پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:10:29 - سه شنبه 26 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آیین غباروبی آستان مقدس امامزاده سید مرتضی رابر
آیین فرهنگی مذهبی غبارروبی ضریح مقدس امامزاده سید مرتضی در آستانه عید نوروز،گرامیداشت آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی با حضور حجت السلام و المسلمین علیدادی امام جمعه هنزاء، نمایندگان اوقاف و امامزاده سید مرتضی(ع) ،مسئولین شهرستان و زائرین و خادمین این آستان مقدس برگزار شد.

به گزارش “ صبح رابر“آیین فرهنگی مذهبی غبارروبی ضریح مقدس امامزاده سید مرتضی در آستانه عید نوروز،گرامیداشت آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی با حضور حجت السلام و المسلمین علیدادی امام جمعه هنزاء، نمایندگان اوقاف و امامزاده سید مرتضی(ع) ،مسئولین شهرستان و زائرین و خادمین این آستان مقدس برگزار شد.

بقعه متبرکه سید مرتضی (ع) همراه با عطر معنویت و اخلاص در روستای سید مرتضی غبارروبی و با گلاب ناب شستشو داده  شد. این روستا در ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان رابر واقع شده است.

در این آیین که پس از خوانده شدن دعای اذن دخول آغاز شد، خادمان افتخاری آستان مقدس حضرت امامزاده سید مرتضی اقدام به جمع آوری نذورات و زدودن غبار از ضریح متبرکه امامزاده سید مرتضی کردند.

در این مراسم که با اجرای آداب زیارت همراه بود، همچنین بخش های داخلی ضریح و دیواره های اطراف بقعه متبرکه، با گلاب ناب شستشو داده شد.

آستان مقدس امامزاده سید مرتضی یکی اززیارتگاههای مشهور شهرستان رابر است امامزاده سید مرتضی فرزند امام موسی کاظم (ع) و برادر امام رضا (ع) در روستای سید مرتضی قرار دارد،این زیارتگاه با شکوه اطراف ان را درخت های بزرگ بنه پوشانده است .

امامزاده ها از جمله اماکن مقدس ومتبرکی هستند که همواره مورد توجه واحترام زائران بوده وهست. در شهرستان رابر وروستاهای اطراف ان نیز امامزاده های متعددی آرمیده اند ,که آرامگاه آنان آرام دل زائرانشان است . اماکن متبرکه این شهرستان جهت اجرای ویژه برنامه های مختلف نوروزی آماده میزبانی از  گردشگران و مسافران نوروزی می باشند.

شایان ذکر است روستای سید مرتضی رابر مکان زیارتی و سیاحتی است که همه ساله در ایام تابستان و بهار پذیرای گردشگران زیادی هست.

از جمله جاذبه های گردشگری در این روستا باغات زیبایی قرار دارد و رودی نیز از میان روستا و باغات آن جاری است که صدای برخورد آب به سنگ ریزه های مسیرش ، جلوه ای زیبا را نمایان می سازد، درخت بنه سید مرتضی شهرت زیادی دارد . دسترسی به آبشارآبسر از طریق جاده رابر-جیرفت، جاده فرعی امامزاده سید مرتضی، ۲ کیلومتر مانده به روستای سیدمرتضی، جاده خاکی آبشار امکانپذیر است. آبشار آبسر در ۷ کیلومتری مسیر روستای سید مرتضی قرار دارد.

غبار روبی اماکن متبرکه در طرح استقبال از بهار ۹۴ با هدف نظافت و آراستگی این مکان مقدس انجام می‌شود. اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در خصوص شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) است .

DSC03239 DSC03244 DSC03254 DSC03258 DSC03259 DSC03263 DSC03266   DSC0326701DSC03273DSC03279 DSC03280

  1. سیدعلیرضا رضائی   خرداد ۱۹, ۱۳۹۵  

    بسمه تعالی
    سلام
    قدراین امامزادگان رابدانیم اینان نعمت خدائی است درایران قدربچه های پیغمبراسلام رابدانیم قدرسادات عزیزرابدانیم برکت هستند احترامشان بگذاریم واجب است عیدغدیرخم تنهایشان نگذاریم غدیر تنهامیشود

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب