پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:29:27 - یکشنبه 16 فروردین 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بندر عدن کاملا تحت کنترل انصارالله و ارتش یمن در آمد/جلوگیری عربستان از انتقال مواد غذایی به «تعز»/ بمباران مجدد نیروگاه برق صنعا
یازدهمین روز حملات عربستان سعودی به مردم یمن درحالی آغاز شد که شب گذشته جنگنده‌های سعودی شدیدترین حملات روزهای اخیر را به صنعا داشتند و تعداد کشته‌های این حملات در ۱۱ روز به ۸۶۰ نفر رسید.

به گزارش” صبح رابر” به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تجاوز عربستان سعودی و همپیمانانش به یمن در حالی وارد یازدهمین روز خود می‌شود که انصارالله بخشی از سلاح‌های ارسالی جنگنده‌های سعودی برای طرفداران رئیس‌جمهور مستعفی یمن در عدن را به غنیمت گرفته است.
بامداد پنج‌شنبه (۶ فروردین) سفیر عربستان در آمریکا از آغاز عملیات «توفان قاطع» برای تجاوز نظامی به یمن خبر داد و اعلام کرد که این عملیات بامداد پنجشنبه ساعت ۲۴ به وقت عربستان سعودی با دستور ملک سلمان شاه این کشور آغاز شده است.

۱۰ کشور در این تجاوز نظامی مشارکت دارند که شامل اعضای شورای همکاری خلیج فارس‌ به جز کشور عمان، به علاوه ترکیه، اردن، مصر و سودان است.

راهکار بحران یمن از زبان سخنگوی جنبش انصارالله

 

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن از رویکرد این جنبش درباره نحوه برون‌رفت از بحران جاری در یمن خبر داد.

وی گفت: به اعتقاد جنبش انصارالله، گفت‌وگو و توافق صلح و مشارکت به مشارکت تمام گروه‌ها و طیف‌های یمنی در روند سیاسی کشور منتهی خواهد شد و راهکار عادلانه‌ای برای این بحران اندیشیده خواهد شد.

عبدالسلام افزود: این در حالی است که راهکارهای مطرح برای توقف جنگ نمی‌تواند به راهکاری اساسی برای بحران یمن منتهی شود، هر چه قدر که این جنگ طولانی شود و خشونت‌بار باشد، تنها راه، مذاکره و گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز است.

سخنگوی جنبش انصارالله در ادامه گفت: طرف‌هایی که طرح ابتکاری یمن را رد می‌کنند، در مدار عربستان سعودی قرار دارند و پیش از تجاوز عربستان نیز، از پذیرش هر راهکاری امتناع می‌ورزیدند. این در حالی است که راهکارهای موجود را که همه از آن خبر دارند، در چارچوب فعالیت‌های فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن است. با این وجود ما از هر تلاشی که از سوی کشور عمان صورت گیرد، استقبال می‌کنم.

شبکه «المنار» لبنان به نقل از عبدالسلام نوشت: تجاوز سعودی – آمریکایی به یمن همچنان ادامه دارد و پاسخ‌دهی به این تجاوز بر گردن ارتش و کمیته‌های مردمی است. ملت یمن ملتی مغرورند که از کرامت و عزت خود دفاع خواهند کرد اما اینکه این امر چگونه میسر خواهد شد، مربوط به ارتش و کمیته‌های مردمی خواهد بود که اختیارات لازم را دارند.

خروج اتباع مصر از یمن از طریق مرزهای عربستان و عُمان

وزارت خارجه مصر اعلام کرد که عملیات خروج اتباع مصری از یمن از مرزهای زمینی عربستان و عُمان ادامه دارد.

پایگاه خبری «المصری الیوم»، به نقل از «بدر عبدالعاطی» سخنگوی وزارت خارجه مصر گزارش داد که پیچیدگی وضعیت یمن در کُند شدن روند خروج اتباع مصر از یمن بی تأثیر نبوده است.

سخنگوی وزارت خارجه تأکید کرد که کارمندان سفارت‌خانه‌های مصر در عربستان و عُمان به ترتیب در شهرهای جیزان، الخضرا، الودیعه و گذرگاه المزیونه و صیرفت در عمان استقرار یافته‌اند تا تشریفات خروج اتباع مصر از یمن و انتقال آنها به مصر را اجرا کنند.

یکی از اتباع مصر در یمن اعلام کرد که دست کم ۱۵۰۰ مصری در یمن حضور دارند که تعدادی از آنها همسران یمنی دارند و با توجه به شرایط این کشور ترجیح می‌دهند از یمن خارج شوند.

عربستان ۹۶ روستای مرزی با یمن را تخلیه کرد

 

نیروهای گارد مرزی عربستان ۹۶ روستای مرزی این کشور را تخلیه کرده‌اند.

روزنامه «الحیات»، گزارش داد که این اقدام به گفته گارد مرزی عربستان با اهداف پیشگیرانه صورت گرفته و به سود شهروندان عربستانی است و به دلایل امنیتی صورت گرفته است.

به نظر می‌رسد این اقدام احتمال تلاش برای حمله زمینی به یمن را قوت می‌بخشد. بعد از گذشت بیش از ۱۰ روز از اقدام نظامی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به سرکردگی عربستان علیه یمن، تا کنون بر اساس آمار منتشر شده دست کم ۸۰۰ غیر نظامی یمنی کشته شده‌اند.

این در حالی است که عربستان مدعی شده در حملات هوایی خود علیه یمن شرایط انسانی غیرنظامیان یمنی را مورد توجه قرار می‌دهد.

خبرگزاری فرانسه: نیروهای ویژه سعودی به حامیان هادی سلاح و تجهیزات رسانده‌اند

 

خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه به نقل از یک مشاور سعودی نوشت که نیروهای ویژه ارتش عربستان در عملیات نظامی داخل یمن شرکت دارند.

این مشاور عربستانی که نامش منتشر نشده، گفته است که ارتش عربستان و نیروهای ویژه نیروی دریایی این کشور عملیات‌هایی را انجام داده‌اند، اما نگفته است که آیا این نیروها روی زمین هم عملیاتی داشته‌اند یا نه.

به گفته این فرد، نیروهای ویژه ارتش عربستان به نیروهای وفادار به عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی یمن در عدن، سلاح و تجهیزات ارتباطی رسانده‌اند.

همچنین نیروهای ویژه نیروی دریایی این کشور وظیفه «هماهنگی و راهنمایی» نیروهای وفادار به هادی علیه جنبش انصارالله و ارتش یمن را بر عهده دارند.

این مقام سعودی تصریح کرده است که نیروهای این کشور به مشارکت در عملیات در یمن ادامه می‌دهند.

عربستان به همراه چند کشور عربی دیگر و با پشتیبانی آمریکا از ۱۰ روز قبل عملیاتی را در یمن آغاز کرد که تاکنون به کشته شدن دستکم ۸۶۰ نفر از جمله ۱۶۰ کودک و ۳۲ زن منجر شده است.

انتهای پیام/

بر چسب ها: , ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب