پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:50:38 - چهارشنبه 6 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری با ریاضت اقتصادی فرق دارد
دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مجلس گفت :اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری با ریاضت اقتصادی فرق دارد و در این اقتصاد ، مردم و دولت با اجرای کارهای زیربنایی به اقتصاد جهانی دست می یابند.

به گزارش ” صبح رابر” ابراهیم نکو دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو اختصاصی با  ” پایگاه اطلاع رسانی بوتیا ” در رابطه با فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اظهار داشت :بهترین جملات و پر مفهوم ترین کلمات نمی توانند به تنهایی در اجرای اقتصاد مقاومتی کارساز باشند و تنها در عمل اقتصاد مقاومتی نمود عینی پیدا می کند .

وی گفت : اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری با ریاضت اقتصادی فرق دارد و در این اقتصاد ، مردم و دولت با اجرای کارهای زیربنایی به اقتصاد جهانی دست می یابند.

دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد : بحث اقتصاد مقاومتی در مدت زمان خاصی نیایج کاملی در برنخواهد داشت و برای اجرای آن باید زمان هایی برنامه ریزی شود تا در هر مقطعی یک خروجی مشخصی داشته باشیم و از سوی دیگر به هر حال اقتصاد مقاومتی به تنهایی در حیطه یک سازمان ، ارگان ،  وزارتخانه و نهاد عملی قابلیت اجرایی ندارد و بایستی همه دستگاه های اجرایی و مردم با هم در تعامل باشند تا این اقتصاد بتواند آثار خود را در جامعه به جا بگذارد .

نکو تصریح کرد : شعار ، سمینارها و نمایش ها تنها در بحث اقتصاد مقاومتی کارساز نخواهد بود و بایستی با برنامه ریزی علمی ، فنی و تعامل سازنده بین قوا به این موضوع پرداخت و مردم هم شاهد نتایج مثبت آن در زندگی خود باشند .

وی خاطر نشان کرد : ما باید ابتدا برخی از رفتارهای را که به فرهنگ تبدیل شده است را تغییر دهیم تا بتوانیم سیاست های اقتصاد مقاومتی و منویات رهبر معظم انقلاب را در زمینه های اقتصادی اجرایی کنیم.

دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با اقدامات مجلس در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی ، افزود : مجلس در این فاصله زمانی یکساله کارهای ارزشمندی از جمله بررسی قوانین ،طرح ها و لوایح را انجام داده است و لوایح و طرح های مهمی را به تصویب رسانده است و یکی از این کارها تصویب لایحه رفع موانع تولید در راستای اقتصاد مقاومتی بوده است و این قوانین آثار و نتایج مهمی را در مدت های میانی ،میان مدت و بلند ملت برای ملت نشان خواهد داد .

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب