پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:02:08 - سه شنبه 23 دی 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
قرآن نور است در کلام رهبر را به عینه درک کردم
زنگی آبادی کارشناس قرآنی گفت : از اینکه رهبر عزیزمان فرمودند : قرآن نور است را با تجربه و به عینه درک کردم که قرآن نور است

به گزارش” صبح رابر” «آن شب قدری که گویند اهل خلوت امشب است/ یارب این تاثیر دولت از کدامین کوکب است»

امام علی ( علیه السّلام ) فرمودند: قرآن را بیاموزید که بهترین گفتار است و تفقه کنید در آن که بهار دلهاست و شفاعت بجوئید به نورش که او شفادهنده سینه ها است و آن را نیکو تلاوت کنید، زیرا بهترین و مفیدترین داستانها است، پس بدرستی که عالم عامل به غیر علمش مثل جاهل و نادانی است که از بیماری نادانی شفا نخواهد گرفت، بلکه حجت بر او قویتر و حسرت و اندوه بر او استوارتر و در پیشگاه خدا سزاوارتر به نکوهش است.
«نهج البلاغه، خطبه ۱۱۰»

همانطور که می دانید یکی از شافعان و شاکیان بزرگ در محشر قرآن مجید است ، در همین راستا به سراغ فعالان قرآنی در شهرستان رفتیم از هر کس پرسیدیم خیلی ها را معرفی کردند ولی بیشتر به یک نفر از معلمان دلسوزی که مشغول تعلیم قرآن و تربیت اسلامی این ممکلت است ختم می شود .DSC09210

معلمان قرآنی کسانی در حال جهاد مخلصانه هستند که به حقیقت می ستایم شان، مدیران و مربیان قرآنی که تمام وقت در حال تعلیم قرآن به سنین مختلف و جنسیت های متفاوت هستند و نشر فرهنگ قرآنی را به دوش می کشند.

در شرایطی که ثانیه ثانیه ی هنرپیشه ها و کارگردان هایی که بر علیه اصول و فروع دین هنرفروشی می کنند،هستند کسانی که عمرشان را هنرمندانه وقف تربیت قرآنی فرزندان این آب و خاک می کنند.

می خواهیم معلمی که جوانی خود را در راه تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم، صرف و پا به پای دانش آموزان، دوباره الفبای قرآنی زندگی را مرور می کرد معرفی کنیم :

نجمه خاتون زنگی آبادی متولد ۱۳۶۵ از ۶ سالگی به طور مداوم به کلاس های روخوانی ، روانخوانی ، تجوید و حفظ رفته و از سال ۸۱ تا ۸۲ در کلاس های جامعه القرآن در کلاس حفظ شرکت کرد و به لطف خدا کل قرآن را حفظ کرد.

او می گوید : اما به دلیل عدم شرکت در کلاس های تثبیت تسلط کامل بر تمام قرآن را ندارم اما با عنایت حضرت حق از سال ۸۲ به طور پیوسته و ناپیوسته مربی حفظ قرآن بوده ام و این امر سبب گردیده تا بحمدالله ارتباطم با قرآن قطع نشود .

زنگی آبادی گفت : در آموزش و پرورش در سمت کارشناس قرآن مشغول به خدمت هستم و در حال حاضر در مدرسه دانش آموزان را جذب وآماده ی حفظ قرآن می کنم و در کنار حفظ همواره متوجه مفاهیم بلند قرآن بوده ام و تسلط نسبی بر ترجمه قرآن دارم .

وی ادامه داد : اگر بدون غلو نگویم قرآن تأثیر ۱۰۰درصدی بر زندگی ام داشته است .

این کارشناش قرآن در پاسخ به این سؤال که میزان گسترش فرهنگ قرآنی در سطح این منطقه چقدراست ؟ افزود :در رابر فکر می کنم بزرگترین مشکلات در زمینه فعالیتهای قرآنی عدم یک مرکز جامع برای حفظ قرآن و نبود یک استاد حاذق برای صوت و لحن است .

زنگی آبادی از موفقیت هایش می گوید :در مسابقات بسیج ، هلال احمر و اوقاف شهرستان   شرکت کرده ام و چند بار رتبه اول ، دوم ، سوم را کسب کرده ام .

وی از بزرگترین آرزویش می گوید : بزرگترین آرزویم بعد از حسن عاقبت این است که تا قرآن را تثبیت کامل نکرده ام از دنیا نروم .

حفظ قرآن و اخذ مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد

زنگی آبادی از فعالان قرآنی در خانواده شان گفت : خودم ، عروس مان و خواهر شوهر حافظ هستیم . خوهر شوهرم صغری هاشمی متولد ۶۰ حافظ و قاری قرآن حائز رتبه در مسابقات اوقاف و در حال حاضر مشغول به کار در نهاد آموزش و پرورش هست .

وی ادامه داد:  عروسمان فاطمه بیرجندی متولدکرمان حافظ قرآن دارای مدرک معتبر از جامعه القرآن و سازمان تبلیغات اسلامی است و از طریق قرآن مدرک کارشناسی علوم قرآنی را دریافت کرد.

این معلم فرهنگی گفت:خودم کارشناس علوم قرآن و حدیث هستم و خواهر شوهرم کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث را از طریق مدرک حفظ قرآن دریافت کرد، امیدوارم بتوانیم عمرمان را وقف قرآن کنیم .

بهترین سن حفظ قرآن و روش حفظ قرآن

زنگی آبادی در پاسخ به این سؤال که به نظر شما بهترین سن برای حفظ قرآن چه سنی است و پیشنهادتان برای روش حفظ کردن چیست ؟ گفت : در هر سنی که قرآن را حفظ کنیم باید دو شرط مهم را رعایت کنیم اول پشتکار و مداومت در حفظ و مرور محفوظات دوم دائماً در کلاس شرکت کردن ، حال هر سنی که حفظ کنیم اگر دو شرط را رعایت کنیم .

وی ادامه داد : در سنین کودکی و نوجوانی به دلیل فراغت کمتر ذهن درصد موفقیت بالاتر خواهد بود و برای شروع حفظ بهتر است از جزء ۳۰ شروع کرده و حتماً با نوار کاست و cd و استاد همراه باشد که به مراتب درصد موفقیت را بالا می برد .

خواستگاری با استفاده از آیات قرآنی

زنگی آبادی یکی از خاطرات شیرین دوران سال تحفیظی اینگونه بیان کرد: که یک روز خواهر شوهرم که با هم هم دوره بودیم با استفاده از آیات سوره طه از من برای برادرش خواستگاری کرد و این آیات از این قرار است «فاجعل بیننا و بینک موعداً لا نخلفه نحن و لا انت مکاناً سوی» و من در جواب آیه بعد را خواندم با شوخی (قال موعدکم یوم الزینه وأن یحشر الناس ضحى ) و الان با برکات قرآن همسر ایده آلی دارم .

وی در پاسخ به اینکه به نظر شما امید بخش ترین آیه قرآن کدام است گفت : یکی از آیات قرآن که امید را برایم زیاد می کند این که (وَتَوَکَّلْ عَلَی الْحَیّ الَّذِی لَا یَمُوتُ) سوره فرقان که بیانگر این است که بر خدایی که زنده است و هرگز نمی میرد کارت را واگذار کن و حدیثی از امام علی (ع) که می فرمایند : زمانی که اقوام و خویشان تو را رها کنند بیگانگان   تو را رها نمی کنند برایم درس زندگی است .

این کارشناس قرآنی در خصوص شاگردانی که داشت گفت : اسامی شاگردانم (راضیه مهدی پور حافظ ۲۰ جزء الان دانشجوی تفسیر دانشگاه بجنورد مشهد است ، امینه شعبانی حافظ ۱۴ جزء قرآن و در قم ساکن شد و در حال حاضر در کلاس های حرم حضرت معصومه (ع) ادامه می دهد (مریم حسینی ، اکرم شمس الدینی ۱۰ جزء حفظ کردند ، سمیه علیدادی ۴ جزء حفظ کردند و از این طریق استخدام سپاه پاسداران شد ).

درک قرآن

زنگی آبادی در نکته پایانی گفت : از اینکه رهبر عزیزمان فرمودند : قرآن نور است را با تجربه و به عینه درک کردم که قرآن نور است امیدوارم بااین نور مرده و با این نور محشور شوم و خدا هرگز این نور را از من نگیرد .

پیامبر اکرم – صلّی الله علیه و آله – فرمودند: کسی که به فرزند خود قرآن بیاموزد مثل این که ده هزار حج و ده هزار عمره انجام داده و ده هزار بنده از اولاد اسماعیل را آزاد کرده و در ده هزار غروه شرکت کرده و ده هزار مسکین گرسنه را طعام داده است.
«مستدرک الوسائل، ج ۱، ص ۲۹۰»

 

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب