پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

4:39:45 - پنجشنبه 25 دی 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تنور گازی به جای تنور هیزمی در هفت روستای فاقد نانوایی
به همت اداره منابع طبیعی رابر به هفت روستای فاقد نانانوایی تنور گازی داده شد تا از قطع بی رویه درختان و بوته های جنگلی جلوگیری شود.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از فارس ،ابوذر سیفی رئیس منابع طبیعی رابر اظهار داشت: در این طرح به‌منظور حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و جلوگیری از قطع بی‌رویه درختان و بوته‌های جنگلی تعداد هفت تنورخانه روستایی با همکاری اداره منابع طبیعی و فرمانداری رابر در روستاهای بحرانی و فاقد نانوایی راه‌اندازی شد که از گونه‌‌های جنگلی مناسبی برخوردار بودند.

وی افزود: احداث نانوایی در روستاهای حاشیه‌ای از طرح‌های تغییر الگوی مصرف سوخت در روستاها به‌شمار می‌رود.

علیجان سلیمانی نیز اظهار داشت: از آنجایی که شاهد بودیم مردم در روستاهای فاقد نانوایی شهرستان رابر مبادرت به تخریب مراتع و جنگل‌های دارای درختان ۴۰۰، ۵۰۰ ساله اورس می‌کنند، احداث تنورخانه روستایی را در دستور کار قرار دادیم.۸jin2

وی افزود: مرحله نخست طرح تنورخانه در هفت روستای حاشیه‌ای شهرستان رابر از جمله روستاهای قنات‌ملک، لنگر، کوه‌سفید، سید مرتضی و نگری اجرا شد.

فرماندار رابر ادامه داد: این طرح براساس اولویت‌بندی و شناسایی روستاهای حاشیه جنگل‌ها ادامه دارد و به‌ویژه روستاهای حاشیه جنگل‌های اورس در اولویت قرار می‌گیرند.

سلیمانی گفت: در این طرح به هر روستا دو عدد تنور گازی، پنج عدد سیلندر گاز و یک عدد دستگاه خمیرکن به‌طور رایگان داده شده است و علاوه بر تقویت جنگل‌ها و مراتع و امکان استفاده سهل و آسان و تامین نان مناسب روستاییان برای ۱۸ نفر هم به‌طور مستقیم اشتغال‌زایی شده است.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب