پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

3:31:11 - پنجشنبه 21 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رسانه،بهترین ابزار امربه‎معروف ونهی‌ازمنکر
به گزارش “ صبح رابر“به نقل از فارس، حسن رحیم‌پور ازغدی امشب در نشست علمی تخصصی حوزه و هنر؛ فرصت‌ها و تهدیدها در آمفی‌تئاتر ساختمان صبای صدا و سیمای خراسان رضوی با بیان اینکه دین به دنبال اصلاح منش و روش زندگی است، اظهار کرد: کسی که سواد اسلامی نداشته باشد، ‌‌دچار بحران هویت می‌شود. […]

به گزارش “ صبح رابر“به نقل از فارس، حسن رحیم‌پور ازغدی امشب در نشست علمی تخصصی حوزه و هنر؛ فرصت‌ها و تهدیدها در آمفی‌تئاتر ساختمان صبای صدا و سیمای خراسان رضوی با بیان اینکه دین به دنبال اصلاح منش و روش زندگی است، اظهار کرد: کسی که سواد اسلامی نداشته باشد، ‌‌دچار بحران هویت می‌شود.

وی افزود: یک رسانه همانند قطره چکان عمل می‌کند که می‌تواند با نمایش آثار اسلامی قطره حیاتی برای جامعه بشری باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه هنر اسلامی هنری است که هم فرم زیبا و محتوای زیبا دارد، افزود: هنر غیر اسلامی هنری است که وسیله‌ای زیبا دارد اما محتوایش هنرمندانه نیست و در این شرایط دشمن در بهترین جام‌ها زهر می‌ریزد و زهر را همراه جام به ما هدیه می‌دهد و ما چون ظاهر جام را می‌بینیم زهر را سر کشیده و از آن لذت می‌بریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: هنر و رسانه‌ای که خنده و گریه‌ اسلامی از مخاطب خود می‌گیرد، این هنر اسلامی است.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه امروزه شبکه‌های اجتماعی از رسانه‌های رسمی سریع‌تر و قوی‌تر عمل می‌کنند، تصریح کرد: گاهی برخی رسانه‌های رسمی بر مطلبی سرپوش می‌گذارند که همان مطلب سریع‌تر در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود و این توهم رسانه‌هاست که باید اصلاح شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: دور شدن جوامع از شبکه روابط اجتماعی و قدیمی و پناه بردن به وسایل ارتباط جمعی می‌تواند هم فرصت و هم تهدید باشد.

وی با اشاره به اینکه اینترنت تا دهه ۷۰ در ایران نبود عنوان کرد: امروز ایران در خاورمیانه رتبه اول در تعداد دسترسی و میزان رجوع به اینترنت را دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی متذکر شد: مفهوم شستشوی مغزی با افزایش رسانه در یک سطحی کمتر و همزمان با امپریالیسم رسانه‌ای بیشتر می‌شود.

رحیم‌پور ازغدی خاطر نشان کرد: گاهی رسانه‌ با جامعه کار می‌کند اما صدایش قطع است که اینها اثرات رسانه‌ای است اما با این حال عده‌ای می‌گویند هزینه‌های میلیاردی کرده‌ایم که جواب نداده است، پس باید به آنها بگوییم به این دلیل است که شما در بطن جامعه نیستید و به جای مردم با خودتان حرف می‌زنید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: رسانه، سینما و تلویزیون اگر درست استفاده شود می‌تواند بهترین ابزار برای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شود.

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب