پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:14:58 - جمعه 15 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شغلی حلال تر و پاکیزه تر از کشاورزی و درختکاری نیست
به گزارش ” صبح رابر“حجت الاسلام جعفری در خطبه اول دو روایت در خصوص کاشت درخت بیان کرد و افزود : پیامبراعظم حضرت محمد (ص) فرمودند : هر مسلمانی یک بذری بیفشاند یا یک نهالی بنشاند و از حاصل بذر و نهال، پرنده‌ای یا انسانی یا چرنده‌ای بخورد، آن برای او صدقه به شمار می‌رود. […]

به گزارش ” صبح رابر“حجت الاسلام جعفری در خطبه اول دو روایت در خصوص کاشت درخت بیان کرد و افزود : پیامبراعظم حضرت محمد (ص) فرمودند : هر مسلمانی یک بذری بیفشاند یا یک نهالی بنشاند و از حاصل بذر و نهال، پرنده‌ای یا انسانی یا چرنده‌ای بخورد، آن برای او صدقه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به روایت دیگری گفت : هیچ مردی یا انسانی نیست که درختی را بنشاند مگر اینکه خداوند به اندازه ای میوه که آن درخت می دهدبرایش ثواب نوشته می شود .

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه وظیفه همه مواظبت از درخت و درختکاری به عنوان باقی صالحات است گفت : امام صادق (ع) می فرمایند شش چیز است که پس از مرگ ثمره اش برای انسان می ماند و یکی از آن موارد درخت کاری است .

وی در روایت دیگری از امام صادق (ع) اشاره کرد و افزود : وقتی که شخصی از کراهت شغل کشاورزی سؤ ال شد، آن حضرت فرمودند: زراعت کنید درخت بکارید به خدا قسم شغلی حلال تر و پاکیزه تر از کشاورزی و درختکاری نیست .

جعفری  از کشاورزی و درخت کاری به عنوان شغل حلال شغل پاک و کسب پاکیزه یاد کرد و بیان داشت : آن حضرت فرمودند : به خدا قسم بعد از خروج دجّال ، کشاورزی و درختکاری رونق بسزایی دارد بعد از ظهور با برکت و مقدس امام زمان (ع) و خروج دجّال، کشاوری ،درختکاری و نهال کاری رونق بیشتری پیدا می کند .

خطیب جمعه رابر تقاضا کرد نسبت به امر کشاورزی حساسیت بیشتری را داشته باشیم و ابراز داشت : به بهانه ساختمان سازی و کارهای دیگری انسان درختی را که ثمر می دهد و مردم از سایه آن استفاده می کنند این درخت را قطع کنند در باره این امر می فرمایند درختان میوه را قطع نکنید که خداوند بر سر شما غذاب فرود می آورد .

وی افزود : اگر کسی درخت میوه را قطع کند عذاب بر سر او فرود خواهد آورد .

امام جمعه رابردر خصوص اهمیت درختکاری گفت : مقام معظم رهبری در این زمینه می فرمایند درخت مظهر هدایت در طبیعتی است که ما آن را با نگاه عامیانه ویران می سازیم ،خوددرخت برای انسان ها و موجودات و همه مخلوقات خدا مفید است .

وی یکی از چیزهایی که به انسان نشاط و روحیه می دهد فضای سبزو درختکاری دانست و ادامه داد : در بیابان و کوهستان ها به بهانه های مختلفی درختان و مراتع را قطع نکنید هم مسئولین توجه به این امرداشته باشند .

حجت الاسلام و المسلمین جعفری افزود : همه ما وظیفه داریم به عنوان یک مسلمان اگر جایی درختی را قطع می کند ،مراتع ،مزارع، و جنگل ها را خراب می کنند به آنها تذکر دهیم .

خطیب جمعه رابر در خطبه دوم ضمن توصیه به تقوای الهی اظهار داشت : یکی از مصادیق تقوا رعایت در مصرف است از اسراف ، احتکار ، کم فروشی و بد فروشی از معاملات که خسارت برای دیگران دارند به ویژه در مصرف انرژی در همه فصول استفاده مطلوب ازگاز و برق به ویژه در ایام نزدیک عید نوروز که شست و شو بیشتر در منازل است آب را هدر ندهید.

وی اضافه کرد : آب که مایه حیات و زندگی است برای نسل بعدی هم هست توجه ویژه داشته باشیم

امام جمعه رابر ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرای مرضیه (س) گفت : اکرام به ایتام به ویژه توجه لازم به فقراء ،خانواده های بی سرپرست و نیازمندان داشته باشید مبادا گرسنه ای با گرسنگی بخوابد یا مبادا یتیمی اشکش جاری شود.

وی اضافه کرد : ازهمه خیرین که به کمیته امداد و دفتر امام جمعه و اداره بهزیستی و ادارات کمک رسان را کمک می کنند از آنها تشکرمی کنم .

امام جمعه رابر گفت : کسانی که خمس و زکات را می پردازند و آن کسانی که در راه خیر و در راه فقراء ، یتیمان انفاق می کنند ،خدای تبارک تعالی به زندگی و نسل آنها برکت عنایت کند که مایه ی افتخار برای اسلام هستند .

وی با اشاره به همایش ائمه جمعه با حضور تقوی و استاندار کرمان مباحثی که مطرح شد از جمله مسئله بحران آب در استان تأکید کرد : از این ذخایر خدادادی به خوبی استفاده کنیم و به ویژه در کشاورزی به صورت قطره ای درختان را آبیاری کنند و از تسهیلات جهاد کشاورزی و دولت که برای کشاورزان می دهند کمک ها را گیرندو هم درست مصرف کنند .

حجت الاسلام جعفری با تأکید بر اینکه خانواده ها خیلی باید در مصرف آب مواظبت کنند ، گفت : مبادا در پرونده انسان این گناه بزرگ ثبت شود .

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به آزادی استان صلاح الدین به دست ارتش و نیروهای مردمی در عراق از دست گروه فریب خورده و معاند داعش بیان داشت : این کار هم برای اسلام کار بزرگی بود آن هم با همکاری نیروهای ایرانی و سربلندی ایران و سرافرازی رابر با سرداری چون سردارسلیمانی و بر محمد و آل محمد (ص) صلوات فرستادند  .

حجت الاسلام جعفری سردار سلیمانی را مایه افتخار برای جهان اسلام دانست و افزود :خدا ایشان را به سلامت نگه دارند که بازوی پرتوان برای رهبر معظم انقلاب هستند .

وی در بخش دیگر سخنانش به آزادی دیپلمات ایرانی ربوده شده در یمن به دست سربازان گمنام امام زمان (ع) اشاره کرد واذعان داشت : خدمت این عزیزان در اداره اطلاعات وهمه کسانی که فعالیت و زحمت می کشند و با گمنامی این کار را انجام می دهند تبریک و خدا قوت عرض نمود .

حجت الاسلام جعفری گفت : امیدوارم که شاهد شکست دشمنان خدا مخصوصاً صهیونیست ها و شکست امریکایی ها باشیم .

وی ادامه داد : در پایان مذاکرات آنها بازهم اشتباه شان و آن حرف های نابخردانه را گفتند، امیدواریم خدای تبارک و تعالی هر چه زودتر آمریکایی ها ،صهیونیست ها ، دشمنان اسلام ، قرآن و ولایت را به جهنمی که خودشان با دست خودشان درست می کنند بیندازد .

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب