پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:27:13 - چهارشنبه 20 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فرهنگ در دولت تدبیر و امید مقوله مظلومی است/راه خروج کشور از بن بست اقتصادی موجود پیاده کردن اقتصاد مقاومتی است
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در حالی که تنها راه خروج کشور از بن بست اقتصادی موجود پیاده کردن اقتصاد مقاومتی است .

علیرضا منظری توکلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفت و گو با خبرنگار”صبح رابر ” در رابطه با عملکرد دولت در سال اقتصاد و فرهنگ در حوزه فرهنگی اظهار داشت : بنا به فرمایش حضرت امام خامنه ای مقوله فرهنگ در کشور ما مظلوم است .

وی افزود : انتظار این بود که در مجامع علمی کشور راجع به سبک زندگی اسلامی و سایر مقوله های فرهنگی بحث و تبادل نظر و نظریه پردازی شود و تمامی نهاد های فرهنگی با وحدت و برنامه ریزی به سمت ایجاد یک تمدن بزرگ گام بردارند .

در فضای سایبری و ماهواره مهمترین جبهه های فرهنگی هستند

منظری توکلی ادامه داد:همچنین با اقدام جدی و ترس هزینه نسبت به حضور مؤثرتر فرهنگی در فضای سایبری و ماهواره که مهمترین جبهه های فرهنگی هستند که علیه نظام و انقلاب اسلامی تلاش جدی و مخرب دارند، اقدام شود و لیکن در این زمینه نیز اقدام قابل توجه ای صورت نگرفته است

وی گفت:دربخش سینما فیلم شیار ۱۴۱ از جمله کارهای خوب در زمینه تبلیغ فرهنگ ایثار و شهادت بود.

مهمترین پایگاه های ترویج فرهنگ

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه صدا و سیما تلاش خوبی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلامی انجام داد، گفت : اما به لحاظ کمبود بودجه کاستی هایی داشت و یکی از مکان هایی که در حفظ و ترویج فرهنگ عمومی موثر است ،استادیوم ها و باشگاه های ورزشی هستند.

وی افزود : همان طور که زور خانه های ما مهمترین پایگاه های ترویج فرهنگ ولایتمداری و عشق به اهل بیت (ع) مخصوصا حضرت علی (ع) بوده است . این بخش هم مغفول مانده است .

منظری توکلی عنوان داشت :نسبت به حفظ خورده فرهنگ هایی بومی و محلی مخصوصا فرهنگ اصیل عشایر و روستاها اقدام خاصی صورت نگرفته است .

وی ادامه داد :فرهنگ کار و تلاش که یکی از اجزاءمهم فرهنگی و مورد توجه اسلام است، ترویج نمی شود .

این نماینده مجلس گفت : برنامه های فرهنگی مساجد منطبق با نیازها جوانان و بروز نیست و نمی تواند پاسخگوی شبهاتی باشد که در فضای مجازی برای جوانان ایجاد می شود .

وی بیان کرد : مدارس و دانشگاه ها به مسائل پرورشی و ترویج فرهنگ به ویژه فرهنگ عفاف و حجاب باید توجه خاص مبذول گردد، آری فرهنگ مقوله مظلومی است .

متاسفانه اقتصاد کشور عمدتاً متکی به نفت است

علیرضا منظری توکلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در رابطه با عملکرد دولت در سال اقتصاد و فرهنگ در حوزه اقتصادی اظهار داشت : با دید منصفانه اگر به شرایط کنونی کشورمان نگاه کنیم می بینیم که دشمن حداکثر فشار را به لحاظ اقتصادی در کشور ما، وارد کرده است و طبیعتاً این فشار بر شرایط اقتصادی مملکت تأثیر می گذارد .

وی ادامه داد : در این دوران سخت و طاقت فرسا که متاسفانه اقتصاد کشور هم عمدتاً متکی به نفت است ، اداره کشور به لحاظ اقتصادی دشوار می باشد .

گفتن این مطلب که تورمی وجود نداردخلاف شأن دولت راستگویان است 

منظری توکلی گفت : از طرفی ادعا می شود که تورمی وجود ندارد و گفتن این مطلب خلاف شأن دولت راستگویان است ، زیرا همانطور که رئیس جمهور محترم فرمودند : برای اندازه گیری دقیق تورم باید به جیب مردم مراجعه کنیم .

و ی اضافه کرد : یا برای وضعیت اشتغال جوانان باید به خانه های مردم سرکشی شود این دو معضل بر اساس یک نگاه بی طرفانه همچون گذشته رو به افزایش است.

راه خروج کشور از بن بست اقتصادی موجود پیاده کردن اقتصاد مقاومتی است

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات اذعان داشت : متاسفانه به قول مقام معظم رهبری هزار بار واژه اقتصاد مقاومتی را شنیدیم اما اقدام عملی در این مورد کمتر دیده می شود .

وی در پایان افزود : در حالی که تنها راه خروج کشور از بن بست اقتصادی موجود پیاده کردن اقتصاد مقاومتی است .

انتهای پیام /

 

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب