پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:16:09 - سه شنبه 5 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گفتگو با اولین پرستار شهرستان رابر
پنجم جمادی الاول روز ولادت باسعادت حضرت زینب (س) پرستار ارزش های مقدس عاشورا به نام پرستاران مزین است که در ایفای نقش خود صبوری و شکیبایی زینب (س) را پیشه می کند .

به گزارش ” صبح رابر”پیامبر اکرم(ص)فرمودند :کسی که برای برآوردن نیاز بیماری تلاش ‏کند، خواه نیاز او برآورده شود یا نه، همانند روزی که از مادر متولد شده است از گناهان ‏پاک می ‏گردد.
پنجم جمادی الاول  روز ولادت باسعادت حضرت زینب (س) پرستار ارزش های مقدس عاشورا به نام پرستاران مزین است که در ایفای نقش خود صبوری و شکیبایی زینب (س) را پیشه می کند .

افضل تاج الدینی اولین پرستار شهرستان رابر که در سال ۵۵در دانشگاه اصفهان رشته پرستاری را آغاز کرد و مدت ۳ سال فارغ التحصیل شد ،این پرستار پیشکسوت از دوران قبل از انقلاب است .

تاج الدینی در سال۶۰ شروع به کار کرد و یکسال بیکار بود ، در  فروردین سال ۱۳۶۱ درمرکز خدمات درمانی شهرستان رابر شروع به کار کرد وی همچنین ۲ ماه دوره مامایی را در استان کرمان گذراند او در سال ۹۱ بازنشسته شد .

تاج الدینی می گوید : آن زمان من اولین پرستار بودم و دو نفر بهیارهم بود ، هر چند که بیمارستانی در رابر نبود و هنوز هم نیست آن زمان مثل یک کمک پرستار کار می کردیم .وحق پرستار را ضایع می کردند .

این پرستار پیشکسوت اضافه کرد: پرستاری از بیمار یکی از کوچک ترین مسؤولیت های پرستار بود، و هر چند پرستاری وظیفه سنگین و ارزشمندی است و پرستار متعهد باید با صبر و حوصله، تحمل هر نوع ناملایمات برای انجام خدمتش بنماید و چنین کاری از عهده هر کس برنمی آید .

وی افزود : به برکت حضرت زینب(س) روز پرستار هر روزى است که مجروحى آب مى خـواهد, بیمارى زنگ مـى زنـد، هر روز و هر شبـى است که مهم نیست در کـدام بیمارستـانها در هـر حـال قطـره اى هستنـد از دریاى ایثـارها.

تاج الدینی با بیان اینکه پرستاری نهضتی است که امیدواریم یک گوشه ای از صبر حضرت زینب (س) را داشته باشیم گفت: با صبرو بردباری با قلبی محکم و بی هراس که با آن همه مصیبت های سخت که هر یک کوهی را به لرزه درمی آورد و انسان را مضطرب و از خودبی خبر می سازد، هرچند روز ولادت زینب(س) روز عید و شادمانی است ولی این نام مقدس، پیوسته قرین رنج و اندوه بوده است.

وی در خصوص ویژگی های یک پرستار می گوید : همان سپید پوشانی که چتر محبتشان بر سر بیماران و دردمندان جامعه گسترانده شده تا آرامش بخش لحظات سخت همنوعان خود باشند و بیمارش را هیچ وقت به چشم غریبه ندیده و انگار برای یکی از عزیزترین کسانش قدم بر می دارد.

خاطره شیرین و تلخ حرفه پرستاری را اینگونه بیان کرد : از صدای گریه نوزاد تازه متولد شده تا جان دادن یک انسان روی تخت و کلی مشکلات دیگر را ببینیم و تحمل کنیم.

 

وی افزود: چقدر سخت است وقتی ببینی زندگی یک انسان بستگی به دستان تو دارد، و بی وقفه و سراسیمه سوی بیمار می دود تا آرامش بخش حال وخیم او باشد.

تاج الدینی از توصیه اش به جوانانی که شغل پرستاری را انتخاب می کنند گفت : اگر با علاقه این شغل را انتخاب کنند موفق می شوند وگر نه برایشان خیلی سخت است .

وی در پایان از همکاری و همراهی همسرش که باعث شد این شغل را ادامه دهد تشکر کرد .

پرستاران، خادمان بی‌منت و فرشتگان سپیدپوش جامعه هستند که لباس خدایی بر تن دارند، آنان حمایت و پشتیبانی جامعه را می‌جویند و خواهان ارج نهادن جامعه به جایگاه واقعی خویشند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب