پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:40:17 - جمعه 1 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت کنیم که کارمان به بن بست نرسد
امام جمعه رابر گفت : این عقیده مقام معظم رهبری را هم مسئولین نظام باید بشنوند و تیم مذاکره کننده هسته ای ما که قوی هم برخورد می کند اما حقیقتا و بر اساس عقیده طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت کنیم که کارمان به بن بست نرسد.

به گزارش ” صبح رابر“حجت الاسلام جعفری  امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه با دعوت خود و همگان به رعایت تقوای الهی با اشاره به توصیه هایی از امیرالمومنین علی (ع) در نهج البلاغه آیه ۳۱ در خصوص مراحل خودسازی انسان اظهار داشت : مرحله اول تقوای الهی را رعایت کنید خدا ترس و با تقوا باشید و عبادت خالصانه برای خدا انجام دهید اطاعت از خدا را بر خودمان فرض بدانیم .

وی افزود : قلب و دلمان را با ذکر خدا آرام و آباد کنیم خیلی از دلها امروزه مرده است دلی که به یاد خدا نباشد مرده است لذا برای عمران و آبادانی دل باید یاد خدا کرد به ریسمان خدای تبارک و تعالی چنگ زنیم کارهای دینی ، فرهنگی ، اجتماعی و حتی مسائل سیاسی باید خدا را مدنظر داشت که برای ما عبادت حساب می شود .

امام جمعه رابرگفت : حضرت محمد (ص) می فرمایند: بدانید بهترین بندگان خدا کسانی هستند با تقوا ،پاک و گمنام باشند وی با تأکید بر ویژگی ممتاز گمنامی اضافه کرد : کار را برای خدا انجام دادن نیاز به نام و نشان ندارد.

وی کمک به نیازمندان ، فقرا و انفاق در راه خدا را خصوصیات انسان های با تقوا عنوان کرد و افزود : گمنامی و پاک بودن صدقات خود در یک کلمه رعایت تقوا باعث می شود به خدا ارتباط داشته باشید .

امام جمعه رابر در خطبه دوم یکی از مصادیق تقوا را یاد مرگ دانست و با اشاره به اولین و مهمترین مناسبت دیدار جمعی از مردم آذر بایجان با رهبر معظم انقلاب به عنوان ولی امر مسلمین جهان به مناسبت ۲۹ بهمن سالروز قیام مردم تبریز بیان داشت : اولا تشکر از حضور مردم بصیر ایران اسلامی که در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه شرکت فرمودند و به تبعیت از ایشان از حضور گرم ، صمیمی، با انگیزه و با نشاط شما مردم شهید پرور این شهرستان در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن حضور گرم و قیام عظیم خودتان از همه تشکر کرد .

وی یکی از نکاتی که مقام معظم رهبری فرمودند این بود که باید کار جدی انجام شود گفت : فرمودند ما می توانیم در مقابل تحریم ایستادگی کنیم و هدف های دشمنان را ناکام بگذاریم و می فرمایند اگراینکار را نکنیم دشمن با برنامه هایی هسته ای ما را تحریم می کندچرا که دست ملت ما بسته نیست .

خطیب جمعه رابر افزود : اگراین طور نبود ۶۰ سال مردم ایران ایستادگی نمی کردند  مردم ایران روی پایشان ایستاده اند و ایستادگی می کنند و این کلام ناب مقام معظم رهبری است ما باید ایستادگی در برابر تحریم ها کنیم .

وی با اشاره به اینکه دشمن از حلقه تحریم حداکثر استفاده را می کند اذعان داشت :هر زمانی کوتاه آمدیم شرط ها دشمنان مخصوصا آمریکایی بیشتر شده ماباید کاری کنیم علیه آنها تحریمی را ایجاد کنیم مخصوصا در مسائل نفتی و مسائل نظامی راحت می توانیم .

 

جعفری گفت :دشمنان هر قدمی پیش روی می کند می گوید ما تحریم ها را بر می داریم و مقام معظم رهبری فرمودند اگر بر اساس خواست دشمن هم حرکت کنیم هر چه آنها دیکته کنند به ویژه آمریکا طبق آن برنامه هم ما پیش برویم باز هم نظر مقام معظم رهبری و نظر ملت عزیز ایران این است که آمریکا دست از تحریم بر نمی دارد .

وی ادامه داد : این عقیده مقام معظم رهبری را هم مسئولین نظام باید بشنوند و تیم مذاکره کننده هسته ای ما که قوی هم برخورد می کند اما حقیقتا و بر اساس عقیده طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت کنیم که کارمان به بن بست نرسد.

امام جمعه رابر با اشاره به دشمنی دشمنان به اینکه تا به حال دشمنی کرده واین دشمنی را ادامه می دهدابراز داشت : ما باید در مقابل دشمن بتوانیم ایستادگی کنیم چرا که آنها با اصل انقلاب ما مخالف هستند ، ۳۶ سال از انقلاب ما گذشته هر روز از حلقه تحریم ها استفاده کردند .

وی افزود :  ملت ، دولت و مسئولین بصیر هستند و دولت نمی گذارد حقی از ملت ایران ضایع شود .

حجت الاسلام جعفری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری بر اینکه اتکای بودجه در نفت باید قطع شود ضمن تأکید بر تولید داخلی و   درآمدهای   مردم و مالیات گفت : این نکته هم اشاره فرمودند امروز از ضعفا مالیات گرفته می شود اما فلان سرمایه دار مالیات گرفته نمی شود و این جرم است، این فتوای مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه دولت هم با کسانی که مالیات پرداخت می کنند و همکاری می کند باید تشکر کنیم بیان داشت : از کسانی که مالیات دارند مالیات خودش را بپردازد .

خطیب جمعه رابر ضمن تأکید بر همکاری به کمیته حضرت امام خمینی (ره) که آموزش های هنری مثل قالی بافی وگلیم بافی را داشته باشد گفت : از آمادگی کمیته امداد استفاده کنند هم هنر بیاموزند و هم تولید داخلی را در شهرستان بیشتر شود.

وی در بخش دیگر با اشاره به ولادت حضرت زینب (س) در ۵ جمادی الاول به عنوان روز پرستار ضمن تبریک این روز گفت: یکی از درس ها حضرت زینب (س) عفت ،حیا، حجاب و پاکدامنی است .

حجت الاسلام جعفری با اشاره به یکی دیگر از درس های حضرت زینب (س) که پرستاری گفت : شما ببینید در حادثه خونینی عاشورا همکاری با امام و همراهی با سربازان امام و طرفداری با آنها و دلنوازی یتیم ها را پرستاری می کرد .

وی درس های زندگی حضرت زینب (س) مخصوصاً مسئله حجاب و مسئله حیا که هم برای مردان و زنان ضروری دانست و با اشاره به انتخاب فقه های اولین دوره شورای نگهبان از سوی حضرت امام در سال ۱۳۵۸ و همچنین شخصیت فضل الله محلاتی نماینده حضرت امام در سپاه پاسداران و جمعی از نمایندگان مجلس و فاجعه جنایت بار انفجار و مرقد مطهر امام حسن عسکری (ع) در سامرا حمله اشتغال گران در سال ۱۳۸۴گفت : مناسبت های مختلفی بعضی ها خوشحال کننده و بعضی دیگر غم بار است .

امام جمعه رابر گفت : امیدواریم که خدای تبارک تعالی به همه مسلمانان مخصوصا شیعیان امیرالمومنین قوت دهد که در برابر معاندین مقاومت کند .

وی عنوان داشت : گروه داعش که دست پروده خود آمریکایی هاست که این گروه را تجهیز می کنند و آن هم نامه ای آمریکایی ها به وزیر امور خارجه می نویسند که ما هم قصد مقابله با تروریست را داریم خودشان وسایل جنگنده این داعشی ها را فراهم می کنند .

حجت الاسلام جعفری با اشاره به فداکاری های سرداران رشید اسلام همچون سردار سلیمانی گفت : باید خدا قوت به سرداران رشید اسلام همچون سردار سلیمانی و خدا را سپاسگذار بود به خاطر اینکه با استفاده از هجمه های دشمن ، فداکاری های این سربازان در جهان می درخشد.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب