پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:44:12 - جمعه 26 دی 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رسوایی از اهداف شیطان است/جسارت ها و دهن کجی ها را محترمانه محکوم می کنیم نه با اختشاش و به هم ریختن نظم مملکت
حجت الاسلام سمیعی در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته رابر نتیجه ارتکاب گناه را رسوایی دانست وگفت : رسوایی از اهداف شیطان است و این جسارت ها و دهن کجی ها را به نوبه خود محترمانه محکوم می کنیم نه با اختشاش و به هم ریختن نظم مملکت ، هدف دشمن بهم زدن نظم کشور است .

به گزارش ” صبح رابر”حجت الاسلام سمیعی در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار داشت : بشر نیاز به معلم دارد و ما بدون معلم نمی توانیم پیشرفت داشته باشیم ما نیاز به راهنما داریم خداوند متعال بهترین معلم است .

وی با بیان اینکه تقوا را رعایت کنید تا با حقایق خداوند متعال ما را آشنا کند ادامه داد : تقوا به معنی دوری از گناه است دوری از آلودگی هاست انسان آلوده از درک حقایق محروم است کسانی که تعصب قومی ، تعصب حزبی و تعصب نژادی و قبیله ای دارند هیچ وقت این تعصبات اجازه نمی دهد که انسان با حقایق آشناشود .

حجت الاسلام سمیعی گفت : انسان کینه ای مثل ظروف غبار آلود می ماند  که اگر داخل این ظروف هم آب زلال ریخته شود نمی شود استفاده کرد قابل استفاده نیست .

وی ادامه داد : گناه مثل غبار اجازه نمی دهد که انسان با واقعیت ها آشنا شود یک گناه می تواند سرنوشت انسان را عوض کند مثل یک ویروسی وارد بدنمی شود و اعضای بدن را فلج می کند، یک گناه مثل یک حسادت برای توطئه قتل پیغمبر خدا حضرت یوسف (ع) شد  ،یک لقمه حرام و یک معصیت باعث قتل پسر فاطمه (س) در کربلا می شود .

خطیب جمعه این هفته رابر عنوان کرد : اگر حلقه حیا پاره شود گناه برای انسان راحت می شود ،شیطان دشمن قسم خورده انسان است شاید به آن بی توجه هستیم چرا ما داریم شیطان را شاد می کنیم

وی افزود : رسول خدا حضرت محمد مصطفی (ص) فرمودند: شیطان از گناهان شما خشنود می شود ولو اینکه این گناهان صغیر و کوچک باشد .

حجت الاسلام سمیعی ضمن اشاره به اینکه شیطان به سراغ آدم و حوا رفت ودست به هر تاکتیکی روانی زد بیان داشت : در مرحله اول تفسیر قرآن می گوید شیطان برای پدر و مادر شما آدم و حوا اول قسم یاد کرد و بعد قیافه خیر خواهانه به خودش گرفت .

وی با طرح این سؤال که آیا فقط شیطان این کار را می کند و دشمن من و شما این کار را نمی کند اضافه کرد:دشمن را بشناسیم واز اهداف دشمن آگاه باشید ،نقشه دشمن همان تاکتیک های شیطان است و به خاطر همین امام راحل فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است همین تاکتیک شیطان را آمریکا پیاده می کند.

خطیب این هفته رابر گفت : چون از قرآن فاصله گرفتیم، با شیطان صحبت می کنیم.آنهایی که  صحبت های رهبر را می شنود و بی اعتنایی می کنند دهن کجی می کند ازنسل همان هایی هستند که روز غدیر خم صدای پیغمبر خدا را شنیدند و با دو چشمان خود دیدند آیات قرآن و دستورات پیغمبر خدا را شنیدند دهن کجی کردن بی توجهی ولجبازی کردند .

وی ادامه داد : این قدر به پیغمبر گفتند نه تا جریان کربلا پیش آمد این ها هم الان به رهبر دهن کجی می کنند از نسل همان ها هستند و اجازه ندهید دوباره تاریخ تکرار شود.

سمیعی عنوان داشت :هدف دشمن همین است که با امام و رهبر خودمان مخالفت کنیم، نگذاریم تاریخ تکرار شود، اجازه ندهیم انسان های ضعیف و نفس  به امام زمانمان، خون شهدا و خانواده شهدا جسارت کنند .

وی نتیجه ارتکاب گناه را رسوایی دانست و افزود : رسوایی از اهداف شیطان است و این جسارت ها و دهن کجی ها را به نوبه خود محترمانه محکوم می کنیم نه با اختشاش و به هم ریختن نظم مملکت ، هدف دشمن بهم زدن نظم کشور است .

حجت الاسلام سمیعی با بیان اینکه نگذاریم دشمن خوشحال شود گفت : تکلیف جیره خوارهای غرب باید مشخص باشد و بی توجه نباشیم دستور قرآن است سوره مبارکه بقره آیه ۱۴۵ اگر آگاهانه و عمداً از خواسته های دشمن پیروی کنی در آن صورت حتما در ردیف مخالفان و ستمگران خدا خواهی بود.

وی با اشاره به اینکه موضوع مخالفت و لجبازی بارها صراحتاً در طول تاریخ تکرار شده است تصریح کرد : چون از قرآن فاصله گرفتیم ازسیاست سر در نمی آوریم ،به رهبر و خانواده شهدا دهن کجی می کنند .

سمیعی ادامه داد : : فکر کردید تمام می شود نه، با برنامه ها و نقشه ها و قدم و به قدم مخالف قرآن عمل می کنند آیا واقعاً سکوت می خواهیم کنیم نه چون جیره خوار غرب است همچنان این برنامه ها ادامه دارد .

حجت الاسلام سمیعی در بخش دیگر سخانش با اشاره به روز شمار هفته گفت : امروز جمعه ۲۶ دیماه مصادف با سالروز فرار شاه خائن به همراه همسرش در سال ۵۷ بعد از سالها اوج و جنایت است الان عبرت بگیریم .

وی ضمن اشاره به روز شنبه ۲۷ دی ماه مصادف با سالروز صلح امام حسن مجتبی (ع) با معاویه اذعان اشت : با شکوه ترین نرمش قهرمانانه تاریخ است رهبرمان را تنها نگذاریم امام زمانمان تنهاست دعاکنیم   که بی توجه نباشید ، تا رابطه با خدا و امام زمان (ع) نزدیک نکنیم مشکلات مان حل نمی شود .

حجت الاسلام سمیعی در خطبه اول ضمن توصیه به رعایت تقوا ابراز داشت : امام صادق (ع) درباره تفسیر تقوا فرمودند تقوا یعنی آنجا که خداوند متعال دستور داه حاضر باشد خود را غایب نکند و جایی که تورا نهی فرموده مخالف فرامین الهی عمل نکنیم.

وی اضافه کرد : تقوا یعنی مراقبت از خود  انسان دائما باید مراقب خودش باشد حواسش باشد پایش نلغزد بی توجه نباشد آگاهانه حرکت کند و لغزش های که از ما سر می زند به خاطر همین بی توجهی هاست .

سمیعی گفت : ما انسان ها خلق شدیم برای اینکه به تکامل برسیم و بعد وارد بهشت شویم ما خلق نشدیم برای دنیا و اسباب بازی های دنیا ما بازیچه نیستیم .در این عالم هستی نه بازیچه خود ودوستان ونه بازیچه در مقابل تهاجم هم غرب و شرق .

وی با اشاره به اینکه در سوره مبارکه کهف آیه ۴۶ صدقات و وقف های شما را باقیات و صالحات است افزود :مال و فرزند دو رکن اساسی که در زندگی ما انسان هاست ، خداوند متعال می فرماید اگرمی خواهید همین مال در روز قیامت دست تان را بگیرد و از عذاب نجات تان دهد بهترین راه آن وقف است و صدقه جاریه بعد از اصل ایمان مهمترین اصل عملی اقامه نماز و انفاق است بی توجه نباشیم

وی عنوان داشت : دست نیاز مندی را بگیرید تا خداوند متعال دستت را بگیرد تادستی نگیرید دستی گرفته نمی شود .

سمیعی توضیح داد: اگر امکانش نیست مالی را وقف کنید امر به معروف و نهی از منکر کن ،خداوند متعال فرمودند شما بهترین امت هستید و شما را من برگزیدم چرا به خاطر اینکه امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نمی کنید .

وی گفت : اگر می خواهید مورد توجه خداوند متعال باشید امر به معروف و نهی از منکر کنید اگر امکانش نبود زبانت را کنترل کنید .

سمیعی با بیان اینکه بزرگترین معصیت ها در عالم هستی از همین زبان است گفت : تهمت ، بی احترامی ها ، زخم و زبان ها از همین زبان است

وی اضافه کرد : اگر در مقامی نیستید انفاق کنید جرأت امر به معروف و نهی از منکر را ندارید زبانت را می توانید کنترل کنید .اکثر جهنمی ها به خاطر عدم کنترل زبان است ،فشار قبر و عذاب های قبر اکثراً به خاطر همین زبان است .

 

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب