پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:46:19 - شنبه 9 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
متلاشی شدن خانواده مصیبت بزرگ فرهنگ غرب است
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: فرهنگ غرب به مصیبت بزرگی دچار شده اند و آن هم متلاشی شدن خانواده است باید برای جامعه ایی که ادعای پیشرفت و ترقی دارد، اظهار تاسف کنیم .

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از ” زنان کویر “معضل” کودکان سر راهی” در هر کشوری ممکن است رخ دهد؛ بسیاری از جامعه شناسان معتقدند در کشورهایی که به جایگاه خانواده اهمیت کمتری می دهند ، خانواده و در پی آن عواطف خانوادگی از بین رفته این معضل نمود بیشتری خواهد داشت.

در این میان بسیاری از دولت ها به دنبال حل مسئله و بعضی به دنبال پاک کردن مسئله هستند.تصویب طرح ” جعبه های ویژه ی نوزادان سر راهی ” در ایندیانا آمریکا یکی از طرح هایی است که در کنار سایر طرح ها مثل تشویق والدین برای تحویل نوزادان در بیمارستان‌ها یا مراکز پلیس به پاک کردن مسئله پرداخته است.

این طرح در حالی به تصویب رسیده که به گفته ی ” بی بی سی فارسی” الیزابت تروسل، سخنگوی کمیته حقوق کودک سازمان ملل متحد در این باره می گوید دولت‌ها باید برنامه‌هایی برای پیشگیری از سرراه گذاشتن نوزادان به اجرا در آورند؛ طرح‌هایی نظیر پیشگیری از بارداری‌های ناخواسته، کنترل جمعیت و مبارزه با فقر.

در واقع سابقه استفاده از “گهواره فرشته” در اروپا به قرون وسطی باز می‌گردد، هنگامی که صومعه‌ها یک در پشتی برای این کار تعبیه می‌کردند تا مادران نوزادان ناخواسته خود را در خفا پشت آن بگذارند و بروند.

فاطمه آلیا  نماینده ی مجلس و عضو کمیسیون شوراها امور داخلی کشور در این رابطه به خبرنگار زنان کویر می گوید : واقعیت این است که فرهنگ و تمدن غرب سراشیبی سقوط را طی می کند چرا که منشا بسیاری از قوانینش تصمیم گیری های بشری بدون توجه به حق و حقوق الهی است.

آلیا با اشاره به کنوانسیون های متعدد و ضد و نقیض غرب گفت: در کنوانسیون رفع هر گونه تبعیض علیه زنان، در یکی از ماده های آن به زنان حق تسلط بر بدن می دهد و نتیجه اش این می شود که بتوانند فرزندشان را سقط کنند که خود این یک فاجعه است.

وی ادامه داد : در بسیاری از موارد تمدن غرب زنان را به سمت آزادی های بی هدف و یا لذت های دنیایی می برد و نتیجه اش متلاشی شدن خانواده می شود.

عضو کمیسیون شوراها امور داخلی کشور با بیان اینکه در غرب خانواده شکل نمی گیرد تشریح کرد: ارتباطات نامشروع در غرب منجر به فرزندانی تک والد می شود که مادرشان مشخص است اما پدرشان مشخص نیست.

نماینده مجلس افزود : مادرانی که در سنین پایین در اثر روابط نامشروع دارای فرزندانی شده اند با معضل بزرگ عدم توانایی نگه داری از کودکشان روبرو می شوند که در نتیجه کودکان سر راهی افزایش می یابند.

آلیا ادامه داد: فرهنگ و سبک زندگی در غرب آنقدر پایین است که مادران بدون در نظر گرفتن عاطفه به فرزندشان همچون شی و یا حیوان نگاه می کنند.

این نماینده ی مجلس با اشاره به کنوانسیون حمایت از حقوق کودک تشریح کرد:اگر غرب بخواهد متعهد به کنوانسیون حمایت از حقوق کودک باشد ؛ بنابراین باید به کودکان به عنوان یک انسان و مخلوق نگاه کند و نه یک پرنده ای که در جعبه قرار داده شده است.

عضو کمیسیون شوراها امور داخلی کشور نشان کرد: در کشورهای شرقی که به کیان خانواده احترام می گذارند و قداست خانواده را حفظ می کنند این یک هشدار است که مراقب باشند به مصیبت های بزرگ کشورهای غربی مبتلا نشوند.

وی تاکید کرد: گذاشتن کودکان در جعبه دردی را درمان نخواهد کرد و باید ریشه معضلات بررسی و درمان گردد.

آلیا ادامه داد:  فرهنگ غرب به مصیبت بزرگی دچار شده اند و آن هم متلاشی شدن خانواده است و این سراشیبی سقوط فرهنگ غرب است که باید برای جامعه ایی که ادعای پیشرفت و ترقی دارد، اظهار تاسف کنیم .

وی با اشاره به نصب این جعبه های ویژه برای والدینی که می خواهند به طور ناشناس نوزادشان را سر راه بگذارند گفت: سقوط فرهنگ غرب تا جایی پیش رفته که با انسان هم به مثابه حیوان رفتار می شود که به جای پرداختن به علت ها به معلول ها می پردازند.

فاطمه آلیا در پایان گفت: جعبه های کودکان سر راهی، به ظاهر یک تراژدی غمناک است ، در واقع روی دیگر سکه این است که از کودکان برای اهداف رژیم صهیونیستی ، آزمایشگاه ها، قاچاق انسان ، مواد مخدر و یا اهداف تروریستی استفاده می شود.

انتهای پیام/

  1. Vicki   اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۵  

    I am often blogging and i really appreciate your content. The article has really peaked my interest. I am going to bookmark your site and keep checking for new inomoratifn.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب