پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:36:40 - چهارشنبه 15 بهمن 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اعتراض شدید مراجع به عملکرد جنتی در وزارت ارشاد/نگرانی‌هایی که هر روز بیشتر می‌شود اعتراض شدید مراجع به عملکرد جنتی در وزارت ارشاد/نگرانی‌هایی که هر روز بیشتر می‌شود
در حالی که شخص وزیر کارت زرد هم از مجلس شورای اسلامی دریافت کرده است، این وزارت نتوانسته است عملکرد خوبی از خود بر جای بگذارد که این موضوع باعث اعتراض مراجع تقلید شده است.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، در ابتدای سال جاری، رهبر انقلاب سال ۹۳ را سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام‌گذاری کردند.

با توجه به این نامگذاری انتظار می‌رفت که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کاری مضاعف برای فرهنگ کشور انجام دهد اما درحالی که تنها ۲ ماه به پایان سال جاری باقی مانده است اعتراض مراجع تقلید نسبت به وزارت ارشاد شدت یافته است.

 

انتقاد شدید آیت الله نوری همدانی از وزارت ارشاد

آیت‌الله حسین نوری همدانی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد با بیان اینکه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به زن اجازه داده شده که به آوازه‌خوانی در بین مردم بپردازد، گفت: حرف و صحبت متعارف زنان با رعایت موازین اسلامی اشکالی ندارد، ولی آوازه‌خوانی با هیچ وسیله‌ای نمی‌تواند معمول شود و جلوی آن را می‌گیریم.

وی یادآور شد: خواندن زن و موسیقی زن در برابر مردان بر اساس قرآن کریم حرام است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حق ندارد چنین کاری کند و مردم ساکت نمی‌مانند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: هر فیلم، جشنواره، کتاب و موسیقی که متضمن ارزش‌های انقلابی نباشد، جلوی آن می‌گیریم.

وی عنوان کرد: حوزه علمیه قم از ابتدا زیر پرچم انقلاب همراه امام بوده و امروز نائب امام خمینی(ره) یعنی آیت‌الله خامنه‌ای همراه موید نظام بوده، حوزه بیدار و هوشیار است و هر فیلم، کتاب و موسیقی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خلاف اسلام باشد، جلوی آن را می‌گیریم.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه آزادی بیان ما باید در چارچوب اسلام باشد، گفت: کشور فرانسه، پیامبر اکرم(ص) را به اسم آزادی بیان می‌کوبد، هر دولتی باشد، باید بداند ما طرفدار اسلام هستیم و هر کسی بخواهد بر خلاف موازین اسلام گام بردارد با آن مخالفت می‌کنیم، باید امروز از بروز این موارد جلوگیری کنیم تا در آینده مشکلی در زمینه‌های دیگر به وجود نیاید.

 

آیت الله مکارم شیرازی: وزارت ارشاد در کار خود تجدید نظر کند

در همین حال آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی نیز در درس خارج فقه امروز خود با اشاره به اقدامات اخیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اخیرا دیده می‌شود که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارزش‌های انقلاب را زیر پا می‌گذارد و شکایت پشت سر هم از وزارت ارشاد اسلامی مطرح می‌شود.

وی یادآور شد: مردم را ناراضی نکنید، زیرا مردم انقلابی هستند و انقلاب کردند و نارضایتی آنها نتیجه خوبی برای کشور ندارد، بنابراین باید در کار خود تجدید نظر کنند تا مردم راضی باشند.

 

ابراز نگرانی آیت الله صافی از مجوزهای خلاف شرع ارشاد

در ادامه انتقادهای مراجع و علما از عملکرد وزارت ارشاد، حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی نیز از صدور مجوزهای خلاف شرع از سوی این وزارتخانه ابراز نگرانی کرد.

این مرجع تقلید تاکید کرد: مردم با ایمان و دلسوزان انقلاب اسلامی توقع دارند مسئولین وزارت ارشاد به وظایف دینی خود عمل نموده و جلوی منکرات و محرّمات را بگیرند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی تاکید کرد: وزارت ارشاد اسلامی وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارد. شیوع بعضی از منکرات در جامعه موجب تضعیف نظام اسلامی است. منکر هرگز با مجوّز نهادی، معروف و مشروع نخواهد شد.

این مرجع تقلید بیان داشت: دولتمردان ما همان طور که به مسائل اقتصادی و رفاه و آسایش مردم لازم به ذکر است، پیش از این حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی و علوی گرگانی نیز از اقدامات و عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شدت انتقاد کردند.

با توجه به اتمام سال فرهنگ و عملکرد وزارت ارشاد در حالی که شخص وزیر یک کارت زرد هم از مجلس شورای اسلامی دریافت کرده است، این وزارت نتوانسته است عملکرد خوبی از خود بر جای بگذارد که این موضوع باعث اعتراض مراجع تقلید شده است.

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب