پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:36:54 - پنجشنبه 16 بهمن 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
وصیت نامه شهید ایرج فیروزی برگرفته از فرمایش مقام معظم رهبری و اندیشه سیاسی امام راحل
حجت الاسلام جعفری امام جمعه شهرستان رابر در بیت و هشتمین یادواره شهید دانشجو ایرج فیروزی در خصوص وصیت نامه شهید، فرمایش مقام معظم رهبری و اندیشه حضرت امام راحل مطالبی را مطرح نمود

به گزارش ” صبح رابر”جعفری امام جمعه شهرستان رابر در بیست و هشتمین یادواره شهید دانشجو ایرج فیروزی یاد و خاطر امام بزرگوار جمهوری اسلامی ایران و شهدای عزیز و والامقام کشور ، شهیدان سربلند این شهرستان به ویژه شهدای عزیز این خطه و مخصوصاً شهدای این روستا شهید قادری و شهیدان فیروزی و شهید جهانشاهی و به ویژه شهید بزرگواری که امروز این جلسه به نام او برگزار شده گرامی داشتند و ضمن تبریک ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت : اگر کسی اهل بصیرت باشد دیگر نیازی به صحبت نیست این مطالبی که می گویم برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با اندیشه سیاسی حضرت امام راحل ووصیت نامه شهید ایرج فیروزی است .

تمسک به اسلام در همه زمینه ها

و ی گفت : تمسک به اسلام و عمل و التزام به اسلام در همه زمینه ها در وصیت نامه شهید بزرگوار و نیز درانجام فرایض مخصوصا انجام ذکر خدا و ویژگی نماز در بحث دعا، توسل و قرائت قرآن آمده است .

امام جمعه رابر با اشاره به اینکه حضرت امام اهل قرائت قرآن بودند و یک شخصیت بزرگ و جامع اما کارهای اجرایی و سیاسی ایشان را از ذکر خدا باز نمی دارد افزود : هر فرصتی که امام خمینی (ره) پیدا می کردند مشغول قرائت قرآن می شود این برا ی ما درس است که از قران فاصله نگیریم . راه سعادت در تمسک به اسلام است .

ولایت فقیه رهبری جامعه

امام جمعه رابر نکته دیگر در اندیشه سیاسی حضرت امام (ره) و در وصیت نامه شهید بزرگوار را ولایت فقیه رهبری جامعه دانست و ابراز داشت : حضرت امام به همراه مردم مبانی اسلام حکومت ولی فقیه را با مردم بیان کردند.

وی با بیان اینکه بعد از امام معصوم و در زمان غیبت امام معصوم همه بایداز ولی فقیه اطاعت و پیروی کنند گفت : در وصیت نامه شهید فیروزی آمده است که راه سعادت در این است همه گرد چراغ رهبری جمع شوید یعنی هر کسی که از رهبری جامعه از ولی و امام خودش فاصله گرفت یقینا هم ضرر کرده ، شکست خورده و هم راه سعادت را از دست داده است .

 

جعفری با اشاره به اینکه بعضی ها می گویند ما مقلد امام هستیم اما در عمل پیروی از کسی دیگری را می کنند افزود :اگر ما بگوییم ولی فقیه امام ما و پیشوای ماست و بعد از امام معصوم باید از آن اطاعت کنیم، زبان و عمل ما باید یکی باشد.

وی ادامه داد: اگر در زبان و عمل یکی باشیم سعادت پیدا می کنیم و الا راه ضلالت و انحراف و گمراهی را در پیش داریم.

امام جمعه رابر توضیح داد: تمسک به ولایت فقیه در اندیشه حضرت امام (ره ) امروز در مسائل دینی ، مسائل داخلی ، حکومتداری ، مسئولیت پذیری در سیاست خارجی باید مطیع مقام معظم رهبری باشیم .

وی با اشاره به ریزش و رویش های انقلاب ابراز داشت : فرمایش مقام معظم رهبری می فرمایند ما جذب حداکثری، بعضی ها خودشان دوست دارند دست شان را ول دهند و بیفتند و غرق شوند بعضی ها سوار کشتی شدند اما خودشان با دست خودشان از کشتی بیرون و خارج می شوند ،این نکته هم برگرفته از فرمایش حضرت امام و هم وصیت نامه شهید ایرج فیروزیاست

عدالت طلبی هدایت مستضعفان

امام جمعه رابر ضمن اشاره به عدالت طلبی هدایت مستضعفان دروصیت نامه شهید که خطاب به مسئولان می گوید هشدار به شما می دهم که خدمت به خلق خدا ، خدمت به خلق خدا بالاترین عبادت است بالاتر از نماز ، روزه، حج ، بالاتر از همه چیز است .

وی گفت : در عمل نشان دهیم این انقلاب آمد تا عدالت اجتماعی پیاده شود تا فرقی بین کوخ نشین و کاخ نشین نباشد و فاصله طبقاتی کم شود در روستای مثل روستای گتک اگر امکاناتی است در روستای دیگر باشد ، عدالت اجتماعی در وصیت نامه شهید هست در فرمایش حضرت امام به عنوان معمار جمهوری اسلامی انقلاب نیز می باشد .

جعفری بر حمایت از مستضعفان تأکید کرد و افزود : بعضی ها دوست می دارند پولدارها پولدارتر شوند و اصطلاحی دارند می گویند پول پول را می آورد.

وی ادامه داد :حمایت از مستضعفان باید در حیطه کاری ما باشد مخصوصا مسئولین عزیز الحمدالله خدوم و خدمتگذار هستند

وحدت وحدت وحدت

جعفری ضمن اشاره به وحدت که نکته دیگر تأکید حضرت امام و فرمایش مقام معظم رهبری و وصیت نامه شهید فیروزی است و اذعان داشت :در وصیت نامه شهید فیروزی سه بار تأکید می کند وحدت ، وحدت ، وحدت

وی عنوان کرد : وحدت حول محور ولایت ، اگر به آغاز وصیت نامه شهید نگاه کنید اقرار به دین خدا ، اقرار به توحید اقرار به رسالت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) بعد تمسک به اسلام ، متحد باشیم خودی ها با هم خوب باشید

امام جمعه رابر گفت : مهربانی تان نسبت به هم باشد خشونت تان نسبت به دشمن باشد اگر شعار مرگی است مرگ باید بر آمریکا باشد که حضرت امام فرمودند شیطان بزرگ است در قرآن بارها گفته از شیطان بپرهیزید ، حضرت امام فرمودند شیطان بزرگ آمریکاست مصداق را معرفی کردند لذا نباید هراسی از آمریکا داشته باشیم.

وی اذعان داشت :وحدت حول محور اسلام ،توحید رسالت، امامت ، ولایت و ولایت فقیه در جاهای دیگر معنایی ندارد .

جعفری گفت : اگر می گوییم شیعه و اهل تسنن با هم برادر هستند حول محوری رهبری معظم انقلاب است والا اثر و فایده ای ندارد کشوردیگر مسلمان مثل مصر ، لیبی ،عراق، افغانستان و پاکستان هم مسلمان هستند چرا بر آنهاخشونت و ریختن خون مسلمان ها برایشان ارزشی ندارد چون اطاعت پذیری آنها بی رنگ است.

وی با اشاره به اینکه  هر جا که ما از مرجعیت و رهبری جامعه اسلام حمایت کنیم پیروز می شویم گفت : در مقابل آمریکایی ها باید انسان چشمش را حلقه کند دستش بالا بیاورد و تو دهنی به آنها بزند ، گروهی مثل گروه داعش را خودشان تجهیز کردند الان مسلمان به دست مسلمان کشته شود این خود صهیونیست ها دستورش را می دهند .راه نجات ما همان وحدت که در وصیت نامه شهید ذکر شده است .

ظلم ستیزی و استکبار ستیزی

امام جمعه رابر ضمن اشاره به نکته دیگر حضرت امام (ره) که می فرمایند ظلم ستیزی و استکبار ستیزی گفت : ما زیر بار ظلم نمی رویم، این مکتب و انقلاب ما برگرفته از آقا امام حسین (ع) است از کمی جمعیت شان نترسیدند از کمی یارانشان نترسیدند انقلاب ما هم همین طور در مقابل دشمن آن روحیه استکبار ستیزی را دارد.

وی ادامه داد : مسئله دیپلماسی و روابط خارجی هست اما آنجایی که باید انسان در مقابل دشمنانش بایستد و آنها را به وحشت بیندازد . ما باید خط شکن مثل شهیدانمان باشیم و در مقابل آنها ایستادگی کنیم همیشه ما در حال حمله باشیم .

جعفری با بیان اینکه گروه پنج انسان های نابخردی هستند گفت : ایران نماد اسلام و قرآن و نماد دینمداری است لذا در مقابل آنها انسان باید روحیه استکبار ستیزی داشته باشیم این را شهدا از ما می خواهند .

وی عنوان کرد: اگر ما راه شهید را می خواهیم برویم باید این روحیه را داشته باشیم ،ما نباید بایستیم وقتی حمله کردند جلویشان را بگیریم. باید چنان در رفتار و گفتار و چنان مواظب حرف زدن ها و مواظب نگاه های خودمان باشیم دشمن بترسد واجازه بخودش ندهد حرفی بزند.

 

امام جمعه شهرستان رابر گفت : یک روز می گویند گزینه های ما روی میز است ، اما دین ما دین اسلام و مکتب ما مکتب قرآن است ، اخلاق و منش ما شیوه شهدای ماست لذا با خودی ها خوب ومهربان در مقابل دشمنان با شدت برخوردمی کنند این روحیه استکبار ستیزی را حضرت امام و مقام معظم رهبری فرمودند اگر یک روز کاری هم باید انجام شود باید حسینی باشد .

انتهای پیام /

 

 

 

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب