پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:04:15 - جمعه 1 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
به یاد دلبستگان اسلام و انقلاب در ایلوشین ۷۶
پاسداران انقلاب اسلامی در سانحه برخورد هواپیمای سپاه با ارتفاعات سیرچ کرمان پروازی آسمانی را در تاریخ ایران ثبت کردند به مناسبت تقارن عید غدیر با این سانحه از این شهدا با نام “شهدای غدیر” یاد می‌کنند. …

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بوتیا ؛ تقویم روزهای پایانی بهمن ماه سال ۱۳۸۱ را نشان می دهد. روزهایی که در آن ملت قهرمان ایران اسلامی از آزمایشی بزرگ – شرکت در راه پیمایی ۲۲ بهمن – سربلند بیرون آمده، می روند تا سلسله حماسه ی دیگری را رقم زنند.

اسفند ماه ۱۳۸۱ آبستن حوادث و رویداد های بسیار مهمی است.

شهدای غدیر

در عرصه ی داخلی، آمادگی برای برگزاری انتخابات دومین دوره ی شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح کشور مطرح است. از سوی دیگر استان سیستان و بلوچستان چشم انتظار دیدار با مقام معظم رهبری مدظله العالی است.

موضوع تلاش قدرت های استکباری علیه تلاش جمهوری اسلامی ایران جهت دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای در جریان میباشد. در عرصه ی خارجی و بین المللی نیز تمامی توجهات به تلاش و تحرکات آمریکا در منطقه متمرکز است که به شدت در حال آماده سازی و مقدمه چینی برای حمله به عراق است.

در چنین شرایطی، یک فروند هواپیمای ایلوشین ۷۶ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ساعت ۱۶:۳۹ روز چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه ۱۳۸۱ از تهران وارد فرودگاه زاهدان می شود. بار این هواپیما تخلیه شده و برای انتقال نیروهای لشکر ۴۱ ثارالله به کرمان آماده می شود. قرار است این نیرو ها این نیرو ها به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر خم  به کرمان عزیمت نمایند.

حادثه رخ می دهد

بعد از ظهر روز اول اسفند ماه ۱۳۸۱ است که خبری بر روی تلتکس خبرگزاری ها مخابره و ایران عزیز را در آستانه ی عید سعید غدیر، در سوگ بزرگی فرو برد.

خبر منتشر شده حاکی از آن است که در ساعت ۱۸ روز چهارشنبه مورخه ۱۳۸۱/۱۱/۳۰ یک فروند هواپیمای تاکتیکی سپاه از نوع ایلوشن در منطقه عمومی کرمان دچار سانحه شده و در نتیجه ی آن، ۲۷۶ تن از رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دیار حق شتافتند.

در بیانیه ای که توسط روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انتشار می یابد، اعلام میشود که:

« یک فروند هواپیمای تاکتیکی ترابری سنگین ایلوشین سپاه در حدود ساعت ۱۸ روز ۳۰ بهمن ماه، برابر روش جاری پرواز های تاکتیکی در حال انتقال رزمندگان سپاه که از منطقه ی شرق کشور و زاهدان عازم کرمان بوده، در منطقه ی عمومی شهداد کرمان سقوط کرده است.

تعداد زیادی از شهدا از رزمندگان لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بودند که در شرق کشور شامل استانهای سیستان و بلوچستان ، کرمان و بخش هایی از استان هرمزگان مأموریت سرزمینی داشته و در تامین امنیت شرق کشور و در سنوات گذشته، نقش محوری و تعیین کننده و موفق داشته اند.»

پیکر شهدا در پرواز از سیرچ

نیروهای زبده بسیج و نیروهای هلال‌احمر هم به کمک ما آمدند، مسیر صعب‌العبور بود، اما تا بعد از ظهر نیروها توانستند به قله برسند و محل برخورد هواپیما با قله را شناسایی کنند، بچه‌های زبده سپاه مامور شدند تا بدن مطهر شهدا را به پایین بیاورند.

یک هفته برای تخلیه بدن مطهر شهدا زمان صرف شد از هلی‌کوپترهای سپاه و هوانیروز برای تخلیه شهدا از قله استفاده کردیم، تخلیه شهدا در دامنه کوه نیز توسط نیروهای کوهنورد صورت می‌گرفت، اما تخلیه در قله فقط از طریق هلی‌کوپتر امکانپذیر بود.

سردار عبدالمحمد رئوفی فرمانده وقت سپاه ثارالله در خصوص این جریان می گوید: “در روز پنجم موفق شدم به قله بروم با اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس صحنه‌های بسیاری را از شهدا مشاهده کرده بودم و بدن همرزمانم را دیده بودم، اما زمانی که به قله رسیدم، مشاهده کردم که در فضایی به مساحت ۵۰ در ۵۰ مترمربع زمین پر از برف بود و بر روی برف‌ها قطعه‌های بدن شهدا قرار داشت.

تحمل این صحنه برای من بسیار سخت بود، همین که برای تخلیه شهدا آماده شدیم، احساس کردم نمی‌توانم، حرکت کنم، پاهایم قادر به حرکت نبودند، بر روی زمین نشستم، بچه‌ها متوجه من شدند و به کمکم آمدند، هر چه تلاش کردم، نمی‌توانستم از روی زمین بلند شوم، حدود ۱۵ دقیقه در همین وضعیت بودم، آقای عابدی‌نژاد مسئول ورزش لشکر آمد و کفش و جوراب‌های من را عوض کرد و دو تا از بچه‌ها زیر بغل‌هایم را گرفتند تا توانستم گام بردارم و به شرایط طبیعی برگردم.”

پیامی که تسلی بخش شد

امام خامنه ای در پیامی تسلی بخش، ایشان جان باختگان سقوط هواپیما را از دلبستگان اسلام و انقلاب توصیف کردند.

پیامی که چون آبی بر آتش، دلهای داغدار مردم «خاصه خانواده مکرم شهدا» را التیامی شگفت بخشید و باردیگر پیوند ناگسستنی میان سپاه و ولایت را متجلی ساخت.

رهبری

متن پیام مقام معظم رهبری به مردم استان کرمان:

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم شریف و عزیز استان کرمان!

حادثه ی مصیبت بار سقوط هواپیما که دلهای وفادار صدها خانواده از شما مردم با ایمان را داغدار کرد، قلب اینجانب را آکنده از اندوه ساخت.

جوانان با اخلاص و پاکبازی که در این حادثه به لقای حق شتافتند، کانون های وفا و ایمان و محبت بودند.  تعدادی از آنان یادگارهای دوران دفاع مقدس، و همه آنان از دلبستگان اسلام و انقلاب و عناصر صف استواری محسوب می شدند که پرچم آزادگی را در ایران اسلامی برافراشته نگاه داشته اند.

اجر جهاد مخلصانه و نیت صادقانه ی آنان نزد خداوند رحیم محفوظ است و همچنین بازماندگان داغدار و مصیبت دیده ی آنان از پاداش صابران و سلام و رحمت الهی برخوردارند، انشاء الله.

این جانب به این خانواده های محترم و عموم مردم استان کرمان و به لشکر ثارالله که مجاهدت برجسته اش فراموش نشدنی است، تسلیت می گویم و صبر و اجر الهی را برای آنان از خداوند متعال مسئلت می کنم.

از جناب حجت الاسلام  و المسلمین آقای موحدی کرمانی و جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای جعفری امام جمعه ی کرمان و حضرات ائمه ی محترم سراسر استان می خواهم که سلام و تسلیت اینجانب را به خانواده های مصیبت دیده برسانند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب