پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:17:13 - جمعه 12 دی 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
وحدت بین مسلمانان سبب نابودی توطئه‌های دشمنان اسلام می‌شود
حجت الاسلام شهابی افزود : اگروحدت بین مسلمانان باشد دشمنان حق ندارند نگاه چپ به کشور های اسلامی بیندازند، پیامبر اکرم (ص) می فرمایند وحدت مایه رحمت و تفرقه موجب عذاب است .

به گزارش” صبح رابر” امام‌ جمعه موقت رابردر خطبه‌های امروز نماز عبادی سیاسی جمعه رابر اظهار داشت:ما به اعمال مان توجه داشته باشیم و هر چیزی را نگوییم و هر چیزی را نشنویم و زبان خود را کنترل کنیم معصیتی را انجام ندهیم، اگر متوجه اعمال خودباشیم و گناه انجام ندهیم این از مصادیق تقوای الهی است

وی ادامه داد : نسبت به گناهان کوچک توجه داشته باشیم گناهان کوچک جمع می شودو تبدیل به گناهان بزرگ و گناهان کبیره می شود.

شهابی گفت : پیامبر اکرم (ص) می فرمایند اگر آسمان ها و زمین درب هایش برای بنده ای بسته شود و این بنده خدا تقوای الهی را رعایت کند خداوند برای او درب ها را باز می کند و روزی او را می رساند .

وی با اشاره یه فرمایشات امام حسن عسگری (ع) در خصوص پارساترین مردم و عابدترین مردم گفت : امام حسن عسگری

این را می فرمایند به شبهات وارد نشوید ، هر مالی را استفاده نکنید اگر مال ما حقوق واجب الهی در آن باشد استفاده نکنید توجه داشته باشیم که مال مردم (حق سادات و حق امام زمان (ع) در زندگی ما نباشد، اگر می خواهیم زندگی سالم داشته باشیم به حق خود قانع و به حق مردم دست درازی نکنیم و حقوق مردم را رعایت کنیم .

وی در ادامه حدیث که می فرمایند : عابدترین مردم کسی است که واجبات الهی را انجام دهدو زاهد ترین مردم کسانی هسند که محرمات الهی را ترک کنند گفت : واجبات الهی و ترک محرمات در زندگی فراموش نشود ، اگر واجبات الهی در جامعه اسلامی کمرنگ تر شود این جامعه اسلامی دچار انحراف می شود.

شهابی گفت : حق مردم و تنها خوردن مال مردم نیست ، تهمت و غیبت ، تمسخر و آبروریزی از حق مردم می باشد، متوجه اعمال خود باشیم تا از صراط مستقیم منحرف نشویم .

اما م جمعه موقت شهرستان با تقدیر و تشکر از مردم بیدار، بصیر و ولایت‌مدار رابر به خاطر گرامیداشت با شکوه ۹ دی گفت: مردم هشداردر حماسه ۹ دی در هفته گذشته اعلام کردند یکبار دیگر با آرمانهای رهبری امام و شهدا تجدیدبیعت کردند .

شهابی با اشاره به روز شمار هفته گفت : ۱۰ ربیع الاول سالروز ازدواج حضرت خدیجه کبری با نبی مکرم اسلام حضرت محم دمصطفی (ص) که این ازدواج ۱۵ سال قبل از هجرت صورت گرفت و حضرت خدیجه (س) در میان قریش علاوه بر کثرت اموال و تجارتی که داشت به عقل و بزرگی مشهور بود که لقب سیده نساءقریش وسرور زنان جهان به حضرت خدیجه کبری (س) داده شود .

وی ادامه داد : برخی گفته اند علت اختلاف در تعداد فرزندان پیامبر(ص) از خدیجه(س)، اشتباه بین اسم و لقب فرزندانِ آنها است. بنابراین دیدگاه تعداد فرزندان پیامبر(ص) از خدیجه(س)، ۶ نفر و شامل ۲ پسر به نام‌های قاسم و عبدالله و ۴ دختر به نام‌های زینب، رقیه، ام کلثوم و فاطمه (س) است و ۲۴ سال یک ماه مدت زندگی مشترک حضرت خدیجه کبری با پیامبر عظیم الشان اسلام که این را گرامی می داریم .

شهابی با اشاره به مسئله ازدواج که در قرآن کریم تأکید شده گفت : اگر برکسی واجب باشد قبل از اینکه به لغزش و گناه بیفتد ازدواج واجب می شود .

وی یکی از مستحبات مؤکد را ازواج دانست و افزود : امام صادق (ع) می فرمایند : دو رکعت نماز فردی که همسر دارد برتر از ۷۰ رکعت نماز فرد بی همسر است و همچنین پیامبر اکرم (ص) می فرمایند : هر کسی ازدواج کند نیمی از دین خود را کامل کرده و نیمی دیگر را باید با تقوالی الهی پیشه کند .

شهابی از کسانی که منفعت مالی خوبی دارند خواست در شهرستان کسانی هستند مسئله ازدواج جوانان وفراهم کردن زندگی بعضی از خانواده های بی سرپرست، یتیم ، بی بضاعت و کم بضاعت کمک کنند تا سرو سامان گیرند.

وی با اشاره به روز یکشنبه برابر با ۱۲ ربیع آغاز هفته وحدت و سالروز ولادت حضرت رسول اکرم (ص) به روایت اهل سنت ۱۲ ربیع و به روایت شیعه ۱۷ ربیع جمعه آینده گفت :از ۱۲ ربیع تا ۱۷ ربیع را به عنوان هفته وحدت معرفی کردند و خداوند متعال در قرآن کریم می فرما ید : همگی به ریسمان الهی چنگ بزنید و گسترده و پراکنده نشوید اگر می بینید دشمنان اسلام در بعضی از کشور ها مسلط شدند به خاطر اینکه بعضی از وحدت ها کمرنگ است و بعضی از کشورهایی که دم از دین و دیانت می زنند با مستکبران عالم همراهی می کنند .

حجت الاسلام شهابی افزود : اگروحدت بین مسلمانان باشد دشمنان حق ندارند نگاه چپ به کشور های اسلامی بیندازند، پیامبر اکرم (ص) می فرمایند وحدت مایه رحمت و تفرقه موجب عذاب است .

وی اضافه کرد : آن سران کشور های اسلامی که تا امروز به خود نیامدند ،به خود بیایند تا دشمنان تجاوز نکنند و وحدت اسلامی را حفظ کنند

امام جمعه موقت بیان داشت : روز چهارشنبه برابر با ۱۳ ربیع الاول سالروز بنای مسجد قبا و اولین مسجدی که در اسلام بنایش گذاشته شد .

وی با اشاره به اینکه ساخت و ساز مسجد نیز در روایت و قرآن کریم و سفارش دینی شده نیز تصریح : هر چه مسجد پرنگ تر باشد وحدت ما بیشتر است و خود مسجد نماز جمعه مایه همبستگی به حکومت و رهبری دلهاست و هر چه نماز جماعات و مساجد ما پررنگ تر باشد دشمن ما بیشتر می ترسد .

شهابی خاطر نشان کرد : انجام بیشتر کارها در مسجد از جمله اعزام به جبهه ها و مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی بر مبنای مسجد بود .

و ی ضمن اشاره کردن به بهداشت مسجد ادامه داد : هر کسی در مسجد منتظر نماز باشد برای آن عبادت نوشته می شود .فرش مسجد و بنای مسجد باید پاک و مطهر باشد و با لباس معطر وارد مسجد شویم و آب و جارو کردن مسجد خیلی سفارش شده در یکی از چیزهایی که در روز قیامت از ما گله و شکایت می کند مسجد است پس رعایت کنیم و به مسجد ، نماز و نماز جماعت توجه داشته باشیم .

انتهای پیام/

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب