پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:38:51 - سه شنبه 14 بهمن 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کشف تجهیزات شکارچیان غیر مجاز کشورهای عربی در کرمان + تصاویر
جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت : تجهیزات شکارچیان غیر مجاز کشورهای عربی در کرمان کشف شد.

به گزارش “ صبح رابر”محمد مطهری در گفتگو با خبرنگار ” پایگاه اطلاع رسانی سعیر ” با اعلام خبر کشف تجهیزات شکارچیان غیر مجاز کشورهای عربی در کرمان ، گفت : جنازه یکی از پرندگان تربیت شده مربوط به گروهی از تابعان کشورهای عربی حاشیه ی خلیج فارس در مناطق میانی استان کرمان کشف شده است.

۰۲

جانشین فرماندهی سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد : در بخشی از بدن پرنده ی کشف شده دستگاه جی پی اس (GPS) یافت شده است که توانایی انتقال اطلاعات تا شعاع ده کیلومتر را دارد و می تواند اطلاعات مورد نظر مناطقی که پرنده پرواز می کند را رصد و انتقال دهد.

۰۱

وی با اشاره به اینکه تاکنون اینگونه اقدامات از سوی برخی توابع کشورهای عربی دیده شده است ؛ بیان کرد: در سالهای گذشته نیز موارد متعددی در رابطه با شکاره پرندگان نایاب ایران در منطقه ی کرمان وجود داشته است.

مطهری بیان کرد : در سال ۷۳ و در دولت سازندگی نیز تعدادی از شکارچیان غیرمجاز عرب را در منطقه ی جلگه چاه هاشم دستگیر شده اند.

جانشین فرماندهی سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه در دولت سازندگی ارتباط فراوانی فی ما بین دولت و شکارچیان عرب دیده می شده ؛ تصریح کرد : در حال حاضر نیز دولت که به نحوی زیر چتر همان دولت سازندگی است تعاملات زیادی با این گونه افراد دارد.

وی در پایان گفت : متاسفانه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با حضور در مناطق مختلف ایران پرندگان نایاب و در حال انقراض را به صورت زنده شکار می کنند و به کشورهای خود برای تولید مثل و نگهداری منتقل می کنند.

لازم به ذکر است ؛ در حلقه بسته شده به پای این پرنده حروف اختصاری کشور قطر(QTR) هک شده است ، این پرندگان شکاری به حدی برای صاحبان عرب آنها ارزشمند است که پیش از رهاسازی یک فرستنده ماهواره ای بر روی بال یا دم آنها نصب می شود تا در صورت گم شدن پرنده از طریق سیگنال های ارسالی بتوانند محل آنان را شناسایی کنند.

ارزش ریالی این پرندگان از حداقل یکصدوپنجاه میلیون تومان آغاز شده و این پرندگان بر اساس سن، جنس و گونه تا ارقام بالاتری نیز خرید و فروش می شوند ؛ همچنین تجهیزاتی که به آنان جهت ردیابی متصل می شود نیز هزینه ای بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان دارند.

هوبره یکی از پرندگان حفاظت شده و کمیاب در استان کرمان است و عربهای حاشیه خلیج فارس علاقه وافری به شکار این پرنده دارند ، با توجه به اینکه شکار پرنده هوبره به علت در حال انقراض بودن در منطقه ممنوع است ، اما به کرات مشاهده می شود که افرادی از کشوهای عرب حاشیه خلیج فارس برای شکار این پرنده با امکانات و تجهیزات جدید وفراوان راهی مناطق زندگی این پرنده می شوند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب