پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:09:00 - چهارشنبه 29 بهمن 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اقدامات سپاه و بسیج در عرصه اقتصاد مقاومتی شهرستان رابر
به گزارش “ صبح رابر” امروزه با توجه به تحریم هایی که بر علیه کشور مان وارد شده مثل بسیاری از عرصه های اقتصادی طبق منویات مقام معظم رهبری در راستای روند و پیشرفت فعالیت های اقتصادی در کشور یکی از مأموریت های ویژه نیروی مقاومت بسیج در رابطه با بحث اقتصاد مقاومتی و اشتغال […]

به گزارش “ صبح رابر” امروزه با توجه به تحریم هایی که بر علیه کشور مان وارد شده مثل بسیاری از عرصه های اقتصادی طبق منویات مقام معظم رهبری در راستای روند و پیشرفت فعالیت های اقتصادی در کشور یکی از مأموریت های ویژه نیروی مقاومت بسیج در رابطه با بحث اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی است که بسیجیان وغیر بسیجی در قالب های مختلف ورود پیدا می کنند و با استفاده از واحد بسیج سازندگی در ناحیه اقدام ودر قالب های مختلف پرورش مرغ ،بوقلمون ،صنایع دستی ، پرورش ماهی ، زنبور عسل و بسیاری از عرصه های مختلف دیگر برنامه ریزی شده شروع به فعالیت و اشتغال زایی می کنند .

یاسر زارع منصوری مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابردر خصوص اقدامات سپاه و بسیج سازندگی شهرستان در راستای ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی اظهار داشت : مقام معظم رهبری معتقد است که یکی از راههای مقطع حساس و سرنوشت ساز کنونی جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود : لذا بر این اساس تأکید نمودند اقتصاد مقاومتی شعار نیست بلکه یک واقعیت است که باید محقق شود، ایشان فرمودند کشور در حال پیشرفت است ما افقهای بسیار بلند و نوید بخش را در مقابل خودمان مشاهده می کنیم بدهی است که حرکت به سمت این افقها معارض و معارض های هم دارد که نمونه ای از آن همین تحریم ها بپوشانیم .

زارع منصوری با بیان اینکه سپاه و بسیج براساس وظیفه ذاتی خود در این راستا فعالیت هایی را انجام داد ه و خواهد داد گفت : در شهرستان رابر سپاه و بسیج با شناسایی عرصه های اقتصاد مقاومتی که احتیاج مبرم به آن می باشد را از طریق واگذاری وام های کم بهره برای بسیجیان ومردم کم درآمد در نظر گرفته و در ضمن کلاس های آموزش در زمینه های پرورش دام سبک و سنگین ، طیور ، زنبور عسل ، صنایع دستی و پته دوزی ، پرورش ماهی و سایر عرصه های اقتصاد مقاومتی را برگزار نموده است .

وی بیشترین طرح  را مریوط به زنبور داری با توجه به مساعد بود آب هوای شهرستان توسط بسیجیان را در روستاهای این شهرستان عنوان کرد و افزود: علاوه بر این طرح ها به پرورش شترمرغ، ماهی ، مرغ خانگی، دام سبک و سنگین و تولید کود ورمی کمپوست پرداخته شده است

مسئول بسیج سازندگی سپاه رابر گفت: با توجه به بررسی های کارشناسان بسیج سازندگی، به ۴۰طرح بسیجیان از ابتدای امسال، تسهیلات اعطا و زمینه اشتغال ۱۸۰نفر فراهم شده است.

وی شناسایی استعدادهای رابری را در خصوص مشاغل متناسب با پیاده سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی را یکی دیگر از اقدامات بسیج سازندگی ناحیه رابر عنوان کرد و افزود: این استعدادیابی در بخش های مرکزی، هنزاء انجام و بخش های گوناگون شهرستان برای پرورش زنبور عسل ، قارچ صدفی ، کاشت زغفران ، پرورش ماهی و دام های سبک و سنگین و شترمرغ شرایط خوبی دارد.
زارع منصوری در خصوص زمان این طرح ها اقتصاد مقاومتی گفت : چندین سال این طرح پیگیری می شود امسال هم پی گیری کرده ایم و در حال حاضر در رابر بسیاری از جوانان شرکت کردند و بسیاری از طرح های اقتصاد مقاومتی شان آماده بهره وری است.

وی خاطر نشان کرد با توجه به منویات مقام معظم رهبری و مأموریت هایی که به عهده ما نهاده شده امیدواریم به بهترین نحو جامع عمل بپوشانیم

مسئول بسیج سازندگی ناحیه رابر در خصوص اولویت اعطای این وام ها ادامه داد: مبالغ وام هااز ۳ میلیون تا ۲۵ میلیون تومان است اولویت نسبت به کسانی است که فاقد کار هستند و می توانند نسبت به مباحثی که در عرصه شغلی علاقه و انگیزه ای که نسبت به هر کاری دارند با توانایی و استعدادهایی خودشان می توانند وارد عرصه کاری شوند و استفاده کنند .

 

یکی از کار آفرینان این شهرستان طرح پرورش قارچ صدفی  را از بسیج شهرستان رابر گرفته که می گوید : از اوایل سال بسیج یک کلاسی برای این کار گذاشت که من در کلاس شرکت کردم موفق شدم این طرح را با ۱۰میلیون تومان وام دریافت کنم وطی دو مرحله بذر افشانی و هر مرحله ای سه مرتبه از قارچ استفاده و به بازار توزیع کردم تا کنون خوب است.

وی ادامه داد: امیدوارم با کمک خدواند با این وضعیتی که پیش می روم مشکلی پیش نیاید و باعث منفعت خود و خانواده شویم .

مهدی حسینخانی که لیسانس علوم اجتماعی دارد نیز گفت : دنبال کار می گشتم که از دوستان شنیدم بسیج برای اعضاء فعال وام برای طرح های خود اشتغالی می دهد .

وی با بیان اینکه از نظر آب مشکلی برای پرورش ماهی نداشتم گفت: برای طرح پرورش ماهی به بسیج مراجعه کردم پس از تحقیقات و کارشناسایی های اولیه بازدید از طرح به عمل آمد و وام بهم تعلق گرفت که ۲۵ میلیون تومان وام دریافت کردم و از اول سال ۹۳شروع به  فعالیت پرورش بچه ماهی کردیم  .

کارآفرین دیگری می گوید :پرورش ماهی در کنار کار کشاورزی انجام می دهم از طریق آبی که غنی با کود ماهی می شود درختان از طریق آن کود دهی می شوند و احتیاج به کود شیمیایی ندارند درختان سرزنده و شاداب به صورت قطره ای کشاورزی را در کنار پرورش ماهی انجام می دهیم

وی افزود :وامی به مبلغ ۲۵ میلیون تومان بوده که هر دوره به حساب پنج هزار قطعه بچه ماهی بریزند که قبل از عید امسال سال ۹۳ اولین دوره اش را ریخته اند الان نیز در مرحله ۲۰۰ گرم هستند در هر دوره ۱۵۰۰کیلو ماهی می توان برداشت داشته باشد که درآمد کلی روی ۱۵ میلیون برنامه ریزی شده و درآمد خالص آن ۵ تا ۶ میلیون هر دوره خواهد بود .

حاجی زاده کارآفرین دیگری که تولید کود ورمی کمپوست را که از طراحی سپاه بوده نیز گفت : کمتر از یکسال این طرح را راه اندازی کردم و از کسانی که بیکارند می توانند با استفاده از طرح هایی که در سپاه دارند ازحمایت و وام های سپاه استفاده کنند .

وی با بیان کمبود جا در خصوص طرح کود ورمی کمپوست عنوان کرد : بسیجیان و مردمی که علاقه به کار دارند که خودشان وارد عرصه کاری شوند برای خودشان بحث اشتغال زایی و تولید را مد نظر قرار دهند .

IMG_0349 IMG_0350 IMG_1463 IMG_1464 IMG_1474 IMG_7496 IMG_7509 IMG_8115 IMG_8117 IMG_8122 IMG_8124 IMG_8125 IMG_8142 IMG_8143 IMG_8147 Picture 282 DSC09268قارچ صدفی DSC02363 DSC05599 DSC02338

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب