا رایس   وزیر خاجه وقت آمریکا خواهان چند برابر شدن بودجه میز ایران برای کمک به نهادهای فعال مخالف ایران و رادیو تلویزیون های فارسی بوده است .

اما پیگیری اهداف غربی در راستای سازمان دهی کوتا ی مخملی نیازمند تئوری سازی و تحرک گسترده در اقلیت ظاهراً روشنفکر یک جریان خاص می شود به طوری که نشریه لیبرال آمریکا صراحتاً‌می گوید آمریکا برای پیاه سازی خواسته ها ی خود نیازمند تعدادی کارگر سیاسی است تا آثار و تفکرات دلخواه غرب وارد جامعه ایرانی شود .

این نشریه در ادامه  از کتاب‌هایی نام می برد که می توانند در پیاده سازی تفکرات غربی در ایران موثر باشند، کتاب هایی مانند “انقلاب منفرد لهستان” اثر تیموتی گارتن اش، ۴ ماه خونین، ضروریات تغییر” نوشته جان هگ، ” زنجیره عمل گرایی” اثر ریچارد رورتی تئوریسین آمریکایی،” به سمت دموکراسی” نوشتن جین شارپ نظریه پرداز شناخته شده انقلاب‌های رنگی، “تئوری احساسات” از امرش هلر، سیاست پرداز انقلاب مخملی مجارستان، “قدرت ارتباطات” اثر امانوئل کاستلز پایه گذار مرکز دیپلماسی عمومی سازمان سیا و “دموکراسی نامطمئن سیاست آمریکا در انقلاب گرجستان”  نوشته لینکلن نیچه.

اما مرور گذشته استمراری افعال غربی تا جایی پیش می رود که بر اساس مطلب پایگاه دیدبان مسلمانان کنت تیبر من از مرکز دموکراسی آمریکا یک روز قبل از انتخابات سال ۸۸ می گوید: ما در ایران شاهد یک انقلاب رنگی خواهیم بود میلیون ها دلار از بودجه مرکز دموکراسی آمریکا برای انقلاب رنگی در ایران هزینه شده است .

اما بررسی حوادث رخ داده در طول زنجیره مخدوش فتنه دست های آلوده غربی را به خوبی نشان می دهد که گاهی به صورت مستقیم و گاهی از آستین عوامل داخلی فتنه خواسته هایی خیال پردازانه خود رادنبال می کردند اما تبادل توهم میان مهره های خارجی و عناصر داخلی دارای بعد خیانتکارانه مهمی است که از تلاش فتنه گران بر ای دریافت هر چه بیشتر کمک های خارجی رو نمایی می کند .

رائل مارک گرشت( افسر سازمان سیا) در بنیاد دفاع از دموکراسی آمریکا چند روز پس از انتخابات سال ۸۸در مصاحبه با نیویورک تایمز می گوید : معترضان ایرانی به صورت مداوم از واشنگتن درخواست کمک کرده اند . به ویژه در زمینه ارتباطات ماهواره ای و دستگاه های چند رسانه ای و آمریکا تلاش زیادی برای تدارک این امکانات انجام داده است .

مایکل لدین سناتور شناخته شده آمریکا سال ۲۰۱۲در گفتگو با بنیاد سرمایه گذاری سیاسی تجاری آمریکا موضوع بسیار تأمل بر انگیزی را در مورد این اقدامات بیان می کند سران جنبش سبز، در یک نامه ۸ صفحه ای به اوبا ما خواهان تدوام کمک و حمایت های امریکا شدند و با تشریح شرایط ایران خواستند آمریکا هر تصمیمی لازم است قبل از انکه بسیار دیر شود، اتخاذ کند تا شاهد پیشرفت هایی در جهت تمایلات غرب باشند، بنا به اظهارات مایکل لدین او و سناتور ریچ سانتروم مسئول پیگیری در خواست های معترضان خیابانی می شوند در این مقطع ترکیب و تعدد در هندسه حمایت از فتنه به موسسات مختلف آمریکا کشیده می شود تا مسئولیت سازمان دهی عناصر خانه نشین را بر عهده بگیرند و جریان سازی خیابان و رسانه ای به آنها محول شود از جمله موسسه karim sadjadpour کریم سجاد پور موسسه خاورمیانه نزدیک واشنگنتن با محسن سازگارا و مهدی خلجی، موسساتbrookingsبا ولی نصر ، بنگاه رند با علیرضا نادر سخنران اجلاس صهیونیستی هرتزلیا ،موسسه امنیت داخلی با فاطمه حقیقت جو، موسسه آزادی ایران وابسته با بنیاد صهیونیستی امریکن اینتر پرایز با امیر عباس فخراور، موسسه صلح آمریکا و مهرانگیز کار ،موسسه هاور و عباس میلانی که همه این افراد مرتبطینی در داخل کشور داشتند و همراه با کارشناسان ایران در مراکز دیگر از جمله هریتاچ پاندرمیشن و  پاتسون با حضور کارشناسان آمریکایی امور ایران مانند “ریچارد وایتز” فعالیت خود را ادامه می دادند .

مجموعه این افراد تلاش برای تصویب تحریم ها علیه ملت ایران با هدف ایجاد اختلال در روند رو به جلوی کشور را در دستور کار خود قرار داده بودند .

این حمایت های غربی اما به همین جا ختم نمی شود یک کلونی کمتر دیده شده در فرانسه با محوریت اردشیر امیر اجمند وبرادر او مسعود امیر ارجمند که از اعضا ی اصلی منافقین در استراسبورگ است شکل می گیرد و مستقیماً به ستاد فتنه می رسد ، اردشیر امیر ارجمند مشاور میرحسین موسوی اگرچه از پاریس فعالیت رسانه ای خود را دنبال می کند اما در استراسبورگ محل ستاد مشترک فرانسوی ها با سرویس های اطلاعاتی غرب و منافقین به پیگیری اقدامات خود می پردازند.

البته روند پلکانی اشتباهات غرب در فرانسه نیز اتفاق می افتد ، در لندن با گذشت نیم قرن از کودتای سال ۳۲ و نقش آفرینی بی بی سی باز هم صدای عناصر کودتا از آنجا شنیده می شود دقیقا هر ساعتی از شبانه رو ز و “گردون براون” نخست وزیر این کشور هم از قافله آمریکایی اروپایی عقب نمی ماند .

و صداهای ذوق زده صهیونیست های کودک کش هم در میان آنها شنیده می شود ، صدای فردی که میلیاردها دلار را ازثروت ملت ایران مورد سرقت قرار داده و به کاخ های واشنگتون ، لوسانجلس، کن ، پاریس و دهها نقطه دیگر فرستاده است .و بعد هم سایر خورده جریان های سیاسی و فرصت عقده گشایی .

و یک نکته مهم دیگر فعالیت تشکیلاتی آشکار فرقه بهائیت در حمایت از فتنه ۸۸ به عنوان نخستین اقدام سیاسی و علنی تشکیلات بهائیان در تاریخ فعالیت های آنهاست با مطالبی که در این گزارش بیان شده به یک سوال مشخص می رسیم

چه کسانی باعث انسجام در اردوگاه دشمن شدند و با فتنه انگیزی و عدم مرز بندی میان خود و دشمنان اسباب و لوازم خیال پردازی را برای آنان فراهم کردند

چرا فتنه گران و عوامل خارجی و ضد انقلاب دو روی یک سکه هستند؟

آیا غیر از این است عوامل و عناصر فتنه حتی در خصوصی ترین محافل هیچ گاه حاضر به مرز بندی با دشمنان انقلاب نبودند؟

اما تمام نقشه های چند ساله دشمنان انقلاب و تقلاهای تمام و کمال آنها با حرمت شکنی در عاشورای سال ۸۸ فرومی ریزد و صبرایمانی انقلابی جامعه در برابر اهانت های متعدد فتنه گران به مقدسات پایان می گیرند .

حماسه ۹ دی ماه با حضور خودجوش وعاشورایی مردم صدای رسای ملت ایران در برابرتمام دنیای دشمنان انقلاب بود ،عنایت حضرت سید شهدا (ع) و بصیرت عاشورایی ملت ایران باعث شد کشور با سر افرازی از روز های غبار گرفته فتنه عبور کنند و روزی جاویدان در تاریخ کشور برای دفاع از مقدسات و ارزش ها ملت ایران بر جای گذاشته شد .

اگر چه مقیاس این حضور و حمایت بسیار فراتر از ذهن زمین گیرشده دشمنان است اما در میان گرد و غبار فتنه گران به پا کرده بودند برای مردم هرگز راه حقیقت گم نمی شود .

انتهای پیام /

بر چسب ها: , ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب