پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:43:09 - جمعه 1 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جای خالی آموزش و پرورش در اقتصاد مقاومتی
مشخص نشدن وظیفه برای آموزش و پرورش در راستای اقتصاد مقاومتی نشان می دهد که شورای اقتصاد در واقع هنوز نتوانسته است به درک درستی از اقتصاد مقاومتی برسد.

به گزارش“صبح رابر” به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا، بنا به بند یکم و بیست و یکم سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و بند پنجم از دستور رئیس جمهور که ضرورت توجه و برنامه ریزی در امر آموزش و پرورش را تأکیید می کند، شورای اقتصاد هیچ هدف، سیاست و برنامه عملیاتی را برای وزرات آموزش و پرورش در راستای اقتصاد مقاومتی در نظر نگرفته است.

معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ضمن انتشار مصوبات شورای اقتصاد تحت عنوان ” مجموعه اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی” به بررسی وظایف وزارت خانه ها و سازمان های مختلف در موضوع اقتصاد مقاومتی پرداخته است.

حال با توجه به اینکه  رئیس جمهور روحانی طی نامه ای خطاب به جهانگیری معاون اول، بر انجام اقدامات گسترده و جلب مشارکت همه نهاد ها و سازمان ها جهت تحقق سیاست های کلی تأکید نموده است(بند پنجم) و از وزارت آموزش و پرورش خواسته است که در جهت تبیین اقتصاد مقاومتی و گفتمان‌سازی لازم برنامه ریزی و اقدام نمایند.

علی رغم عضویت وزیر آموزش و پرورش در شورای اقتصاد و اهتمام سیاست های کلی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب  به ضرورت حوزه آموزش، فرهنگ سازی و گفتمان سازی در اقتصاد مقاومتی این نهاد راهبردی در برنامه اقتصاد مقاومتی دولت دیده نشده است.

کارشناسان معتقدند مدارس به عنوان خانه دوم محلی برای فرهنگ سازی است و مشخص نشدن وظیفه برای آموزش و پرورش در راستای اقتصاد مقاومتی نشان می دهد که شورای اقتصاد در واقع هنوز نتوانسته است به درک درستی از اقتصاد مقاومتی برسد.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب