پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

4:01:13 - دوشنبه 17 فروردین 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آمریکا کمتر از ده دقیقه بیانیه لوزان را زیر سوال برد/آمریکایی هایی قابل اعتماد نیستند آمریکا کمتر از ده دقیقه بیانیه لوزان را زیر سوال برد/آمریکایی هایی قابل اعتماد نیستند
مسئول سازمان بسیج رسانه کشور گفت: شاهد بودیم آمریکا کمتر از ده دقیقه بیانیه لوزان را زیر سوال برد پس آمریکایی هایی قابل اعتماد نیستند.

به گزارش ” صبح رابر” مسعود بصیری در گفتگو با سرویس سیاسی “آرمان کرمان”، در رابطه با انتشار بیانیه لوزان و توافق هسته ای ایران و گروه ۱+۵ گفت : طبق متن قرائت شده در سوییس، طرفین توافقی مبنی بر تعهد یک سری امتیاز به یکدیگر شدند که این امتیازها مبنایی برای توافق بعدی قرار گیرد تا بتوانند به یک راه حل کلی برای حل مسئله پرونده هسته ای کشورمان برسند.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور گفت: اما در رابطه با بیانیه ی لوزان باید به چهار نکته باید توجه شود.

وی افزود : نکته اول اینکه اگر ۲ کشور بعد از قرائت بیانیه و حاصل شدن توافق،  تصویر دیگری از  بیانیه را  منتشر کنند و  حرف دیگری بزنند، برای ما قابل اعتماد نیستند، کشوری که به بیانیه ای که تنها ده روز از آن می گذرد، ده دقیقه وفادار نمی ماند ،از نظر ما برای یک تفاهم بلند مدت هم وفادار نخواهد بود.

بصیری افزود : نکته دوم  اینکه حضور ۱۰ روزه جان کری در سوییس و انجام مذاکرات، بدون گفتگو با هیچ یک از رسانه ها تیم آمریکایی در حالی سپری شد که تیم آمریکایی همه مسئولیت گفتگو و حاشیه سازی برای مذاکرات را به کشورهایی مثل آلمان و فرانسه سپرده بود .

وی با تاکید بر اینکه در این میان انگلیس نیز خودش را وارد ماجرا نکرد و قصد داشت در صورت به تفاهم رسیدن طرفین، اعلام کند ما با آمریکا توافق کرده ایم، ابراز کرد: می بینیم که در بیانه ی پایانی به جای همه کشورها و اتحادیه اروپا، جان کری  صحبت می کند تا اگر به تفاهم نرسیدند، ایران را مقصر جلوه دهند و اگر ایران فشار آورد،در دید رسانه ها نباشد و بیشتر نام کشورهای مثل آلمان و فرانسه در میان باشد.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور در ادامه بیان کرد: ما برای مدت طولانی بسیاری از فعالیت های هسته ای را متوقف کردیم، در ازای همه این  توقف ها ،بنا شد شورای امنیت تحریم های هسته ای را لغو کند و اگر تخلفی از سمت ایران صورت گرفت، تحریم ها مجدد اعمال شود.

بصیری افزود: نکته سوم اینجاست که چه کسی تشخیص می دهد که ایران تخلف داشته و چه کسی می تواند بدون اجازه شورای امنیت و اعضای آن، دوباره تحریمها را به جای خود برگرداند؟ در حالیکه تحریمها باید بدون زمانبندی و یکجا لغو شود.

وی با بیان اینکه ما می توانیم از ظرفیت کشورهایی مثل چین و روسیه استفاده کنیم، خاطرنشان کرد:برای لغو تحریم ها، طرف قرار داد نمی تواند همزمان هم مجری شود و هم قاضی باشد، حال ما نیز شاهد چنین رفتاری از سمت آمریکا هستیم، در حالیکه خودشان ده دقیقه هم به تفاهمی که امضا کردند، وفادار نبودند.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور تصریح کرد: نکته چهارم که باید به آن توجه کرد،اینکه  طرف غربی به خوبی می داند ما نیازی به بمب اتم نداشته و به سمت ساخت آن هم نرفتیم و حتی می توان گفت ظرفیت ساخت بمب اتم به لحاظ صنعتی در کشور ما وجود نداشت.

وی در ادامه با تاکید براینکه هدف غرب از فشار آوردن به ایران و خواندن جمهوری اسلامی به عنوان یک تهدید هسته ای، نگران کردن منطقه و گرفتن امتیازات از جمهوری اسلامی ایران بود،گفت: پس بدون شک آمریکا به عنوان سردمدار مذاکره با ایران هیچ مشکلی با پرونده هسته ای ایران ندارد،چون مطمئن است که ما هسته ای نمی شویم اما باز هم درصدد وارد کردن ایراداتی است و از پروتکل الحاقی نیز نهایت سواستفاده را خواهد کرد.

بصیری اظهار کرد: آژانس ملعبه دست آمریکاست و با سیاست های آمریکا پیش می رود و حتی رییس سابق آژانس ،رئیس بازرسان تسلیحاتی آمریکایی و مقامات کشور خودمان نیز بارها تاکید کردند که آژانس بین المللی انرژی اتمی رفتاری سیاسی به خرج می دهد نه فنی، لذا کسی که خود سردمدارجنایتکاران جهان است، از اسرائیل و داعش حمایت می کند و مردم را در سوریه، عراق و بحرین به خاک و خون می کشد.

وی با اشاره به اینکه سابقه خیانت آمریکا، از سالها قبل بخصوص از سرنگونی حکومت مصدق تا به حال آشکار است ، تصریح کرد: ولی چون مسئولین مذاکره کننده اصرار دارند که می توان با مذاکره به نتیجه رسید ،ما هم صبر می کنیم تا برای آنها اشکار شود که آمریکا طرف اصلی همه مذاکرات است و فرانسه و آلمان فقط بازیچه دست آمریکا هستند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب