پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:00:40 - شنبه 9 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برگزاری جشن‌های نیکوکاری از ۹ تا ۱۵ اسفندماه در کرمان
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان گفت: برنامه‌های متعدد جشنواره احسان و نیکوکاری از ۹ تا ۱۵ اسفندماه در استان برگزار می‌شود.

به گزارش” صبح رابر”  به نقل از مهر، وحید میرزایی پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به وجود پنج هزار زوج جوان فاقد جهزیه در سطح استان کرمان اجرای طرح بذل دل را گامی اساسی برای رفع نیاز مددجویان به اقلام مورد نیاز زندگی دانست و  گفت: برای اجرای این طرح بانک اطلاعاتی نیازهای مستمندان در سطح استان ایجاد است.

وی ادامه داد: اقلام جمع آوری شده در طرح بذل دل در صورت قابل استفاده بودن مستقیما بین نیازمندان توزیع و اگر نیاز به تعمییرات داشته باشند  طی توافق نامه ای که با سازمان فنی و حرفه ای استان کرمان صورت گرفته تعمیر شده و در اختیار نیازمندان قرار خواهد گرفت و اقلام غیر قابل استفاده در پایان سال طی مراسمی به مزایده گذاشته می شوند و پول حاصل از آن بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

اشتغال زایی برای ۵۰۰۰ مددجو

میرزایی توانمند سازی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی را مهمترین هدف این نهاد دانست و گفت: برای دستیابی به این هدف برنامه های روانشناختی و کارگاه های مشاوره و بررسی مسائل روحی و روانی خانواده ها  با حضور پنج هزار و ۷۰۰ نفر به صورت اردویی برگزار شده است.

وی ادامه داد: در زمینه اشتغال زایی جشن اشتغال  با حضور پنج هزار خانواده تحت پوشش با همکاری سازمان ها به ویژه بانک ها در اول بهمن ماه اجرا شده است و زمینه اشتغال چهار هزار و ۵۰۰ نفر تا اویل اسفند ماه از طریق جذب ۳۵ میلیارد تومان منابع بانکی، ۱۱ میلیارد تومان جذب منابع توسط کمیته امداد فراهم شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان همچنین از جذب ۱۰ میلیارد تومان از بانک رسالت از اویل فروردین۹۴ خبر داد و پیش بینی کرد که تا پایان سال ۹۳ آمار اشتغال زایی مددجویان این سازمان به پنج هزار نفر برسد.

برپایی ۲۶۳۷ پایگاه جمع آوری کمک های مردمی در کرمان

رجایی معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به آغاز هفته احسان و نیکوکاری با شعار هر پایگاه یک مرکز نیکوکاری از برپایی دو هزار و ۶۳۷ پایگاه جمع آوری کمک های نقدی و هدایای مردمی در هفته احسان و نیکوکاری در سطح استان کرمان خبر داد و افزود: هفته احسان و نیکوکاری با نام هفته اکرام فاطمی و شور نیکوکاری از ۹ اسفند آغاز و تا ۱۵ اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه به توزیع ۳۰۰ هزار پاکت جمع آوری وجه نقدی در مدارس اشاره کرد و گفت: برای برقراری تعاون بهتر در مدارس و اعتماد سازی گسترده بین آموزش و پرورش و کمیته امداد کلیه منابع جمع آوری شده در مدارس به حساب آموزش پرورش واریز می شود تا از طریق این سازمان و مدارس بین دانش آموزان نیازمند در سطح استان توزیع شود.

رجایی رشد مشارکت های مردمی در استان کرمان را قابل توجه دانست و افزود: استان کرمان با داشتن ۴۰ مرکز نیکوکاری جز سه استان برتر کشور است و در سال ۹۲، ۱۱ میلیارد ریال درآمد از طریق مشارکت های مردمی کسب شده است

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب