پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:27:30 - یکشنبه 17 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سوء استفاده آژانس های مسافر بری از نبود تاکسی درون شهری در رابر
به گزارش “ صبح رابر“این روزها مسافربرهای شخصی شگرد تازه ای برای جلب اعتماد شهروندان پیدا کرده اند و آن نصب تابلوی آژانس بر روی خودروی شخصی است چرا که بدلیل نبود تاکسی درون شهری بسیاری از شهروندان با مشاهده این تابلو و اعتماد به راننده، سوار خودرو می شوند. طبق آخرین تقسیمات کشوری شهرستان […]

به گزارش “ صبح رابر“این روزها مسافربرهای شخصی شگرد تازه ای برای جلب اعتماد شهروندان پیدا کرده اند و آن نصب تابلوی آژانس بر روی خودروی شخصی است چرا که بدلیل نبود تاکسی درون شهری بسیاری از شهروندان با مشاهده این تابلو و اعتماد به راننده، سوار خودرو می شوند.

طبق آخرین تقسیمات کشوری شهرستان رابُر دارای دو بخش به نام‌های مرکزی که ۶ نقطه شهری وبخش هنزاء در ۵۰ کیلومتری شرق شهر رابر قرار گرفته است. هنزاء از طرف شمال غربی به شهرستان رابر و از طرف شمال شرقی به شهر راین و از جنوب شرقی به شهرساردوییه محدود می‌شود. و در نقطه مرزی شهرستان رابر و جیرفت قرار دارد.

هم‌اکنون با نبود تاکسی درون شهری در شهرستان وافزایش روز افزون آژانس ها و ماشین های شخصی ، هرچند در سال‌های اخیر عواملی است که از گذشته باعث رفت و آمد هزار نفر از شهرها و روستاهای اطراف برای انجام امور مختلف به مرکز شهرستان است . که خیلی موقع نرخ مصوب را رعایت نمی کنند و برای مسیر خیلی کوتا چند ده متری مبالغ زیادی اخذ می کنند، چرا شهروندان این شهر از وسایل نقلیه عمومی بی بهره هستند؟

ساخت پایانه‌های مسافربری در شهر و روستایی راهکاری برای جلوگیری از ترافیک، آلودگی صوتی و ناهنجاری‌های اجتماعی است و در واقع چنین پایانه‌هایی را می‌توان یکی از شاخصه‌های توسعه شهرستان به شمارآید.
در حال حاضر نبود پایانه مسافری را می‌توان یکی از کمبودهای قابل توجه در شهرستان‌ رابر دانست، به طوری که توازن این شهررا به گونه‌ای نازیبا درهم ریخته است.
با ساخت پایانه‌های مسافربری استاندارد، زمینه سهولت رفت و آمد ساکنان این دست از مناطق اطراف شهرستان را فراهم کنند.
بی‌شک وجود پایانه و ایستگاه‌های مسافربری با امکانات مناسب در کاهش ترافیک و بهبود حمل و نقل عمومی و افزایش رضایتمندی ساکنان این شهرستان مؤثر واقع خواهد شد.

در سال‌های اخیر به دلایل مختلف با رشد جمعیت و مهاجرت مواجه بوده و یکی از موضوعات مهم و اساسی برای مدیران شهری و شورای اسلامی شهر بحث بهبود حمل و نقل عمومی و ضرورت احداث پایانه‌های مسافربری برای خدمات‌رسانی مناسب‌تر به مردم در رابر است.

نبود پایانه مسافربری روستایی این معضل که نیاز شهر و از خواسته های مردم است مشکلات عدیده حمل و نقل مسافری در سطح شهر و بویژه روستاهای حوزه شهرستان چون پراکندگی سرویس های روستایی در داخل شهر اعتراضات زیادی هم از سوی شهروندان و از سوی روستائیان داشته است،امیدواریم مسئولین چاره ای بیندیشند .

شهرستان رابر با داشتن جمعیت۳۸ هزار نفری از آن دسته شهرهایی است که با کمبود و فقدان پایانه‌های مسافربری مناسب درون‌شهری و برون‌شهری مواجه است به‌طوری که در مرکز شهر، محدوده میدان معلم در پیاده روها محل تجمع مسافران روستایی و نبود پایانه مسابری رابر به جیرفت که در محدوه میدان فاطمه الزهرا(س) معمولا مرکز تجمع مسافران روستایی نیزمی باشد وعدم سرویس بهداشتی در این محدوده مسافران را با مشکل مواجه می کنند .

نبود پایانه مسافربری روستایی در بی‌انضباطی و درهم ریختگی شهر بی‌تأثیر نیست. ایجاد ترافیک، شلوغی بیش از اندازه کنار خیابان‌ها، اتلاف وقت مردم و بروز برخی ناهنجاری‌ها ازجمله تبعات کمبود پایانه‌های مسافربری در رابر است.
DSC09474

در این خصوص یکی از شهروندان رابری گفت:برای سرویس مدارس از آژانس ها برای رفت و آمد فرزندان خود به مدرسه مجبوریم استفاده کنیم که سالانه هزینه های زیادی را می طلبد مردم این شهرستان از مسئولین تقاضا دارند که فکری رفت و آمد مردم این شهر کنند ، زیرا داشتن چند تاکسی کمترین حق معقول و منصفانه مردم زحمتکش این شهرستان است.

 

اگر ما بخواهیم ترافیک ایمن، راحت و سالم داشته باشیم لازم است حمل و نقل عمومی را توسعه داده و در نقاط جمعیتی و پرتردد پایانه‌های مسافربری مناسب احداث شود.

با ساخت پایانه مسافربری همه تاکسی‌ها در آن مکان به‌طور منظم ساماندهی شده و از ایجاد ترافیک و شلوغی در شهر جلوگیری می‌شود.

یکی از شهروندان رابر می گوید : ترافیک و شلوغی بیش اندازه معابر در عصرها و صبح‌ها حاصل نبود پایانه مناسب مسافربری است که باید شهرداری‌ها برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی کنند.
شهروند دیگری به خبر نگار ما می گوید : گاهی هیچ چاره‌ای برایم باقی نمی ماند؛ چون در اوج گرما، هنگام بارندگی و نیز در سرمای شدید معمولا از آژانس استفاده می کنم که مقرون به صرفه نیست.

امیری می گوید :خودروهای شخصی در نبود تاکسی در سطح شهر و روستاها تردد می کنم ، شاید در میان آنها عده‌ای دنبال سوءاستفاده باشند و امنیت مردم را تهدید کنند اما بیشترشان کار ما را در نبود تاکسی ها راه می اندازند.

این روند ناصحیح می تواند امنیت شهروندان بویژه بانوان را تهدید کند و تخلفات متعددی را در پی داشته باشد.

با توجه به کثرت مسافربرهای شخصی و نبود تاکسی شهری، ناچاربه استفاده از  تاکسی تلفنی هستم که هزینه های آن مقرون به صرفه نیست وبا مشکل روبرو هستم.

شهروند شاغلی می گفت : روزانه من گاهی برای رفتن به سر کارم دو یا سه بار از تاکسی تلفنی سرویس می گیرم که واقعاً روزانه با این گرانی ها هزینه ی گزافی خرج فقط رفت و برگشتم می شود .

در صورتی که حمل و نقل عمومی ارزان و در دسترس گسترش یابد مردم نیز تمایل کمتری به استفاده از خودروهای شخصی خواهند داشت در نتیجه شاهد کاهش استهلاک، کاهش مصرف سوخت، پائین آمدن هزینه‌‌های مردم و جلوگیری از اتلاف وقت مردم و جلب رضایتمندی شهروندان خواهیم بود.

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب