پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:06:45 - شنبه 16 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بهترین سن برای شروع یادگیری قرآن ۳ سالگی است
نابغه قرآنی جهان اسلام بهترین سن شروع یادگیری قرآن را ۳ سالگی عنوان کرد و گفت: اگر بچه‌ها در این سن به سمت قرآن ترغیب شوند تا ۵ سالگی می‌توانند روخوانی را یاد بگیرند و برای مراحل تخصصی‌تر در سال‌های بعد آماده شوند.

به گزارش “ صبح رابر” به نقل از فارس ، سیدمحمدحسین طباطبائی ظهر امروز در همایش بزرگ قرآنی نجم‌الهدای در مسجد دانشگاه تبریز، اظهار داشت: حضرت زهرا(س) تلاوت قرآن، نگاه به چهره پیامبر اسلام و انفاق در راه خدا را سه عمل محبوب خود در دنیا می‌دانستند و بر آموزش قرآن به عنوان یکی از مصادیق انفاق تاکید داشتند.

وی افزود: حضرت زهرا(س) در خانه ای زندگی می کردند که منزل وی بود و محل رفت و آمد فرشتگان که کلام وحی را به قلب ایشان نازل می‌کردند و بدینوسیله از محضر رسول خدا کسب فیض کرده و فرزندانشان را هم از این دریای عرفان سیراب می‌کردند.

طباطبائی اظهار داشت: تعلیمات و تاثیرات خانم فاطمه زهرا(س) در اطرافیان به گونه‌ای بود که کنیز ایشان فزه به مدت ۴۰ سال به قرآن تکلم می‌کرد و هیچ جمله‌ای غیر از آیات قرآنی به زبان نمی‌آورد و حضرت زینب کبری(س) در کودکی و نوجوانی برای خردسالان تفسیر قرآن می‌کردند.

مدرس موسسه جامعه القرآن و اهل بیت (ع) با بیان اینکه سایر معصومین(ع) هم خانواده و فرزندان خود را به تلاوت و یادگیری قرآن توصیه می‌کردند، افزود: امام باقر(ع) چنان زیبا و دلنشین قرآن تلاوت می‌کردند که مردم دم در خانه ایشان صف می‌بستند تا به صوت روحانی ایشان گوش فرا دهند.

وی یادآور شد: به فرموده امام علی(ع) وقتی قرائت قرآن در خانه‌ای زیاد باشد خیر و برکت در آن خانه افزایش می‌یابد و اهل خانه در فراخی روزی قرار می‌گیرند و این خانه می‌درخشد برای اهل آسمان همانطور که ستارگان آسمان برای اهل زمین می‌درخشند.

سیدمحمد حسین طباطبائی تاکید کرد: عکس قضیه نیز صادق است و در خانه‌ای که قرآن تلاوت نشود محل رفت و آمد شیاطین خواهد بود و ملائکه از این خانه دور می‌شوند.

مدرس موسسه جامعه القرآن و اهل بیت(ع) با بیان اینکه امام علی(ع) می‌فرمایند «بچه‌های خودتان را به علومی تعلیم دهید که باعث سودرسانی به آنها شده و در برابر افکار انحرافی محافظت نماید»؛ افزود: موسسه جامعه‌القرآن ۲۳ شعبه فعال در کل استان آذربایجان‌شرقی دارد که از این تعداد ۱۷ شعبه در تبریز است و در حدود یک هزار و ۸۰۰ نفر در آن عضو هستند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب