پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:53:51 - چهارشنبه 19 فروردین 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سهم ۶۷ درصدی عابرین پیاده از حوادث رانندگی نوروز
یس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت : در ایام اجرای طرح نوروز ۹۴توسط پلیس بیشترین حوادث و سوانح ترافیکی ناشی از قصور رانندگان به علت ارتکاب تخلفات رانندگی وعدم توجه عابرین به قوانین ومقرارت راهنمایی ورانندگی به هنگام عبور از عرض خیابان بوده است.

به گزارش ” صبح رابر“به نقل از” بوتیا ” “سرهنگ”معین زاده ”  رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان  با بیان اینکه ۶۷ درصد از فوت شدگان حوادث رانندگی در ایام نوروز ۹۴ را عابرین پیاده و۳۳ درصد آنها را راکبین موتورسیکلت سوار تشکیل داده اند ، اظهارداشت: ارتکاب تخلفات متعدد رانندگی (بویژه سرعت غیر مجاز) توسط رانندگان وقصور در توجه به قوانین ومقررات راهنمایی ورانندگی از سوی کلیه استفاده کنندگان از معابر از دلایل بوجود آمدن این حوادث تلخ است.

وی افزود:بدون شک به نظم در آوردن عبور و مرور در معابرمستلزم رعایت ضوابط و مقررات وضع شده از سوی استفاده کنندگان از معابر شهری وبرون شهری است و هرقدر که تردد بیشتر باشد به همان میزان اجرای مقررات ضروری تر به نظر می رسد .

معین زاده با اشاره به اینکه عدم اجرای مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی برخی از رانندگان تجاوز آشکار به حقوق دیگران است، تاکید داشت: قانونگذار برای ملزم نمودن رانندگان حتی عابرین پیاده تکالیفی را مشخص کرده که در صورت بی توجهی به مقررات برحسب مورد اعمال قانون می شوند.

این مقام مسئول گفت: انسان خود سازنده خودرو ، طراح و اجرا کننده راه و همچنین وضع کننده قوانین و مقررات است و می تواند بیشترین نقش را در حل مشکلات ترافیکی و سوانح رانندگی را ایفا کند.

وی تصریح کرد:اگر مقررات راهنمایی و رانندگی نظیر(استفاده از کلاه ایمنی توسط راننده وسرنشین موتورسیکلت ،عبور عابرین پیاده از گذرگاه های امن نظیر خط وپل عابر پیاده وعدم استفاده از تلفن همراه به هنگام رانندگی ازسوی موتورسواران و رانندگان عزیز رعایت شود شاهد بهبود وضعیت ترافیکی وکاهش چشمگیر حوادث دلخراش رانندگی خواهیم بود.

سرهنگ معین زاده در پایان ابراز امیدواری کرد با احترام به قوانین و مقررات از سوی شهروندان شاهد روان سازی ترافیک و کاهش حوادث در کلیه محورهای درون و برون شهری استان و کشور باشیم .

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب