پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:53:39 - یکشنبه 10 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بیش از ۲ هزار هکتار از باغ‌های بافت، رابر و ارزوئیه خسارت دید
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: سرمازدگی به بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی بافت، رابر و ارزوئیه خسارت وارد کرد.

به گزارش ” صبح رابر” مسعود محمودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس  اظهار کرد: با توجه به افزایش دما در بهمن‌ماه و باز شدن پیش از موعد شکوفه‌های درختان سیاه‌ریشه حدود ۹۰۰ هکتار از باغ‌های مناطق جنوبی شهرستان بافت به ویژه در مناطق طرنگ، گوشک، خبر و دشتاب بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیدند.
وی خسارت سرمازدگی را به سه هزار تن محصول با ارزش ریالی ۱۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در مناطق حومه و شمالی این شهرستان که شکوفه‌ها کمتر باز شده بود، حدود ۹۰۰ هکتار باغ به میزان ۳۰ درصد خسارت دیدند، در این مناطق مقدار ۵۰۰ تن محصول به ارزش ریالی ۳۰ میلیارد ریال از بین رفته است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان مجموع خسارت وارد شده را به یک‌هزار و ۸۰۰ هکتار از درختان سیاه‌ریشه این شهرستان به میزان ۳ هزار و ۵۰۰ تن محصول و ارزش ریالی ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
محمودی ادامه داد: همچنین بر اثر سرمای ناگهانی، ۸۰ درصد باغ‌های بادام، نوری، هلو و … در سطح شهرستان رابر دچار سرمازدگی شده است.
وی میزان خسارت ریالی وارده به محصولات این شهرستان را سه تا ۳ میلیارد ریال برآورد کرد.
محمودی تصریح کرد: همچنین به دلیل افزایش دما بعد از به شکوفه نشستن بخش وسیعی از باغ‌های بادام در دهستان دهسرد ارزوئیه طی چند روز گذشته به دلیل افت شدید دما، بارش برف و یخ‌زدگی ۱۰۰ درصد شکوفه‌های درختان بادام دچار سرمازدگی شده و خسارت زیادی به باغ‌داران وارد شده است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان خاطرنشان کرد: در حوزه دهستان دهسرد این شهرستان ۲۹۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیرکشت بادام است.

 

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب