پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

5:03:46 - یکشنبه 14 دی 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
واکاوی فتنه های زمان پیامبر صلی الله علیه و اله
در مورد حماسه ۹ دی مردم شریف و نجییب ایران اسلامی مطالب زیادی منتشر شده است ، ما قصد داریم با رویکردی اقتصاد تاریخی به این قضایا بپردازیم .

به گزارش” صبح رابر”بنابر شهادت تاریخ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله زمانی در شبه جزیره عربستان به پیامبری مبعوث شدند ، که تمام این منطقه در شرایط اسفبار فرهنگی به سر می بردند شرک و بت پرستی ، جامعه طبقاتی ، تعصبات قبیله ای ، جنگ و خونریزی ظلم و بی عدالتی قمار و میگساری جزو انحرافات فرهنگی مردم بود که در تار و پود وجودشان رخنه کرده بود .
در چنین شرایطی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله مسئولیت پیدا کردند که مردم را از این منجلاب فساد نجلت داده به سوی نور کمال و معنویت و انسانیت رهنمون شوند .

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله از یک سو باید انقلاب فرهنگی و نبرد فرهنگی برای نابود کردن بنیادهای فرهنگ جاهلی را مدیریت می کردند
از سوی دیگر با سران فتنه گر و منحرف قریش مبارزه می کردند ، سرانی که با سوء استفاده از فقر فرهنگی مردم عربستان و جایگاه تصنّعی خود قدرت و ثروت هنگفتی به کف آورده بودند و با چنگ و دندان از این موقعیت محافظ می کردند.
از سوی دیگر این انقلاب بزرگ باید با گروه اندک مسلمانان صدر اسلام انجام می شد . گروهی از لحاظ تعداد و تجهیزات فقیر بودند ولی از لحاظ ایمان و اعتقاد در سطح بالایی بسر می برند .
پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله با مدیریت الهی و با اخلاق عظیم خدایی خود و مجاهدت های بزرگان چون امیرالمومنین علی علیه السلام موفق به انجام این امر بزرگ و این انقلاب عظیم شدند .
وقتی که حکومت و انقلاب اسلامی پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله در مدینه تشکیل گردید گروهی از افراد منفعت جو و فرصت طلب به ظاهر به جمع مسلمانان پیوستند ، گروهی که در دل هیچ عقیده ای به خداوند ، آخرت و پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله نداشتند همان گروهی که قرآن از آنها به عنوان منافق نام می برد .
این افراد در ادامه تاریخ اسلام ضربات بسیار مهلکی به بدنه اسلام وارد کردند . در زمان پیغمبر اکرم یکی از وسایل امداد رسان به پیغمبر اکرم صلی الله علیه و اله وحی الهی در قالب قرآن شریف بود ؛ قرآن کریم ماندگارترین و عمیق ترین مطالب را در قالب عبارات وحی در اختیار پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله قرار می داد و آنچنان نقشه های گروههای منافق و فتنه گر را برای عموم مسلمانان آشکار می کرد که جلوی تمام فتنه ها آنها را می گرفت .
از جمله این توطئه ها، توطئه ی به قتل رساندن پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله ، تشکیل گروه سازماندهی شده ، نفاق در قالب مسجد ضرار و .. بود .
از آنجایی که قرار نبود پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله عمری ابدی داشته باشد ؛ و با علم لاینتناهی خود تمام حوادث آینده را می دیدند سعی کردند با بیان کدهایی مردم را با حوادث فتنه آمیز این گروها بعد از خودشان آگاه کنند .
ادامه دارد .
حجت الاسلام زارع منصوری

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب