پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:05:25 - پنجشنبه 30 بهمن 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خیارسبز در عنبرآباد کارتنی ۱۰۰۰تومان!
کشاورزان عنبرآبادی با تجمع در مقابل فرمانداری خواستار رسیدگی به هدر رفت زحمت و تلاش یک ساله شان شدند.

به گزارش” صبح رابر” به نقل از  سفیرجنوب ،کشاورزان عنبرآبادی  که زحمات و سرمایه گذاری یک ساله خود را بر باد رفته می دیدند با تجمع  در مقابل فرمانداری  اعتراض خود را به وضعیت موجود اعلام و از سردمداران دولت تدبیر و امید در این شهرستان و مسئولین سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان استمداد طلبیدند.

گلشنی یکی از کشاورزان عنبرآبادی حاضر در این تجمع در گفت و گو با خبرنگار ما گفت : خیارها را کیلویی ۱۰۰تومان از ما می خرند یعنی کارتنی ۱۰۰۰ تومان که پول کارتن آنها هم نمی شود و ما تمام داراییمان را خرج کشاورزی کرده ایم .
IMG_2743
کشاورز دیگری با گلایه از نماینده مردم در مجلس گفت : نماینده  قبل از انتخابات در میان ما حضور پیدا کرد و قول مساعد داد که اگر رأی بیاورد مشکل کشاورزان جنوب را حل می کند اما مشکل ما حل نشد بلکه بیشتر هم شد.
سالاری یکی دیگر از کشاورزان معترض به وضع موجود در این باره گفت: ما به نماینده  رأی داده ایم که مشکلات ما کشاورزان را در مجلس مطرح کند نه اینکه در سکوت کامل به سر ببرد .
کشاورز دیگری گفت : نماینده مردم جیرفت ، عنبرآباد  در سخنرانی خود در مسجد جامع شهرستان عنبرآباد قول صادرات محصولات جنوب کرمان را داد اما محصولات ما صادر نشده اند و روی دستمان مانده اند.
وی افزود:مسئولین دولت هم علی رغم شعارهای زیادی که می دهند به فکر ما نیستند و فقط موقع انتخابات است که یادی از ما کشاورزان بیچاره می کنند ، برای یک بار هم شده که مسئولین شهرستان و استان از جمله فرماندار ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی ، نماینده و…  در میدان تره بار یا در زمین های کشاورزی ما حضور پیدا کنند و از نزدیک مشکلات ما را ببیند.
IMG_2717
جوان دیگری به نام شهدادنژاد که با وانت خیار خود در این تجمع حضور داشت در گفتگو با خبرنگار ما گفت:من مدرک لیسانس دارم ولی به دلیل نبود کار شروع به کشاورزی کردم و الان تا خرخره در قرض هستم و این هم عاقبت قیمت محصول امسال که باید به فکر برگشت چک ها و زندان باشم و مسئولین به خصوص متولیان کشاورزی جنوب که سال گذشته در ابتدای مسئولیتشان می گفتند نمی گذاریم یک گرم محصول روی زمین بماند اکنون جواب بدهند شما را بخدا با رسیدگی به این وضع دست دلالان را قطع کنید و حداقل شعار اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی مورد تاکید رهبر انقلاب را عملی کنید.
گفتنی است قصه پر غصه کشاورزان جنوب استان کرمان چندین سال است که ادامه دارد و هیچ اقدام قابل توجه ای در این زمینه انجام نشده است و هر ساله شاهد افت قیمت محصولات کشاورزی هستیم و همه مشکلات را به گردن دلالان می اندازند ولی برای همه مردم مظلوم جنوب کرمان که هر ساله با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند جای سوال است کشوری که ۸ سال تمتم جلوی ابرقدرتها ایستادگی کرد و در برهه های خاص زمانی سربلند بیرون آمد و در نانو ، هسته ای ، پرتاب ماهواره و… حرف های زیادی برای گفتن دارد اینقدر برایش سخت است که دست این دلالان را از زندگی کشاورزان کوتاه کند و سیطره آنان را پایان دهد.
 IMG_2723  IMG_2731 IMG_2732   IMG_2743

 

بر چسب ها: ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب