پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:02:33 - یکشنبه 10 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
وظایف دولت و مردم در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی از نگاه رهبر انقلاب
رهبر معظم انقلاب در دیدار با اقشار مختلف مردم آذربایجان شرقی سخنان مهمی ایراد فرمودند. ایشان با اشاره به علل وجود مشکلات اقتصادی کشور، نقشه راه برون رفت از مشکلات را بیان نمودند.

به گزارش “صبح رابر” به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا رهبر معظم انقلاب در دیدار با اقشار مختلف مردم آذربایجان شرقی سخنان مهمی ایراد فرمودند. ایشان با اشاره به علل وجود مشکلات اقتصادی کشور، نقشه راه برون رفت از مشکلات را بیان نمودند.

ابعاد اقتصادی سخنان ایشان را می توان در چند زمینه تحلیل نمود:

۱٫ ملت ما باید بدانند یکی از مهمترین دلایل مشکلات اقتصادی کشور، برنامه ریزی استکبار جهانی بعد از جنگ تحمیلی، برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک قطب اقتصادی موثر و آغاز تحریم های پنهان بوده است. این نکته بسیار مهم است که بدانیم ظرفیت اقتصاد کشور و ملت ایران به اندازه ای است که می تواند به قطبی مهم در عرصه اقتصاد و به تبع آن سیاست تبدیل شود تا جایی که نه تنها استکبار جهانی جرات تهدید و تحریم کشور ما را نداشته باشد، بلکه ملت ایران کشورهای مستکبر را تحریم نماید. ایمان به این موضوع باعث ایجاد خودباوری و عزم جدی در ملت ما خواهد شد. ما نباید خودمان را از موضع ضعف در مقابل جبهه غرب بنگریم، بلکه باید بدانیم که هدف تحریم ها سد کردن راه پیشرفت اقتصاد ماست که بالقوه یکی از قطب های برتر منطقه و دنیاست.
۲٫ بدون شک مسئولین کشور در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی نمره قبولی نمی گیرند. تاکید مستمر رهبری بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و وضعیت شاخص های مقاومت اقتصادی شاهدی بر این مدعاست. امروز دولت موظف است در جهت رفع دو ضعف مهم اقتصاد کشور گام بردارد. اقتصاد کشور را از نفتی بودن نجات دهد و همچنین با ایجاد میدان برای مشارکت مردم خصوصا جوانان، دولتی بود اقتصاد را کاهش دهد. اصلی ترین کار جهت نجات اقتصاد از درآمدهای نفتی، ایجاد زمینه جهت تولید و تجارت توسط مردم برای افزایش پایه مالیاتی است. این کار مستلزم حضور بیشتر مردم و بخش خصوصی در اقتصاد است. همچنین جلوگیری از فرارهای مالیاتی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
۳٫ مهمترین بخش سخنان رهبری وظایفی بود که برعهده مردم قرار دارد. این وظایف که یادآور شعار سال یعنی اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی است، بر لزوم اصلاح فرهنگ غالب کشور در جهت حضور موثر مردم در اقتصاد تاکید دارد. وظایفی که بر عهده مردم خصوصا جوانان است تا مشکلات اقتصادی کشور برطرف گردند عبارتند از: مشارکت موثر در تولید و تجارت، ارتقا فرهنگ پرداخت مالیات و فریضه دانستن آن، ارتقا بهره وری و افزایش کارایی اقتصادی، عدم مصرف کالاهای خارجی که مشابه ایرانی دارند، پرهیز از اسراف و اجرای الگوی صحیح مصرف به عنوان بزرگترین فرصت مشارکت مردم در اقتصاد مقاومتی.

اگر وظایفی که برعهده دولت و مردم در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی قرار دارد به خوبی عمل شود، اقتصاد ایران سد تحریم ها را خواهد شکست و اقتدار خود را به جهانیان نشان خواهد داد. بدون تردید ملت ایران در آینده نه چندان دور در قله های شرف و افتخار خواهد ایستاد.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب