پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:52:11 - یکشنبه 3 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آخرین اخبار از حج ۹۴ و ۹۵
رئیس سازمان حج و زیارت از تکمیل ظرفیت کاروان‌های حج سال ۹۴ خبر داد و گفت: در حج سال آینده، ۶۱ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی و ۲۵۰۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی به حج اعزام خواهند شد.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از مهر، سعید اوحدی با اعلام این خبر گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته فراخوان واجدین شرایط اعزام به حج سال آینده ۱۷ ربیع‌الاول همزمان با میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) انجام گرفت و با استقبال خوبی که برای نام‌نویسی در کاروان‌ها از سوی متقاضیان صورت گرفت، ظرفیت کاروان‌های حج ۹۴ صد درصد تکمیل شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: وزیر حج عربستان قول مساعد داده که با پایان یافتن طرح توسعه مسجدالحرام، از سال ۹۵ کاهش ۲۰ درصدی در سهمیه حجاج در دو حج گذشته و حج سال ۹۴ جبران شود و در حج سال ۹۵ شاهد افزایش اعزام حجاج خواهیم بود.

اوحدی به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای کاروان‌های حج اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه کاروان‌ها به همه دفاتر حج و زیارت استان‌ها اعلام شده است و امیدواریم ظرف هفته آینده برنامه مرکز پزشکی حج و زیارت هم آماده شود و هر چه زودتر معاینات زائران و تکمیل پرونده‌های پزشکی آنان آغاز شود.

وی در خصوص برنامه‌های آموزشی زائران حج تمتع سال آتی گفت: بلافاصله بعد از ایام نوروز جلسات آموزشی کاروان‌های حج در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

امسال دارندگان اسناد ودیعه‌گذاری حج تمتع تا ۲۰ اسفندماه ۸۴ برای نام‌نویسی در کاروان‌های حج ۹۴ فراخوان شدند و عملیات اعزام ۶۴ هزار ایرانی به حج سال آینده از شهریور ماه سال ۹۴ آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

بر چسب ها: ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب