پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:58:36 - سه شنبه 12 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اقتصاد و فرهنگ در سال اقتصاد و فرهنگ جا ماند
هبر انقلاب با نامگذاری سال ۹۳ با شعار «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نقشه راه کلی سال ۹۳ را در اختیار مسئولین و مردم قرار دادند و عناصر اصلی اقتدار یک ملت را اقتصاد و فرهنگ دانستند ، حال که در اواخر سال ۹۳ هستیم باید بدانیم که چند درصد از این شعار در راستای اقتصاد و فرهنگ اجرایی شده است .

به گزارش” صبح رابر”  به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی بوتیا ؛ اقتصاد کشور که می بایست درون زا و تکیه بر ظرفیتها و امکانات داخلی کشور باشد تا چه اندازه توانسته است به شعار سال تحقق بخشد و مانع از چشم ما به دست دشمنان شود حال که در زمینه تحریم به سر می بریم و نفت ما هم با قیمت پایین خریداری می شود باز باید به خام فروشی ادامه دهیم و به شعار سال توجه ای نداشته باشیم .

کارهای اقتصادی که در شان دولت باشد صورت نگرفته است / شعار سال در مقوله فرهنگی تحقق پیدا نکرد

محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در رابطه با محقق شدن شعار سال ۹۳ گفت : سالی را که پشت سر گذاشتیم نه تنها که تحریم ها برداشته نشد بلکه مشکلات جدیدی نیز بوجود آمد که باعث شد هم میزان قیمت نفت کاهش پیدا کند و هم اینکه میزان تولید نفت ایران به اندازه‌ای که مورد نظر دولت و مجلس بود نباشد.

وی افزود : در زمینه اقتصادی کارهای خوبی از سوی دولت انجام شده است اما هنوز هم معتقدم آنچنان که در شان ملت ایران است کارهای اقتصادی به خوبی صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  ادامه داد : در زمینه اقتصادی کارهای خوبی از سوی دولت انجام شده است اما هنوز هم معتقدم آنچنان که در شان ملت ایران است کارهای اقتصادی به خوبی صورت نگرفته است.

زاهدی خاطر نشان کرد : در زمینه فرهنگی متاسفانه اتفاقی که موجب ارتقای فرهنگ کشور شود مشاهده نکردیم و از همین رو از دستگاههای فرهنگی به ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه گلایه داریم.

در شاخصه‌های فرهنگی و تربیتی عقب مانده‌ایم

رحیم پور ازغدی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تهران در هفته گذشته گفت :در شاخصه‌های فرهنگی و تربیتی عقب مانده‌ایم

حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت : ما به لحاظ امکانات رفاهی و شاخص‌های مادی توسعه، پیشرفت داشتیم ولی در شاخصه های فرهنگی و تربیتی عقب مانده ایم و حتی از شاخصه های رسمی سکولار دنیا هم عقب افتادیم.

دغدغه مسئولین در سال اقتصاد و فرهنگ چه شد ؟

در سالی که می بایست به مقوله فرهنگ توجه بیشتری می شد کارهایی همچون دادن مجوز کنسرت به تک خوانی بانوان ، آزادی مطبوعات و رسانه ها در توهین به مقدسات دینی ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در تحقق شعار سال زیر سوال برده است و فرهنگ اسلامی ایرانی که سالهای سال در بین مردم وجود داشته است متاسفانه با سیاست های غلط فرهنگی با سرعت بیشتری به سمت فراموشی به پیش می رود و چه کسی پاسخگویی این فاجعه ی فرهنگی در ایران خواهد بود.

مسئولان فرهنگی، باید با حساسیت و هوشیاری مراقب رخنه های بسیار خطرناک فرهنگی باشند و به وظایف ایجابی و دفاعی خود در این زمینه عمل کنند اما متاسفانه اتفاقی که باعث ارتقای فرهنگ کشور شود مشاهده نکردیم و از همین رو از دستگاههای فرهنگی به ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه گلایه داریم.

با توجه به اینکه اقتصاد و فرهنگ دغدغه اصلی مقام معظم رهبری بوده است و کارهای چشمگیری در خصوص اقتصاد و فرهنگ و بخصوص فرهنگ صورت نگرفته است می طلبد که مسئولین توجه بیشتری به مقوله های فرهنگ و اقتصاد داشته باشند و به دغدغه های اصلی فرهنگ که بی حجابی و گسترش فرهنگ غربی در جامعه اسلامی است بپردازند .

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب