پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:14:23 - سه شنبه 16 دی 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اعلام نام نویسی کاروان های حج تمتع
معاون حج، عمره و عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت، نام نویسی در کاروان های حج تمتع از سوم بهمن ماه آغاز می شود.

به گزارش ” صبح رابر”به نقل از مهر، ناصر خدرنژاد گفت: در این دوره از اعزام های حج تمتع، آن دسته از متقاضیان که در ۱۵ اسفند سال ۸۴ ثبت نام کرده اند، فراخوان می شوند که این گروه از زائران در سال ۹۴ به حج تمتع مشرف خواهند شد.

وی یادآور شد: طبق برنامه ریزی انجام شده، ۵۰ درصد ظرفیت کاروان های حج تمتع، اینترنتی انجام می شود و باقی ظرفیت ها از طریق دفاتر خدماتی حج و زیارت در سراسر کشور انجام خواهد گرفت.

معاون حج، عمره و عتبات عالیات سازمان حج با بیان اینکه هنوز قیمت نهایی حج تمتع ۹۴ مشخص نشده است، گفت: همزمان با آغاز نام نویسی در کاروان های حج تمتع که از سوم بهمن ماه صورت می گیرد، قیمت های نهایی حج تمتع نیز اعلام خواهد شد.

وی درباره شیوه پرداخت هزینه های حج تمتع افزود: امسال در نظر داریم تا این هزینه ها را قسط بندی کنیم تا زائران بتوانند به راحتی در این زمینه اقدام کنند که قسط اول آن در زمان نام نویسی در کاروان ها دریافت می شود.

به گفته خدرنژاد، تاکنون ۱۰۰ درصد قراردادهای مربوط به اسکان، تغذیه و حمل و نقل زائران ایرانی حج تمتع سال آینده در مکه مکرمه و مدینه منوره منعقد شده است.

در حج تمتع امسال حدود ۶۴ هزار زائر ایرانی به زیارت خانه خدا مشرف شدند که در سال ۹۴ نیز همین تعداد از ایرانیان عازم حج تمتع خواهند شد.

قرار است امسال از ۱۷ ربیع الاول میلاد با سعادت پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) در تقویم کاری سازمان حج و زیارت به عنوان زمان فراخوان از مشمولان حج تمتع هر سال تثبیت شود.

با توجه به اینکه ۱۹ دی ماه روز جمعه است و روزنامه های سراسری تعطیل هستند، از این رو این فراخوان در خبرگزاری ها و رسانه ملی اعلام خواهد شد، اما این اطلاعیه روز شنبه ۲۰ دی ماه در روزنامه های کثیرالانتشار منتشر خواهد شد.

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب