پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:00:47 - پنجشنبه 23 بهمن 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اعتراف رسانه های خارجی به تاثیر راهپیمایی ۲۲ بهمن در مذاکرات هسته ای
مدیر شبکه الاتجاه عراق گفت :برخی از رسانه ها خارجی مشارکت امسال مردم ایران و پاسخ دادن آن ها به ندای رهبرشان را به حل بحرا ن هسته ای و رسیدن به توافق پیش بینی کردند

به گزارش ” صبح رابر” مصدق مصدق پور مدیر شبکه الاتجاه عراق در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ” پایگاه اطلاع رسانی بوتیا” در رابطه با بازتاب راهپیمایی با شکوه مردم ایران در روز ۲۲ بهمن اظهار داشت : حضورباشکوه مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن بازتاب و انعکاس خیلی وسیعی در اکثر رسانه ها منطقه به خصوص در عراق داشت .

وی با اشاره به پوشش کامل خبری رسانه های عراق از راهپیمایی روز گذشته ایران ، افزود : در شهرنجف و سایرشهر های عراق مراسمی مشابه راهپیمایی تهران ولی در مقیاس کوچک تری برگزار شد و این مناسبت را زنده نگه داشتند وهمزمان با ملت ایران شعارهایی علیه آمریکا و اسرائیل به نفع جمهوری اسلامی ایران سر دادند .

مصدق پور تصریح کرد : حجم مشارکت در راهپیمایی دیروزبالا بود ،در مقایسه با سالهای گذشته امسال شاهد حضور بیشتر جمعیت بودیم، معمولا از ویژگی های هر انقلابی این است که جشنهای انقلاب سال به سال کمرنگ تر شود و به فراموشی سپرده می شود .

مدیر شبکه الاتجاه عراق ادامه داد : ولی درجشن انقلاب اسلامی ایران ،جمعیت، شور و اشتیاق انقلابی سال به سال بیشتر می شود ، من امسال در این راهپیمایی صحنه های جالبی دیدم ،پدرانی را مشاهده کردم که فرزندان خودشان را آورده بودندو شعار می دادند .

وی عنوان کرد: آن ها می گفتند ما کودکان خودمان را آوردیم تا شعارهایی که ۳۶ سال پیش خودمان سر می دادیم را به ان ها یاد دهیم چرا که آمریکا عوض نشده ، آمریکا همان شیطان بزرگ است ،به گفته امام خمینی ما باید این ارزش ها را به نسل های بعد منتقل کنیم.

مصدق پور ابراز کرد: بین مراسم جشن انقلاب ایران و مراسم های کشورهای دیگراختلافاتی وجود دارد، این مراسم خود جوش ، مردمی و سراسری است ،جشنهای انقلاب در کشورهای دیگر بیشتر جنبه رسمی دارد وآن انقلابها پایگاه مردمی ندارند یا اگر هم داشتند در سالهای اولیه این پایگاه ها را امروز از دست دادند.

مدیر شبکه الاتجاه عراق با اشاره به اثبات صحبت های مقام معظم رهبری در رابطه با پاسخ کوبنده ملت ایران در روز ۲۲ بهمن ،خاطر نشان کرد : قدرت اصلی انقلاب اسلامی همان مردم هستند، مقامات آمریکایی گفته بودند که مردم ایران و جمهوری اسلامی ایران به بن بست رسیده است ولی همانگونه که رهبری گفته بود مردم پاسخ کوبنده ای به آن ها دادند.

وی افزود : یکی از چیز هایی که در این مراسم جلب توچه می کرد بنرهای حاوی شعارهای ضد آمریکا و ضد صهیونیستی در حمایت از انقلاب یمن وجنگ بر علیه داعش در دست مردم بود که این نشان دهنده هوشیاری ،علاقه مندی و احساس مسئولیت مردم ایران نسبت به مسائل مختلف جهان اسلام است.

مصدق پور از بازتاب خوب این راهپیمایی در رسانه های خودی خبر داد و گفت : رسانه های دوست این مراسم با شکوه را خوب انعکاس دادند وحقیقت را گفتند ولی برخی از رسانه های غربی که همان کانون های وابسته به چرخه تبلیغات صهیونیستی هستند کمتر به مسائل پرداختند .

مدیر شبکه الاتجاه عراق ادامه داد : با توجه به همزمان بودن مذاکرات هسته ای با این راهپیمایی و اینکه شعار مرگ بر آمریکا با قدرت بیشتری شنیده شد برخی از رسانه ها خارجی مشارکت امسال مردم ایران و پاسخ دادن آن ها به ندای رهبرشان را به حل بحرا ن هسته ای و رسیدن به توافق پیش بینی کردند. .

وی در پایان با بیان اینکه این راهپیمایی عامل فشاری در روند رسیدن به توافق نامه هسته ای خواهد بود ،عنوان کرد : همانطور که امام خمینی فرمود هر حکومتی که مردمی باشد ممکن نیست سقوط کند ،دشمنان ایران نیز به این مسئله پی بردند که نمی توانند جمهوری اسلامی را ساقط کنند ،انشاء الله در آینده ای نزدیک شاهد حل نهایی مشکل هسته ای جمهوری اسلامی ایران هستیم.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب