پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:39:00 - سه شنبه 16 دی 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
هفته وحدت همراه شدن مسلمانان برای یافتن هویت خودشان و نفی ظلم استکبار و استعمار
منظری توکلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به نقشه های ویرانگر استعمار بیان داشت : صهیونیست ها با کمک کردن به داعش تلاش می کنند و حدت بین مسلمین را از بین ببرند البته همه مسلمانان ،شیعه و سنی همانطور که در عراق دیدید ،علیه داعش بلند شدند و می دانند آنها تحت تفکر صهیونیست به وجود آمدند و به دنبال از بین بردن اسلام هستند .

علیرضا منظری توکلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با « صبح رابر» درباره هفته وحدت  ضمن تیریک به مناسبت ایام ولادت نبی اعظم اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد ابن عبدالله (ص) ونور چشم آن حضرت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت :  هفته وحدت از ابتکارات حضرت امام خمینی (ره)  و برای بیدار شدن  امت اسلامی و  همراه شدن مسلمانان برای یافتن هویت خودشان و نفی ظلم استکبار و استعمار حضرت امام این هفته را هفته وحدت نامگذاری کردند .

وی تأکید کرد:  در این هفته  اندیشمندان و صاحب نظران تلاش می کنند که وحدت بین مسلمانان را تشریح و به همه دنیا معرفی کنند تا ان شالله ، با هماهنگی و حدت بین مسلمانان بتوانیم از پس مشکلات بر بیاییم .

علیرضا منظری توکلی بحث وحدت را بحث ریشه دار و مهمی در اسلام هم از نظر شیعه و هم از نظر اهل تسنن معرفی کرد و افزود :  مبارزان بزرگ شیعه و اهل تسنن وکلاً مبارزان  بزرگ مسلمان این بحث را دنبال می کردند .

وی ادامه داد :اولین کسی که بحث وحدت را به صورت عملی در جامعه اسلامی مورد تأکید قرار داد بعد از رحلت حضرت پیامبر(ص) حضرت امیرالمومنین  علی (ع) بود.

نماینده بافت، رابر و ارزوئیه  اضافه کرد: همانطور که می دانیم علی (ع) برای وحدت مسلمین و برای اینکه جامعه اسلامی از هم پاره پاره و تکه تکه نشود ۲۵ سال سکوت کردند .

وی افزود :  امروز هم نقشه اصلی استعمار به هم زدن وحدت بین مسلمین است یعنی به عنوان مثال دنبال اختلاف بین   شیعه و سنی و فرقه های تشییع با هم وهمچنین فرقه های مختلف  اهل تسنن با هم هستند  و می خواهند این اختلاف نظر به سوی  مبارزه مسلحانه سوق داده شود  .

منظری توکلی با بیان وظیفه  اصلی ما  و وظیفه  امت اسلام در خصوص وحدت  گفت :  با تکیه کردن به قرآن و اهل بیت حضرت پیامبر(ص)  و با دست زدن به این ریسمان الهی  جامعه خودمان را  به سمت پیشرفت و تعالی پیش ببریم .

وی ضمن گرامیداشت هفته وحدت  عنوان داشت :  سعی کنیم گام های عملی در زمینه وحدت و در همه زمینه ها  چه سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی و مذهبی در امت اسلام برداشته شود تا بتوانیم به نتیجه ای که خداوند ، رسول و ائمه اطهار برای جامعه اسلامی ترسیم کردند برسیم .

نماینده بافت، رابر و ارزوئیه با اشاره به نقشه های ویرانگر  استعمار بیان داشت : صهیونیست ها با کمک کردن به داعش تلاش می کنند و حدت بین مسلمین را از بین ببرند  البته همه مسلمانان ،شیعه و سنی همانطور که در عراق دیدید ،علیه داعش بلند شدند و می دانند آنها تحت تفکر صهیونیست به وجود آمدند و به دنبال از بین بردن اسلام  هستند .

وی ادامه داد: و لی داعش باعث وحدت  بیشتر  مسلمانان واقعی شدند  چنانچه که می دانید  شیعه و سنی در عراق در کنار یکدیگر علیه  داعش می جنگند .

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب