پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:44:42 - جمعه 8 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
باید تمام همت ما جهادی باشد / واردات را مدیریت کنید
خطیب جمعه رابر با بیان اینکه کارهایی که بر زمین مانده را به دیگری پاس ندهند تصریح کرد : باید تمام همت ما جهادی باشد و واردات را مدیریت کنید .

به گزارش ” صبح رابر”حجت الاسلام جعفری امام جمعه شهرستان رابر در خطبه های نماز جمعه رابر ضمن توصیه به تقوای الهی گفت : امام علی (ع) می فرمایند بدانید که یکی از بلاها گرفتاری ها و مشکلات فقر و نا داری است و بدتر از نداری و فقر اینکه انسان یک نوع بیماری داشته باشد و بدتر از مرض بدن مرض قلب است .

وی افزود : یکی از نعمت ها این است که انسان توانمند باشد بهتر از پولداری انسان بدن سالم و بهتر از صحت بدن اینکه انسان تقوای قلب داشته باشد .

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه بالاترین چیز در دنیا و آخرت یاد خدا است گفت : تقوا در رأس همه امور است و راه رسیدن سعادت و دنیا و آخرت رعایت تقوای الهی است .

وی با اشاره به ۱۴ اسفند ماه روز احسان ونیکوکاری گفت : از رسول خدا در روایت نقل شده امام صادق (ع) فرمودند چراهر روز یک مسلمان را آزاد نمی کنید در جواب فرمودند من اینقدر پول و توانایی ندارم ،فرمودند اگر نداری یک انسان و برده ای را آزاد کنید هر روز یک مسلمان را طعام بده

حجت الاسلام جعفری یکی ازشاخص های بهترین مردم را اطعام دادن به دیگران دانست و ادامه داد : طعام دادن در راه خدا ولو اینکه شخص دارا از آن استفاده کند ایرادی ندارد .

حجت الاسلام جعفری در خطبه دوم با بیان اینکه بدنبال عبادت خالصانه برای خدا باشیداظهار داشت : به یاد لحظات مرگ و روز آخرت باشید و از این دنیا به خوبی برای دنیای دیگر استفاده ببرید .

وی به نکاتی ارزنده که در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت روز ملی مهندس با رهبر معظم انقلاب اشاره کردو افزود : مهندسین ما در دفاع مقدس سربازان از جان گذشته ای بودند که تمام نیرو و هنر خودشان را به کار بردند و هر روز یک پدیده ای نو از این جوانان مهندس بروز یافت .

وی ادامه داد : این جوانان و مهندسین هم در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و هم در برنامه های بعد از جنگ امروز هنرنمایی خودشان را در تمام صحنه ها نشان می دهند

جعفری گفت : نکته دیگر مهندسین کشور باید تلاش کنند شعار ما می توانیم را در عمل نشان دهند و با شناخت خلا ها و نیازهای کشور به سمت انجام کارهای نکرده را به انجام رسانند .

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به اینکه نگاه مان به دورن باشد اذعان داشت: اگر با شعار ما می توانیم حرکت کنند و خلاها را پیدا کنند کارهای بزرگی را انجا م دادند واین همان چیز اصلی که بارها مقام معظم رهبری هم به مسئولین و دولت هم به مردم نسبت به تولیدات داخلی ، نگاه مان به درون باشد .

خطیب جمعه رابر با اشاره به اینکه امروز فشار واردات کشور را از پای در می آورد گفت : باید با مدیریت جهادی مسئولین نظام و مصوبات خوبی که انجام می دهند می توانند بر تولیدات داخلی افزوده شود و کشورهای دیگر نگاهشان به ایران اسلامی باشد .

وی با بیان اینکه کارهایی که بر زمین مانده را به دیگری پاس ندهند  تصریح کرد : باید تمام همت ما جهادی باشد و واردات را مدیریت کنید .

جعفری با اشاره به این نکته که مبادا محصولات و تولیدات جوان‌های با استعداد، مؤمن، توانا برای کشور مقهور واردات شود، گفت : مهندسین ما بارها مدیریت خوبی انجام دادنداما اگر مدیریت نشود تولیدات داخلی ما مورد قهر دیگری قرار می گیرد .

وی با بیان تأکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی افزود : باید این مسئله در مجلس و دولت بررسی مفهوم حقیقی اقتصاد مقاومتی به اینکه چه کارهایی انجام گرفته است .

امام جمعه رابر با اشاره به دیدار اعضای ستادهای «کنگره شهدای امور تربیتی»، «کنگره شهدای دانشجو»، و «کنگره شهدای هنرمند»با رهبر معظم انقلاب افزود: جامعه مأنوس مابا فرهنگ ایثار و شهادت توقف وعقبگرد نخواهد داشت، پیشرفت علم کشور از برکات جهاد و شهادت در راه خداست .

وی با اشاره به رزمایش پیامبر اعظم حضرت محمد (ص)توسط سپاه پاسداران در تنگه هرمز  تصریح کرد : امروز سپاه و ارتش و نیروهای نظامی و انتظامی ما مشغول نگهبانی و پاسداری از امنیت هم در داخل و هم در مرزها را  ایجاد کردند .

حجت الاسلام جعفری اضافه کرد : کار مهمی است در مقابل گروهی مثل داعش در سرزمین های اسلامی دیگر مبارزات خودشان را انجام می دهند و از خدای تبارک و تعالی خواست که بر توفیقات اسلام افزوده شود.

وی در بخش دیگرسخنانش با اشاره به روز ۹ اسفندسالروز تشکیل بنیاد مستضعفان به برکت حضرت امام (ره) در سال ۱۳۵۷ و همچنین ۱۴ اسفند سالروزتأسیس کمیته امداد در سال ۱۳۵۷ گفت : هر دو اتفاق بسیار روز مهم و بزرگی برای مستضعفان و محرومان جامعه اسلامی است .

خطیب جمعه رابر با اشاره به اینکه کمیته امداد حضرت امام ،درست ۲۲ روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با دستورحضرت امام (ره) تشکیل دادند گفت : به خانواده محروم رسیدگی می شود و برای محرومان و مستضعفان جامعه است

وی با اشاره به بودجه و اعتبارات دولتی وادارات و کمک های مردمی که کمیته امداد حضرت امام (ره)جمع آوری می شود عنوان داشت : به محرومان و نیازمندان و خانواده های بی بضاعت جامعه اسلامی رسیدگی شود.

امام جمعه رابر ضمن دعوت از خیرین ، همکاری آنهارا با کمیته امداد  حضرت امام (ره) را خواستار شد و افزود : زکات و خمس مال تان را بپردازید و انفاق واجب و هم مستحب داشته باشید اگر همه ما دنبال پرداخت زکات و خمس مال خودمان باشیم دیگر فقیری در جامعه پیدا نمی شود

وی ادامه داد: همه خانواده ها به فکر خانواده های فقیری  که در نزدیکان شان هستند باشد و تا زمانی فقیری در خانواده ، در کوچه و خیابان این شهر هست نوبت به دیگران نمی رسد .بیاید با دعوت خیرین و همکاری با کمیته حضرت امام(ره) به فقرای خودمان بیشتر رسیدگی کنیم .

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب