پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:39:23 - شنبه 11 بهمن 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
راه اندازی کمپین نشر نامه رهبر معظم انقلاب
پایگاه تحلیلی خبری صبح رابردر دفاع از اسلام، کمپینی با عنوان « کمپین نامه رهبر معظم انقلاب » راه‌اندازی کرد.

به گزارش ” صبح رابر” در پی حوادث اخیر فرانسه و وقایع مشابه، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای(مد ظله العالی) نامه ای از سوی ایشان در فضای مجازی منتشر کرد.

چهارشنبه شب اول بهمن ماه ۹۳، نامه‌ای سرگشاده به نقل از مقام معظم رهبری در صفحات اجتماعی و وب‌سایت‌ها منتشر شد که مخاطب آن جوانان اروپایی و آمریکایی شمالی بودند، این‌نامه بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های مختلف جهان داشته است.

پایگاه تحلیلی خبری صبح رابردر دفاع از اسلام، کمپینی با عنوان « کمپین نامه رهبر معظم انقلاب » راه‌اندازی کرد.

نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپا و آمریکای شمالی ، جامع و کامل است که با بیان چالش ها و تهدیدها، زمینه روشنگری را در مقابله با نسخه های تقلبی اسلام در عرصه بین الملل فراهم آورده است.

محتوای این پیام با توجه به حوادث روزهای اخیر دنیای اسلام، موج افراط گری و تروریسم، تلاش غرب برای ایجاد اسلام هراسی و تخریب چهره رحمانی اسلام ناب محمدی و انتشار کاریکاتور موهن پیامبر اسلام (ص)‌ در نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» تلاش های اخیر اروپا و آمریکا برای ترویج اسلام هراسی است که به منظور آگاهی بخشی به جوانان جهان به ویژه جوانان کشورهای غربی به زبان مختلف منتشر شده است.

این رسانه  همزمان با دیگر مسلمانان جهان اسلام کمپینی را به عنوان ” کمپین نامه رهبر معظم انقلاب ”  ایجاد کرده و با قرار دادن نامه مقام معظم رهبری در کنار سایت های خبری و مطبوعات چاپی خود ، بار دیگر در دفاع از اسلام ناب محمدی با آرمان های انقلاب اسلامی و امام راحل تجدید میثاق می کند .

معنای لغوی واژه اسلام “تسلیم محض و خضوع ” در مقابل پروردگار است، اما با توجه به اصول و قواعد تفسیری و عنایت به صدر و ذیل آیات مذکور و شواهد دیگر‌، نمی‌توان معنای اسلام را در قرآن‌، منحصر به معنای لغوی آن (تسلیم محض در برابر خداوند) دانست بلکه این واژه در قالب سه مصداق قابل توجه است.
اول: اسلام به معنای تسلیم تکوینی و جبری
دوم: اسلام به معنای تسلیم و اطاعت محض در برابر حق که گوهر همه شرایع الهی است.
سوم: اسلام به معنای شریعت محمدی‌(ص)(دین مبین اسلام)

رسانه های مجازی نیز می توانند با راه اندازی این کمپین وبا نشر نامه مقام معظم رهبری به افراد غیر ایرانی و افراد شاخص ایرانی نتیجه پیام این نامه را خود به این کمپین بپیوندد و همچنین رسانه های چاپی با چاپ تصویر این کمپین ؛ به ما می پیوندند***

این کمپین از همه دعوت کرده است تا طرح‌ها و آثار خود را در دفاع از اسلام در فضای مجازی منتشر کنند تا قدمی هر چند اندک در برابر توهین‌ها و بی‌حرمتی‌های سازماندهی شده صهیونیست‌های بین‌الملل برداشته باشند.

ترجمه متن نامه رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظلله العالی )به زبان های مختلف در فضای مجازی منتشرشد:

فارسی، عربی،اردو،انگلیسی، پشتو،سندی ،بوسنیایی ،هوسا،آرانی ،آلبانیایی، تاجیکی ،ازبکی ،قرقیزی ، هندی ،بنگالی ،ژاپنی،گرجی ، تایلندی ،سواحیلی،اندونزیایی،آلمانی، ایتالیایی، آذری،ترکی استانبولی ، اسپانیولی،فرانسه ، روسی، و چینی…

مفاهیم کلیدی پیام به جوانان اروپا و آمریکای شمالی

جدول خلاصه پیام

کلیپ

رسانه‌های جهان به انعکاس این نامه پرداختند:

خبرگزاری رسمی ایتالیا «آنسا» با عنوان «رهبر انقلاب اسلامی ایران خطاب به جوانان غربی: اسلام واقعی در قرآن است» نوشت: آیت‌الله علی خامنه‌ای، بالاترین مقام ایران در پیامی خطاب به جوانان اروپا و شمال آمریکا از آنها دعوت کرد تا فریب تصویرسازی نادرست از اسلام را در غرب نخورند و سعی کنند واقعیت دین را در قرآن و زندگی پیامبر بیابند.

آنسا افزود: پیام رهبر جمهوری اسلامی ایران به جوانان اروپایی و آمریکایی در پی حوادث اخیر در فرانسه و وقایع مشابه در برخی دیگر از کشورهای غربی و همچنین به دنبال تلاش‌های زیادی است که از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوری سابق تاکنون برای معرفی اسلام به عنوان دشمنی ترسناک انجام شده است.
خبرگزاری رسمی ایتالیا ادامه داد: رهبر عالی ایران از جوانان غربی خواست تا بدون پیش‌داوری به مطالعه انگیزه‌های این سیاه‌نمایی گسترده علیه اسلام و شناخت مستقیم و بی‌واسطه از این دین بپردازند و بدانند آنچه آنها را از آن می‌گریزاند و می‌ترساند، چیست و چه ماهیتی دارد.

آنسا به نقل از رهبر معظم انقلاب افزود: اجازه ندهید با چهره‌پردازی‌های موهن و سخیف، بین شما و واقعیت، سد عاطفی و احساسی ایجاد کنند و امکان داوری بی‌طرفانه را از شما سلب کنند. اجازه ندهید ریاکارانه، تروریست‌های تحت استخدام، خود را به عنوان نمایندگان اسلام به شما معرفی کنند. فرصت را برای شناخت اسلام واقعی ازدست ندهید، تا اینکه آیندگان این برهه از تاریخ تعامل غرب با اسلام را با آزردگی کم‌تر و وجدانی آسوده‌تر به نگارش درآورند.

روزنامه «لارپوبلیکا» نیز ضمن انتشار متن کامل پیام مقام معظم رهبری به زبان ایتالیایی در سایت اینترنتی خود با عنوان «نامه آیت‌الله خامنه‌ای به جوانان اروپایی: اسلام را مطالعه کنید» نوشت: این اقدام رهبر عالی ایران برای صحبت از اسلام در پی سوءقصد تروریستی در پاریس، نشان‌دهنده توجه رهبری عالی ایران به افکار عمومی غربی است.

بر اساس نوشته این روزنامه ایتالیایی، آیت‌الله خامنه‌ای با دشمن محسوب کردن رهبران کشورهای غربی، تصمیم به مخاطب قرار دادن نسل‌های آینده گرفت با این امید که بتوانند مستقیماً در خصوص اسلام مطالعه و تحقیق کرده و با افکار آگاهانه آن را دنبال کنند.

روزنامه «ایل فاتوکوئوتیدیانو» نیز با عنوان «آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به جوانان غربی: اسلام را بدون پیش‌داروی مطالعه کنید» نوشت: رهبر عالی ایران در پیامی خطاب به جوانان اروپایی و آمریکایی اظهار کرد: به آنها اجازه ندهید تا با دورویی تروریست‌هایی که خود آنها به کار گرفته‌اند را به عنوان نمایندگان اسلام معرفی کنند. اجازه ندهید این واقعیت پویا و اثرگذار در دنیای امروز، با اغراض و اهداف آلوده به شما شناسانده شود. به آنها [سیاستمداران غربی] اجازه ندهید ریاکارانه، تروریست‌های تحت استخدام خود را به عنوان نمایندگان اسلام به شما معرفی کنند. اسلام را از طریق منابع اصیل و مآخذ دست اول آن بشناسید.

این روزنامه افزود: آیت‌الله خامنه‌ای یادآور شد که تاریخ اروپا و آمریکا از برده‌داری شرمسار است، از دوره استعمار سرافکنده است، از ستم بر رنگین‌پوستان و غیرمسیحیان خجل است؛ محققان و مورخان شما از خونریزی‌هایی که به نام مذهب بین کاتولیک و پروتستان و یا به اسم ملیت و قومیت در جنگ‌های اول و دوم جهانی صورت گرفته، عمیقاً ابراز سرافکندگی می‌کنند.

بنا بر اعلام این گزارش، رهبر عالی ایران خطاب به جوانان افزود: شما به خوبی می‌دانید که تحقیر و ایجاد نفرت و ترس موهوم از «دیگری» زمینه مشترک تمام آن سودجویی‌های ستمگرانه بوده است. اکنون من می‌خواهم از خود بپرسید که چرا سیاست قدیمی هراس‌افکنی و نفرت‌پراکنی، این بار با شدتی بی‌سابقه، اسلام و مسلمانان را هدف گرفته است؟

روزنامه آنلاین «ارتیکولوتره» هم با انتشار متن کامل این نامه با عنوان «نامه سرگشاده آیت‌الله خامنه‌ای» نوشت: چند روز پس از بحث‌های داغ در خصوص واقعه پاریس، آیت‌الله خامنه‌ای، عالی‌رتبه‌ترین مقام ایران وارد میدان شد و بدون واسطه و دور زدن کلمات، نامه‌ای سرگشاده به جوانان اروپا و آمریکا نوشت که در آن نظر خود درباره آنچه به وقوع پیوست را به رهبران آینده غربی بیان کرد.

ارتیکولوتره افزود: آیت‌الله خامنه‌ای در این نامه تصمیم به صحبت درباره تصویری که در سال‌های اخیر به نام اسلام معرفی شده است، گرفت و از جوانان دعوت کرد به انتقادات و شناخت مستقیم اسلام که به اشتباه به عنوان دشمنی ترسناک پس از سقوط جماهیر شوروی معرفی شده است، دقت بیش‌تری کنند.

سایت خبری تحلیلی «گلوبالیست» نیز در خبر خود در خصوص این پیام، این گونه نوشت: پیام عالی‌ترین مقام ایران، خیلی صریح و روشن به اروپا و آمریکا، توسط یک نامه سرگشاده ابلاغ شد. در این پیام از واقعیتی صحبت می‌شود که با وضعیت به وجود آمده غیرقابل اجتناب بوده و آن شناخت اسلام از سرچشمه است. این دعوت رهبر ایران است که از جوانان می‌خواهد اسلام را از قرآن و از پیامبرش بشناسند و از همین رو بایستی این دعوت را قبول کرد.

خبرگزاری فرانسه نوشت رهبر معظم ایران از جوانان غرب خواست تا اسلام را مطالعه کنند و « در واکنش به سیل پیش‌داوری‌ها و تبلیغات منفی، سعی کنید شناختی مستقیم و بی‌واسطه از این دین به دست آورید.»

نشریه فارین پالیسی نوشت رهبر ایران در نامه‌ای سرگشاده و غیر منتظره به جوانان اروپا و آمریکا اظهار داشت: اصرار نمی‌کنم که برداشت من یا هر تلقّی دیگری از اسلام را بپذیرید بلکه می‌گویم اجازه ندهید این واقعیت پویا و اثرگذار در دنیای امروز، با اغراض و اهداف آلوده به شما شناسانده شود.

شبکه بلومبرگ نوشت آیت الله خامنه ای رهبر ایران از جوانان غرب خواست درباره اسلام پیش داوری نکنند.

شبکه المیادین: آیت الله خامنه‌ای جوانان غربی را به شناخت اسلام از منابع اصلی دعوت کرد.

صدای روسیه گزارش داد رهبر معظم انقلاب ایران در نامه ای سرگشاده جوانان اروپا و آمریکای غربی را دعوت کرد تا اسلام را بشناسند و گفت غرب به دنبال هراس افکنی و نفرت پراکنی علیه اسلام است.

نیویورک مگزین نوشت رهبر ایران از جوانان غرب خواست تا با ذهن باز درباره اسلام تفکر کنند وی در نامه‌ای سرگشاده نوشت: از شما می‌خواهم اجازه ندهید با چهره‌پردازی‌های موهن و سخیف، بین شما و واقعیت، سد عاطفی و احساسی ایجاد کنند و امکان داوری بیطرفانه را از شما سلب کنند.

بی بی سی در بازتاب نامه مهم مقام معظم رهبری نوشت: رهبر جمهوری اسلامی از جوانان غربی خواسته است برای آشنایی با اسلام مستقیما به قرآن و زندگی پیغمبر اسلام مراجعه کنند.

این شبکه خبری دولتی انگلیس در بخش دیگری از گزارش مربوط به نامه رهبر فرزانه انقلاب به به جوانان اروپا و آمریکای شمالی آورده است: رهبر جمهوری اسلامی خواسته است تا جوانان غربی، با استفاده از امکان دسترسی به اطلاعات، در صدد کشف واقعیت برآیند و گفته است”امروز که ابزارهای ارتباطاتی، مرزهای جغرافیایی را شکسته است، اجازه ندهید شما را در مرزهای ساختگی محصور کنند.”

مجله مهر نوشت: دکتر حبیب احمدزاده: به عنوان یک وظیفه اخلاقی، دینی و انسانی ، نامه رهبری انقلاب  را برای دو تن ازرهبران مشهور صلح طلب در امریکا  فرستادم . یکی( فیل ویلایتو ) از رهبران ضدجنگ درامریکا وسردبیر نشریه (ویرجینییا دیفندر) و دیگری( مایکل برگ )که القاعده در عراق پسرش را سر برید و همین بهانه ای بود تا از این صحنه  مخوف ان کارگردان هلندی در فیلم( فتنه )   با وجود مخالفت این پدر و خانواده اش بعنوان اسلام ستیزی  سوء استفاده  کند .

نظر اقای فیل ویلایتو بعد از خواندن چنین بود:

Thank you very much for sending this message. Although the United States prides itself on “freedom

of speech” and the free flow of information, I have not seen these words anywhere else. And the Ayatollah’s words are reasonable, direct and enlightening .

Phil Wilayto ( Virginia Antiwar Network)

«برای ارسال این پیام از شما بسیار سپاسگزارم. اگر چه ایالات متحده به خود درباره وجود «آزادی بیان» ونیز جریان آزاد اطلاعات می بالد،ولی من این کلمات را هیچ جای دیگری ندیده ام . کلمات آیت الله معقول، صریح و روشنگر هستند.

فیل ویلایتو نویسنده و رهبر گروه  ضدجنگ ویرجینیا دیفندر در امریکا»

امریکا

و این نظر مایکل برگ است:

Habib. Thank you for sending this wonderful letter from the Ayatollah Seyyed Ali Khamenei, to the youth of Europe and North America. Did you know that my son Nick carried the Qu ‘ran with him? This brought him under suspicion of the US Army Police who detained him leading to his death in Iraq in 2004. He wanted to know everything about Islam and did just what the Ayatollah Seyyed Ali Khamenei suggested to the youth – find out first hand with an open mind. What great advice .!

I will forward this around and try to get it published in the newspaper.

Michael berg

«حبیب ، ممنون برای فرستادن این نامه بسیار زیبای آیت اله سید علی خامنه ای به جوانان اروپا و امریکای شمالی. آیا شما می دانید که پسر من نیک با خودش یک قران داشت و بهمین دلیل پلیس ارتش امریکا به او مظنون شد و عاقبت هم در عراق در سال ۲۰۰۴ کشته شد. او می خواست که همه چیز را  در مورد اسلام بداند و درست همان چیزی را که آیت اله خامنه ای به جوانان پیشنهاد کرده است انجام می داد – یعنی که مسایل را با فکر بازو دست اول درک کنند. چه اندرز نیکی. من این را برای دیگران می فرستم و سعی می کنم که در روزنامه هم چاپ شود.

مایکل برگ پدر مقتول  در عراق (نیک برگ)»

امریکا

لازم به یاداوری است که در فیلم ( فتنه  Fitna) اثر (خیرْت ویلدِرس )، قران کریم دلیل اصلی و محرک خشونت  در خاورمیانه و جهان معرفی میشود. ولی  اقای مایکل برگ در نامه نگاری های قبلی خود چنین دلیلی را رد میکند و دو انگیزه را برای ساخت اینگونه فیلم ها مطرح میکند  که کاملا بدرد ما  مسلمانان نیز میاید. اول انکه این نوع فیلم ها با تحریک احساسات مردم مسلمان و احیانا بروز بعضی رفتارهای نسنجیده به هدف خود در نشان دادن مسلمانان به عنوان افرادی خشونت گرا در چشم مردمان نااگاه غرب  صحه گذاشته ولی دلیل  دوم و مهمتر ، تایید این حماقت  و درست دانستن برداشت  و تفسیر جاهلانه گروههای تروریست از قران است .که بلی رفتار شما دقیقا منطبق بر اصل اسلام است  و نه نگاهی منحرف و با فیلتر غلط به این دین رحمانی  و بعد این سوال اساسی نیز   در نامه هایمان مطرح شد که  چرا در  رسانه های همین  دنیای غرب  که مولانا  در بین خاص و عامش  به شاعر عشق و محبت معروف است هرگز عنوان نمیشود که بیش از دوهزار از ابیات انسانی این شاعر حکیم ، برگرفته دقیق  از ایات  کتاب اسمانی  قران می باشد.  متوجه باشید که این گفتارها و بحث ها با پدری است غربی که القاعده سرپسرش را در بغداد از تن جدا کرده اند.

بهر حال شاید یکی از جنبه های بی بدیلی که دیگر مسولین فرهنگی و سیاسی کشور ما باید از این نامه  رهبری در گفتگو با مردمان جهان و حتی فرزندان این اب و خاک یاد بگیرند دعوت مردمان به شناخت است و نه صرفا پذیرش سریع و اولیه  . که اگر شناخت  ازادانه نباشد هرگزهیچ  پذیرشی نیز پایدار نخواهد ماند.

در این بخش واکنش جوانان غربی به نامه امام خامنه‌ای را می‌توانید مشاهده کنید:

* ساندرا واتفا (Sandra Watfa) / فعال لندنی عضو ذهن‌های خلاق
ساندرا مانند اکثر جوانان غربی نامه را مطالعه نکرده بود و بعد از ارسال نامه توسط خبرنگار سایت جبهه جهانی مستضعفین گفت:
با محتوای نامه موافقم و فکر می‌کنم می‌تواند روی جوانان تأثیرگذار باشد. اسلام‌هراسی در غرب رو به افزایش است، بیچاره ملت‌ها!

* لیلا بالا (Leila Bala) / فعال فرانسوی
لیلا نیز نامه را مطالعه نکرده بود و ساعاتی بعد از ارسال نامه و مطالعه آن با حالتی شگفت‌زده با خبرنگار ما به گفتگو پرداخت که در ادامه متن این مصاحبه کوتاه را مشاهده می‌کنید:

mwfpress: آیا با محتوای این نامه موافقید؟
Leila Bala: بله

mwfpress: نویسنده این نامه را می‌شناسید؟
Leila Bala: نه؛ این نامه توسط رهبر ایران نوشته شده؟! واقعا آقای خامنه‌ای این نامه را نوشته است؟!

mwfpress: بله؛ او را می‌شناسید؟
Leila Bala: من تا به حال به ایشان علاقمند نبوده‌ام و در واقع دیدگاه منفی نسبت به وی داشتم؛ اما این متن واقعا من را شگفت‌زده کرد.

mwfpress: چرا؟
Leila Bala: در این جا همیشه به ما گفته می‌شود وی فردی افراط گرا است؛ اما اکنون من عاشق مطالب این متن شده‌ام. رسانه‌های غربی نمی‌خواهند مردم این شخصیت را بشناسند.

mwfpress:به شما پیشنهاد می‌کنم سخنان ایشان را مطالعه کنید تا با شخصیت و نظات ایشان بهتر آشنا شوید.
Leila Bala: بله حتما این کار را انجام خواهم داد.

* برندن استفنز (Brendan Stephens) / فعال ایرلندی
وی بعد از مطالعه نامه به خبرنگار ما گفت:
چیزی در این نامه ندیدم که بخواهم با آن مخالفت کنم.

ما ایرلندی‌ها با دستکاری‌هایی که غرب برای تحریف تاریخ انجام می‌دهد تا به اهداف خود برسد آشنا هستیم.

غرب همواره چیزی دارد تا مردم را از آن بترساند؛ قبلا شوروی بود و حالا اسلام
چه گوارا گفت: مردمی که نمی‌توانند بخوانند و بنویسند راحت‌تر فریب می‌خورند.

این وظیفه ما است که خودمان را از وقایع آگاه کنیم نه این که کورکورانه از تعصبات دیگران و آنچه فهم عمومی جامعه است پیروی کنیم.

*
جوزف اشنیدمن (Joseph Schneidman)/ تل آویو
او در ابتدا واکنش تندی را نسبت به گفتگو با ما نشان داد و از عواقب سوء این مصاحبه برای زندگی‌اش می‌ترسید.
اما بعد از چند دقیقه گفتگو به سوال ما درباره نامه رهبری پاسخ داد و گفت:
من یک یهودی مذهبی هستم و معتقدم هیچ کس جز خدا ذهن مرا کنترل نمی‌کند.
من با سیاه‌نمایی و تلاش رسانه‌های سلطه‌گر غربی برای شیطانی نشان دادن اسلام و مسلمانان کاملا مخالفم.

* پات پورتر (Pat Porter) / روسی‌الاصل ساکن واشینگتن آمریکا
او نیز نامه را ندیده بود و حتی رهبر ایران را نمی‌شناخت. وی بعد از ارسال نامه توسط خبرنگار ما و مطالعه آن گفت:
نامه‌ای سراسر صلح و فهم متقابل بود.

* آنتونیو منیسکالکو (Antonio Maniscalco)/ فعال ایتالیایی
وی رهبر انقلاب را می‌شناخت؛ اما از نامه هیچ اطلاعی نداشت. آنتونیو بعد از مطالعه نامه بیان کرد:
نامه‌ی جالبی است و امیدوارم مردم زیادی آن را جدی بگیرند.

* یانئو استیج (Yaneu Stage) / از فعالان ایالت فلوریدا در آمریکا
بعد از ارسال نامه به یانئو و مطالعه آن، وی نظرات جالبی را با خبرنگار جبهه جهانی مستضعفین در میان گذاشت که در ادامه مشاهده می‌کنید:

mwfpress: نظر شما راجع به این نامه چیست؟
Yaneu Stage: سخنان ایشان بسیار ارزشمند و تحسین برانگیز بوده و این که ایشان جوانان را مورد خطاب قرار داده‌اند بسیار جالب و قابل توجه است.

mwfpress: با توجه به این نامه، نگاه شما به رهبر ایران چگونه است؟
Yaneu Stage: من شخصا معتقدم ایشان شخص قابل احترامی هستند که به انسان‌ها اهمیت می‌دهند. همچنین به نظر من ایشان شخصی باهوش و ذکاوت هستند.

مسئله‌ای که من با دولت ایران دارم این است که طبق خبرها، رهبران ایران و دادگاه‌های این کشور، مردم را به دلیل مطالبی که می‌گویند یا در شبکه‌های اجتماعی می‌نویسند بازداشت می‌کنند؛ و این‌که افراد به دلیل حمل مواد مخدر اعدام می‌شوند.

mwfpress: به نظر شما اطلاعاتی که غرب راجع به ایران به مردم دنیا مخابره می‌کند صحیح است؟
Yaneu Stage: البته این اطلاعات را تنها از طریق رسانه‌ها دریافت کرده‌ام و هیچ‌گونه منبع موثقی برای کسب اطلاعات دیگر در این‌باره ندارم.

mwfpress: ممنون بابت ارائه نظراتتون؛
Yaneu Stage: باز هم متشکرم که رهبر ایران به جوانان اهمیت می‌دهند.

* Ephraim Andal Sabiwang / اهل هاوانا، کوبا
وی که از حامیان محور مقاومت و دوست‌داران امام خامنه‌ای و سید حسن نصرالله بود گفت:
من به این رهبر عالی‌قدر و متواضع عشق می‌ورزم.

 

در ادامه تنها به گوشه‌ای از این فعالیت‌ها در قاب تصویر اشاره می‌شود

۱۳۹۳۱۱۰۸۰۰۰۴۹۳_PhotoL ۱۳۹۳۱۱۰۸۰۰۰۴۹۱_PhotoL ۱۳۹۳۱۱۰۸۰۰۰۴۸۶_PhotoL ۱۳۹۳۱۱۰۸۰۰۰۴۸۴_PhotoL ۱۳۹۳۱۱۰۸۰۰۰۴۸۲_PhotoL

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب