پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:06:02 - جمعه 7 فروردین 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
میدان نجات از آتش جهنم صله ارحام است/ به دولت و مسئولین بامهربانی و همدلی باید نگاه کنیم ، تذکردادن اشکال ندارد اما بدون جسارت
حجت الاسلام سمیعی گفت : میدان نجات از آتش جهنم صله ارحام است یعنی کسی بی توجهی می کند به آتش جهنم نزدیک است اگر می خواهید عمرتان طولانی و ورزق و روزی زیاد و مشکلات و گرفتاری های تان حل شود صله ارحام به جا آورید.

به گزارش ” صبح رابر” اولین نماز جمعه سال ۹۴ در حسینیه جامع شهرستان رابر به امامت حجت الاسلام و المسلمین سمیعی امام جمعه موقت شهرستان رابر اقامه شد .

حجت الاسلام سمیعی در آیین عبادی سیاسی اولین هفته سال ۹۴ ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار داشت : در کلام اهل بیت(ع) و کلام الله مجید یکی از مصادیق تقوای الهی رعایت حقوق ارحام همان صله ارحام است .

وی با اشاره به روایتی از علی بن موسی الرضا امام رئوف که می فرماید خداوند متعال در سوره مبارکه نساء نسبت به رعایت تقوا بلافاصله به رعایت صله ارحام دستور فرمود، بیان داشت : یعنی هر کسی که صله ارحام را رعایت نمی کند یعنی تقوای الهی را رعایت نکرده است .

امام جمعه موقت رابر با اشاره به سوره مبارکه نساء که از همان آیه اول به رعایت تقوای الهی وبه خلقت بشر اشاره می کند وبعد صله ارحام تأکید می کند نیز افزود : بی توجه نباشیم از قطع رابطه با خویشاوندانتان بترسید، بدانید خداوند متعال مراقب شماست.

وی نیز با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) رحمت العالمین که خداوند متعال تعجیل در پاداش کسی که صله ارحام را به جا آورد دارد و ابراز داشت : در قرآن فرزندان هم محبت و مودت به پدر و مادر داشته باشند نگاه های محبت آمیز فرزندان به پدر عبادت است

حجت الاسلام سمیعی گفت : میدان نجات از آتش جهنم صله ارحام است یعنی کسی بی توجهی می کند به آتش جهنم نزدیک است اگر می خواهید عمرتان طولانی و ورزق و روزی زیاد و مشکلات و گرفتاری های تان حل شود صله ارحام به جا آورید.

وی با بیان اینکه شب و روز میدویم ولی در زندگی ها برکت نیست افزود: خداوند متعال تأکید می کند حرکت کنید من به شما برکت بدهم یکی از حرکت خداوند متعال در کلام الله مجید تأکید می کند همان حرکت به سوی دید و بازدید است.

امام جمعه موقت رابر رزق و روزی ، طول عمر و برکت در زندگی وحل مشکلات گرفتار ی را به جا آوردن صله ارحام دانست و اذعان داشت : نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) فرمودند صله ارحام را به جا بیاورید اگر که میان شما یکسال راه باشد .

وی با بیان روایتی از پیامبر گرامی اسلام که فرمودند صله ارحام جزء دین است تجملات و تشریفات را حذف کنیم گفت : متاسفانه یکی از چیز هایی که باعث می شود میان اقوام و فامیل فاصله بیندازد همین تشریفات و تجملات است .

حجت الاسلام سمیعی با بیان یکی از موارد تکبر که امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه اشاره کرد افزود: بشر چیست چرا خودش را فراموش کرده ،یک نگاهی به خودت بینداز، اول نطفه نجسی بودی، خودت نمی توانستی تر و خشک کنید و پایان یکی دیگر، تر و خشک می کند وقتی از دنیا بروید یک جسم نجسی هستی باید غسل دهند ، اول و پایان با نجاست پس تکبر چرا ؟

وی با بیان اینکه تکبر یکی از صفات شیطانی است این صفات رذیله را باید از خودمان دور کنیم گفت: اگر می خواهیدبا امام زمان (ع) نزدیک شود باید صفات رذیله را از خود دور کند

سمیعی این صفات های رذیله را حجاب ها ، سدهایی و مانع های بزرگی بین ما وامام زمانمان دانست و افزود :تشریفات را دور بریزیم و با بیان روایتی از پیغمبر که درمورد قطع صله ارحام فرمودند :خداوند متعال اقوام تو را به خود وا می گذارد و هم تو را رها می سازد ،اگر خدا ما را رهاکند وبه خود وا گذارد در دامن شیطان بزرگ می شود.

امام جمعه موقت رابر در خطبه دوم ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی و تبریک فرارسیدن سال نو به بیان مقام معظم رهبری سال همدلی و همزبانی ملت و دولت اظهار داشت : نبی مکرم اسلام (ص) در روایتی پیرامون رعایت تقوای الهی نقل فرمودند ابتدا به صداقت اشاره فرمودند در سالی که در پیش رو داریم سال را با صداقت شروع کنیم بی توجه نباشیم هر چه دروغ در زندگی افزایش داده شود فاصله مان با خداوند متعال بیشتر می شود.

وی تصریح کرد :کسی که امانت دار نیست ایمان ندارد مملکت جمهوری اسلامی ایران امانتی نزد من و شماست این مکان مقدس وجایگاه مقدس نزد من و شما امانتی است حواسمان باشد بی توجهی نکنیم .

سمیعی بابیان امنیت کشورمان که امانتی نزد من و شماست افزود :یک نگاهی به کشورهای همسایه بیندازید، منافقین گروهک های تکفیری چکار دارند می کند قدر نظام و خانواده شهدا را بدانید .

امام جمعه موقت رابر ادامه داد: هر کس به خدا و روز معاد اعتقاد دارد باید به عهد خودش عمل کند ما با شهدا و خانواده شهدا عهد بستیم که راه شهدا را درست ادامه دهیم ان شالله خداوند متعال توفیق دهد در این سال جدید در طول مسیر زندگی مان ادامه دهند راه شهدا باشیم.

وی ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درسفر به شهرمقدس مشهد نکاتی ایراد فرمودند به بعضی از این موارد اشاره کرد و گفت : ابتدا نکاتی در مورد نماز زکات و امر به معروف و نهی از منکر اشاره فرمودند و اینکه نوروزی که ما داریم نوروز باستانی نیست نوروزی نیست که خلفای گذشته به فساد و عیاشی می پرداختند بلکه نوروز ما نوروز ایرانی است.

سمیعی  ادامه داد: ایرانیان مسلمان و متدین این قالب نوروز را حفظ کردند فقط در محتوای آن تغییر ایجاد و به نحوه احسن دینی کردند .

وی گفت : در نوروز ایرانی مردم به مناسبت این ایام با همدیگر با صفا و محبت رفتار می کنند مردم به همدیگر تبریک می گویند صله ارحام به جا می آورند به مسافرت و زیارت می روند و سعی می کند نهایت استفاده را از این ایام به نحو احسن داشته باشند .

امام جمعه موقت رابر همچنین به بخش دیگر بیانات مقام معظم رهبری به حمایت از تولید ملی اشاره ومسائلی در مورد پرهیز از اسراف مطرح کرد و افزود: دوری اسراف به اقتصاد کشور کمک می کند به حذف تشریفات و تجملات اشاره کرد.بی توجهی نکنید یکی از گناه هان کبیره همین اسراف است .

وی با اشاره به اینکه فرمایش فاطمه زهرا (س) بی بی دو عالم که فرمودند:در این دنیا فقط سه چیز نزد من محبوب است تصریح کرد :نزد من دختر پیغمبر تشریفات و تجملات محبوب نیست وفرمودند وقتی قرآن تلاوت می کنم لذت می برم اما تلاوتی که همراه با عمل باشد ،اسراف نکنید شما تشریفات و تجملات را کنار بگذارید وحذف کنید زندگی تان شیرین می شود دومین چیز محبوب نزد من دختر پیغمبر نگاه کردن به چهره پیغمبر و سوم انفاق فی سبیل الله است .

سمیعی با بیان یک ضرب المثل بسیارکثیف چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است گفت :با انفاق و صدقه شروع کنید درروایت و تأکید به صله ارحام  است به خانه فامیل هم محبت و هم مودت داشته باشید اگر مشکلی و گرفتاری دارند مشکل شان را حل کنید .

وی با اشاره به بخش دیگر بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند هر دولتی منتقدینی داشته و دارندگفت : با دولت و مسئولین باید با نگاه مهربانی و همدلی نگاه کنیم ، تذکردادن اشکال ندارد اما بدون جسارت .

امام جمعه موقت رابر عنوان کرد : خداوند متعال فرمودند حتی مومنین مومنات به همدیگر تذکر دهند به شرط آنکه جسارت نباشد موجب بی اعتمادی عمومی نشود و خشمی را برانگیزد ، همه به چشم برادری به دولت نگاه کنیم.قدر این انقلاب را بدانیم.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب