پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:16:30 - جمعه 21 فروردین 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نباید اجازه داده شود که دشمن به بهانه نظارت، به حریم امنیتی و دفاعی نفوذ کند/ یکی از مصادیق اصلی و درست سوره کوثر وجود مقدس حضرت زهرای مرضیه (س)است / بهترین درس از آیات مبارکه سوره کوثر، نماز خواندن و قربانی کردن در راه خداست
حجت الاسلام جعفری با بیان به بهترین درس از آیات مبارکه سوره کوثر ابراز داشت : این است که یاد می گیریم زمانی خداوند به ما نعمت داد، ما به یاد او باشیم ،مخصوصاً بهترین ذکر مسئله اقامه نماز و بهترین انفاق همان مسئله قربانی کردن است .

به گزارش ” صبح رابر” حجت الاسلام جعفری خطیب جمعه رابر در خطبه ی اول نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته در رابطه با شأن نزول سوره مبارکه کوثر «إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ الکوثر» اظهار داشت : سوره مبارکه کوثر زمانی نازل شد که خداوندتبارک و تعالی حضرت زهرا(س) را به پیامبر (ص)دادند.

وی با اشاره به معانی متعدد ی کوثر گفت : یکی از معانی آن خیرکثیر، خیر فراوان است ،گر چه بعضی ها به عنوان نبوت و شفاعت و… معنا کردند .

DSC00747

خطیب جمعه رابریکی از مصادیق اصلی و درست سوره کوثر را وجود مقدس حضرت زهرای مرضیه (س) دانست و افزود : خداوند فرمودند:ای پیامبر(ص) ما به تو کوثر دادیم، خیر کثیر یعنی ما به توحضرت فاطمه(س) دادیم ، زمانی که به پیامبر جسارت و اهانت شد، این سوره مبارکه قرآن جواب آنها را می دهند .

وی با اشاره به از دنیا رفتن فرزندان پسر حضرت پیامبر(ص) و سوء استفاده دشمنان به حضرت پیامبر(ص)،اهانت و جسارت کردند، گفت : خداوند تبارک و تعالی لطف و احسان کرد ومنت بر پیامبر گذاشت بلکه بر همه مسلمانان منت گذاشت با وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا(س) یعنی خیر کثیر ، خیرفراوان وهمه چیز را به تو دادیم .

امام جمعه رابر در نکته مهمی با اشاره به اینکه خدای تبارک و تعالی با آمدن حضرت زهرا(س) به خانه پیامبر(ص) و خدیجه(س) می فرماید همه چیز را به تو دادیم، افزود :هر نعمتی که خدای تبارک و تعالی به انسان داد باید قدر آن را بداند .

وی یکی از نعمت های بزرگ خداوند به انسان ها را همان مسئله فرزند دارشدن پسریا دختر دانست و بیان داشت : دختران در حکم رحمت و پسران در حکم نعمت و چه بزرگ فرمودند : خدا از نعمتش سؤال می کند اما در مقابل رحمت، رحمتش را نازل می کند .

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه وقتی که فاطمه زهرا (س) به خانه حضرت پیامبر(ص) آمد یعنی همه چیز آمد زندگی حضرت پیامبر(ص) با برکت شد اذعان داشت : بعد در آیه آخر جواب می دهد « إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ » به تو جسارت کردند خودشان ابتر هستند این انسان های شنیع ، دشمنان کینه توز ، شنیع یعنی کسی که کینه و حسادت دارد این دشمنان حسود و کینه ورز آنها کسی را ندارند و ابتر هستند .

وی اضافه کرد :یک حضرت زهرا (س)در خانه پیامبر، نسل حضرت زهرا(س) و نام حضرت زهرا(س) سال ها سال از تولد آن حضرت می گذرد اما نامشان همچنان باقی مانده و در همان سال ها طوایف بزرگی بودند مثل بنی امیه اما نامی از آنها نمانده خودشان ابتر هستند.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه خداوند تبارک و تعالی این احسان ومنت برپیامبر کرد و پیامبر(ص) باید جواب این خوبی را بدهد گفت :چگونه جواب دهد خود قرآن می فرماید « فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ » ما به تو فاطمه (س) دادیم آن هم در عصری که با دختران مقابله می کردند پیامبر(ص) در برابر این نعمت دو کار مهم باید انجام دهد نماز بخواند و قربانی کند .

وی با اشاره به این دو کار مهم که تذکر به همه ماست تصریح کرد : وقتی که نعمتی از خداوند می گیریم یکی از راههای شکر گزاری به واسطه این نعمت عظیم نماز خواندن است خدا به تو بچه ، زندگی، همسر خوب داد و غنی شدی نماز بخوان .

امام جمعه رابر یکی از راههایی که انسان را به خدا نزدیک می کند همان مسئله اقامه نماز دانست و ادامه داد: ما مسلمانان در رابطه با نماز خیلی دقت و کوشش کنیم مخصوصاً فرهنگ نمازکه انسان را از بدی ها ، زشتی ها و پلیدی ها دور می کند.

وی با بیان اینکه کار دیگری که پیامبر باید در برابر این شکرگزاری از خدا انجام دهد قربانی کردن است توضیح داد: یکی از معانی « وَانْحَرْ »همان نحر ، شتر است ،شاید بالاترین چیز برای قربانی کردن شتر بوده ،قربانی کردن در راه خدا را دوست می دارد لذا این هم یک سفارش است .

امام جمعه رابربا اشاره به دو کار مهم در شکر گزاری نماز خواندن و قربانی کردن این را درس مهمی برای ما مسلمانان دانست و ادامه داد: بسیار درس مهمی برای ما مسلمان هاست مخصوصاً سنت بزرگ عقیقه که از حضرت پیامبر به ما رسید،کسی که فرزند دار می شود روز هفتم برای این نعمت گوسفند قربانی کند و سنت عقیقه انجام دهد .

وی با بیان اینکه وقتی که حضرت زهرا (س)، امام حسن (ع) ،امام حسین (ع)، حضرت زینب (س) به دنیا آمدند حضرت پیامبر برای هر کدام عقیقه انجام دادند .یک راه شکر گزاری است، گفت :حضرت زهرای مرضیه (س) می فرمایند من از دنیای شما به سه چیز علاقه دارم ، یکی انفاق در راه خدا را فراموش نکنیم ، اطعام در راه خدا یکی از نشانه های مؤمن است ، مومن کسی که به دیگران طعام می دهد ، به فقرا و نیازمندان رسیدگی می شد انسان های صالح اهل نماز از این غذا استفاده کند چه بسیار انسان غنی هم باشند که نیاز به اطعام ما دارند.

حجت الاسلام جعفری با بیان بهترین درس از آیات مبارکه سوره کوثر ابراز داشت : این است که یاد می گیریم زمانی خداوند به ما نعمت داد، ما به یاد او باشیم ،مخصوصاً بهترین ذکر مسئله اقامه نماز و بهترین انفاق همان مسئله قربانی کردن است .

خطب جمعه رابر در خطبه دوم ضمن توصیه به تقوای الهی و مناسبت هایی این ایام که به برخی از آنها اشاره کرد و گفت : امروز ولادت حضرت زهرا (س) در ۲۰ جمادی الثانی ، هشت سال قبل از هجرت ،زهرا ی اطهر به دنیا آمدند ولادت سلاله پاکش آن حضرت امام (ره) بنیانگذارجمهوری اسلامی ایران در سال۱۳۲۰ وعنوان روز زن هفته گرامی داشت مقام مادر را اولاًٌ به محضر نورانی حضرت ولی عصر(عج) ، مقام معظم رهبری، علمای دین و جهان اسلام و خانواده های که الگوی آنها حضرت زهرا (س)تبریک عرض کرد .

وی یکی از وظایفی که زن مسلمان دارد و از زهرای مرضیه (س) می تواند الگو گیرد، بیان کرد: اینکه این زن خوب شوهر داری کند ،خانه شوهررا از هر جهت حفظ کند و مواظبت از خانه داشته باشد .

خطیب جمعه رابر بهترین جهاد برای خانم ها اینکه خوب شوهر داری کنند را عنوان کرد و افزود: تربیت فرزندان ، حضرت زهرا(س) فرزندانی را تربیت کردند ما هم باید مثل حضرت زهرا(س) فرزندانی را تربیت کنیم که ان شالله فرزندان ما اهل ایمان و تقوا باشند وبتواند در مکتب حضرت زهرا (س) حرکت کند

وی با بیان نکته دیگر به آراستگی ظاهر و منزل اشاره کرد و گفت : یک زن مسلمان هم خودش و خانه او نظیف باشد ، آراستگی ظاهر در خانه و آراستگی خانه برای شوهر و فرزندان ، نکته بسیار مهم رازداری ،حفظ آسایش ، آرامش و امنیت خانواده بسیار مهم است .

خطیب جمعه رابر یکی از وظایف والدین نامگذاری نام نیک برای فرزندان دانست و تصریح کرد : ما مسلمان هستیم هر اسمی که در اینترنت باشد نباید بگذاریم مخصوصاً در شهرستانی که اهل دین ، ولایتمدار ، شهید پرور و دوستدار اهل بیت (ع)هستیم اسامی و کنیه های اهل بیت(ع)را در نامگذاری نام فرزندان مان استفاده کنیم و از هر نامی استفاده نکنیم .

وی اذعان داشت : همانطور که وظیفه داریم برای بچه مان عقیقه کنیم یکی از وظایف ما انتخاب نام نیک برای فرزندان است.

حجت الاسلام جعفری نیزبه سوء استفاده برخی از شناسنامه های کسانی که از دنیا رفته اند اشاره کردو افزود : انتخاب لقمه حرام مبادا سوء استفاده از شناسنامه های افرادی که از دنیا رفته اند و الان سنگر قبر هست و از یارانه استفاده می کند،چون در این دنیا نیست که بخواهد از این دولت و نظام مزایایی را دریافت کند .

وی در این ایام شهادت علی صیاد شیرازی روز ۲۱ فروردین در سال ۱۳۷۸ که توسط منافقین به شهادت رسیدنداشاره کرد و ادامه داد: این سردار بزرگوار اسلام و ولایت، بازوی پر توان نظام و یکی ازسربازان اسلام که هم اهل ولایت و شجاع بود یاد و خاطره اش را با ذکر صلوات گرامی داشت.

خطیب جمعه رابر اضافه کرد :شهید صیاد شیرازی کسی که عشق به نماز ، امام زمان (ع) و رهبر داشت ، زمانی که به شهادت رسیدند مقام معظم رهبری بوسه بر تابوت این شهید بزرگوار زدند که باید درس بگیرم همیشه یاد آنها را گرامی داریم و از زندگی و وصیت نامه آنها بتوانیم استفاده کنیم .

وی در بخش دیگر سخنانش به فرمایشات مهم مقام معظم رهبری در جمع مداحان اشاره کرد و افزود:این روزها بعضی از مذاکراتی که انجام شد، بعضی ها شلوغ کردند، مقام معظم رهبری اینگونه آغاز کرد : بعضی ها سؤ ال می کنند که چرا من به عنوان رهبر انقلاب هستم در رابطه با موضوع هسته ای موضع نگرفتم ، ایشان گفتند که نه موضع موافق دارم و نه مخالف؛ هنوز اتفاقی نیفتاده است هیچ جایی برای موضع گیری وجود نداشت وهنوز کاری صورت نگرفته است .

خطیب جمعه رابر ادامه داد : می فرمایند برخی به من و دیگران تبریک می گویند یک چیز بی معنایی است تعجب می کنیم چرا بعضی افراد خیلی حواسشان نیست ،مقام معظم رهبری فرمودند هنوز چیز الزام آوری صورت نگرفته خود مسئولین و تیم مذاکره کننده این حرف را می زنند هنوز معلوم نیست این دشمن بد عهد ما این کار را کند شاید کشور ما را در جزئیات محصور کند .

وی با اشاره به سخنان دیشب دکتر صالحی گفت :در گزارشات بارها این دشمن ،عهد شکنی کردند اگر توافقی صورت گیرد که عزت ، اقتدار کشور ما وعظمت ملت ایران خدشه دار نشود،ما هم موافق هستیم .

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: این دشمن دشمنی می کند حتی در همان ساعاتی که صحبت و مذاکره می کردند بارها از حرف خودشان بر می گشتند ومی گفتند کار تمام شده و بعد بدقولی می کردند با همچنین دشمنی که حضرت امام فرمودند رابطه ایران با امریکا، رابطه گرگ و میش است نمی شود، زندگی کرد .

وی گفت : مذاکره خوب است اگر به توافق خوب دست پیدا کنیم ، مقام معظم رهبری می فرمایند بهتر اینکه توافق صورت نگیرد تا اینکه توافق بدی صورت گیرد .

امام جمعه رابرگفت : مقام معظم رهبری هدایت کلی مسائل هسته‌ای را زیر نظر دارند یعنی خطوط کلان و خطوط قرمز را رهبر انقلاب مشخص می‌کنند و در جریان جزئیات موضوع را به خود مسئولان واگذار کردند، ایشان فرمودند بنده به مجریان مذاکره کننده هسته ای ایران اعتماد دارم و تردیدی نیست امیدوارم تردید ایجاد نشود .

وی ادامه داد : مسئولین رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده باید به گونه ای با مردم برخورد شود که همدلی با ملت عزیز ایران داشته باشدو فرمایشات مقام معظم رهبری که دوستدار ملت است آن را به عنوان فصل خطاب قرار دهند ، فریب دشمن را نباید خورد .

خطیب جمعه رابربا اشاره به اینکه مقام معظم رهبری قانون ها و خط قرمزها عمدتاً به رئیس جمهور وبرخی به وزیر امور خارجه یادآور شد و گفت: حقی از ملت ایران ضایع نشود به هر بهانه و قیمتی نمی شود عزت کشور را از دست داد، سال ها سال ملت ایران در تحریم زندگی کردند .

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری اینکه مسئله هسته ای یک مسئله بومی است  ادامه داد: اگر کشور های دیگر می توانند این کار انجام دهند کار و تلاش کنند، لذا خواست ملت است و عجله ای در کار نیست آن چیزی که به نفع ملت ایران به دست آیند .

امام جمعه رابر با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری اینکه همان روز توافق باید تمام تحریم ها علیه ایران لغو شود گفت : این خواست ملت عزیز ایران است ما برای آن شهدا دادیم و فرمودندمسئولین جزئیات را  به مردم و نخبگان  گویند از جمله مسائل همدلی مسئولین با مردم است و اعضای تیم مذاکره‌کننده فقط در عرصه هسته‌ای حق مذاکره دارند .

وی اضافه کرد: فرمودند مطلقا نباید اجازه داده شود که دشمن ما به بهانه نظارت، به حریم امنیتی و دفاعی نفوذ کند و مسئولین نظامی کشور نیز به هیچ وجه اجازه ندارند به بهانه نظارت بیگانگان را به حریم کشور راه دهند یا توسعه دفاعی را متوقف کند تذکر داده شد .

جعفری عنوان کرد : بنده و هیچ مسئولی حق ندارد از حق مسلم مردم ایران کوتاه بیایند این خواست همیشگی ملت ایران است.

وی با اشاره به چگونگی تجاوز رژیم آل سعود که علیه یمن می تازند گفت : همین سعودی ها که با خباثت زیاد آتش بر روی مردم مظلوم یمن از کوچک ، پیر و جوان ، مسلمانان یهودی را می کشند این ها جزء ضرر ها و آفت هایی است که اگر کسی دست دراز کند به سوی آمریکا همیشه ذلیل هستند .

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب