پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:18:44 - سه شنبه 14 بهمن 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فردا؛ آغاز کنکور کارشناسی‌ارشد ۹۴
حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ۸۱۲ هزار ۸۱۲ داوطلب برای شرکت در آزمون کارشناسی‌ارشد سال ۹۴ ثبت نام کرده‌اند که از میان تعداد ۴۲۱ هزار و ۷۶ نفر زن و تعداد ۳۹۱ هزار و ۷۳۶ نفر مرد هستند به عبارتی دیگر در ۵۱/۸۰ درصد داوطلبان زن و ۴۸/۲۰ درصد داوطلبان مرد هستند.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون کارشناسی‌ارشد سال ۱۳۹۴ با حضور ۸۱۲ هزار ۸۱۲ داوطلب از فردا طی سه روز در ۶۲ شهرستان و ۱۰۲ حوزه امتحانی برگزار می‌شود.

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ۸۱۲ هزار ۸۱۲  داوطلب برای شرکت در آزمون کارشناسی‌ارشد سال ۹۴ ثبت نام کرده‌اند که از میان تعداد ۴۲۱ هزار و ۷۶ نفر زن و تعداد ۳۹۱ هزار و ۷۳۶ نفر مرد هستند به عبارتی دیگر در ۵۱/۸۰ درصد داوطلبان زن و ۴۸/۲۰ درصد داوطلبان مرد هستند.

وی افزود: در آزمون امسال تعداد ۸۰ هزار و ۸۳۱  داوطلب علاوه بر کد رشته امتحانی اول نسبت به انتخاب کد رشته دوم از میان کد رشته های شناور نیز اقدام کرده‌اند که از این تعداد ۳۸ هزار و ۲۸۴  نفر زن و ۴۲ هزار و ۵۴۷  نفر مرد هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: با توجه به آمار ثبت‌نام‌کنندگان  و آمار علاقمندی به کد رشته امتحانی دوم، تعداد ۸۹۳ هزار و ۶۴۳ کارت ورود به جلسه آزمون صادره شده است.

وی تاکید کرد: در اولین روز برگزاری این آزمون در صبح فردا چهارشنبه ۱۵ بهمن ماه، ۱۵۹ هزار و ۲۱۳ داوطلب  در ۷ کد رشته امتحانی و  در بعدازظهر  فردا ۱۴۸ هزار و ۲۰۵ داوطلب در ۹ کد رشته امتحانی به رقابت می‌پردازند.

توکلی اضافه کرد: صبح پنجشنبه ۶۶ کد رشته، بعد از ظهر پنجشنبه ۵ کد رشته، صبح جمعه ۱۳  کد رشته و بعد از ظهر جمعه ۳۶  کدرشته برگزار می‌شود.

مشاور عالی سازمان درباره اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۳ گفت: نتیجه اولیه به صورت کارنامه در نیمه دوم  اردیبهشت ماه ۹۴ بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته  می توانند نسبت به انتخاب کد رشته‌های مجاز اقدام کنند.

وی گفت: نتایج نهایی در دهه اول شهریورماه ۹۴ پس از گزینش نهایی منتشر می‌شود.

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب