پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:52:11 - جمعه 17 بهمن 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ولایت فقیه یک نهاد تشریفاتی نیست
خطیب جمعه رابر گفت : ولایت فقیه یک نهاد تشریفاتی نیست و این ولایت همان ولایت امام معصوم است .

به گزارش  ” صبح رابر”خطیب جمعه رابر در خطبه دوم در رابطه با فلسفه سیاسی اندیشه حضرت امام از زبان مقام معظم رهبری به عنوان ولی امر مسلمین اظهار داشت : یکی از شاخص ها این که معنویت با سیاست در هم است .

وی ادامه داد: سیاست عرفان ،سیاست و اخلاق به فرامین حضرت امام خمینی (ره) اهمیت می دادند، حرکت برای خدا و اینکه در شک و تردید نبودند ،مغرور و متزلزل نشدن در برابر دشمنان و مصلحت اندیشی های شرطی نداشتن اینها در مکتب حضرت امام جزء اندیشه حضرت امام خمینی است .

جعفری با بیان اینکه ترس از شکست نداشتنگفت : با انجام وظیفه شرعی خودمان، وظیفه ملی مان همراه با سیاست و معنویت باشد .

وی شاخص دیگررا اعتقاد حضرت امام راحل به نقش مردم بیان کرد و گفت : نتیجه آرای مردم در مکتب سیاسی امام یک معنای حقوقی داشت نه یک شعار .

خطیب جمعه رابر با اشاره به گذشت سی و پنج ، سی و شش سال از انقلاب خاطر نشان کرد : بیش از ۳۰ انتخابات با حضور گسترده مردم همراه شده است .

وی رأی و انتخاب مردم را بسیار مهم دانست و ابراز داشت : در همه انتخابات ها هم همین طور بوده رأی مردم مهم بوده ما فراموش نمی کنیم آن حضور ۴۰ میلیونی مردم در انتخابات ریاست جمهوری در سال ۸۸ بسیار شیرین بود اما معاندین و فتنه گرهای نابخرد نگذاشتن این شیرینی در کام مردم بماند . و مشکلاتی رابرای نظام و اسلام درست کردند.

جعفری  با اشاره به اینکه نقش مردم بسیار مهم گفت : حضور مردم در راهپیمایی ها از جمله راهپیمایی ۲۲ بهمن بسیار مهم است

خطیب جمعه رابر ادامه داد: شاخص سوم از دیدگاه مقام معظم رهبری در اندیشه حضرت امام نگاه بین المللی و نگاه جهادی، مخاطب امام بشریت است هم در دوران امامان معصوم و هم امروز.

حجت الاسلام مرتضی جعفری با اشاره به نامه مقام معظم رهبری برای جوانان اروپا و غرب گفت : اگر صحبتی و مطلبی دارند برای جهان است نه فقط برای ملت عزیز ایران برای نجات بشریت است و این همان راه انبیاء، اولیاء و امامان معصوم است

وی شاخص چهارم را پاسداری از ارزش ها دانست و افزود : یکی از ارزش ها ولایت فقیه است   پیروی از ولایت فقیه برای انسان محبوبیت می آورد نجات انسان در اطاعت از ولی فقیه است لذا تأکید حضرت امام این بود حکومت ولی فقیه اجرا شود همان امتداد حکومت رسول الله است

خطیب جمعه رابر جایگاه ولایت فقیه را حفظ نظام و جلوگیری از انحراف اختلاف دانست و عنوان داشت : ولایت فقیه به عنوان جانشین امام زمان (عج) و به عنوان کسی که بشریت را انحرافات دور کند و به مقصد برسد .

وی گفت : ولایت فقیه یک نهاد تشریفاتی نیست و این ولایت همان ولایت امام معصوم است.

خطیب جمعه رابر  ادامه داد : سه فایده علم ،تقوا و لایت دارد ،با علم آگاهی می آورد با تقوا عمل و رستگاری را و با ولایت تعیین مصالح کشور برای مردم بیان می کند .

وی  بیان داشت : در خیلی از انحرافات و فتنه ها این ولایت فقیه بوده که نظام و انقلاب را نجات داده است .

حجت الاسلام  جعفری شاخص پنجم را عدالت اجتماعی دانست و افزود : یکی از مهمترین وجود اصلی انقلاب ، نظام و اندیشه سیاسی حضرت امام خمینی (ره) که حمایت از مستضعفین در برابر جهان بود، خدمت به همه مردم و از خدمات نظام بهره مند شوند .

وی تاکیدو سفارش کرد : اندیشه سیاسی امام بسیار مهم است مخصوصا جوانان و فرزندان دنبال اندیشه حضرت امام خمینی (ره) و گفتار امام باشید و پیروی کامل از ولایت فقیه کنید .

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب