پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

3:30:07 - یکشنبه 23 فروردین 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تغییر نام به فاطمه،زهرا و علی با کمترین گردشکار در ثبت احوال استان کرمان
مدیر کل ثبت احوال استان کرمان گفت: ابتکار سازمان ثبت احوال در سال جدید این است که از ۱۵ فروردین ماه ۹۴ لغایت ۱۲ اردیبهشت سال جاری، تغییر نام به فاطمه ، زهرا و علی با کمترین گردشکار انجام می شود.

به گزارش” صبح رابر”، حسین زین الصالحین در گفت و گو با “ کرمان۱۴۰۰ ” در رابطه با اولین تولد استان کرمان در سال ۹۴ گفت : اولین تولد سال ۹۴ مربوط به یک پسر کرمانی به نام محمد علی است که ساعت چهار و ۱۵ دقیقه عصر در بیمارستان پیامبر اعظم کرمان متولد شد.

مدیر کل ثبت احوال استان کرمان ادامه داد : اولین فوتی امسال نیز در سطح استان مربوط به محمد طه رزان است که در تاریخ ۲ فروردین در بردسیر فوت کرده که یک نوزاد چند روزه بوده است.

وی با بیان اینکه مردم استان کرمان جایگاه فرهنگی مذهبی خود را در انتخاب اسامی برای فرزندانشان حفظ کرده اند ؛ خاطر نشان کرد: ۱۰ فراوانی اول نام پسرانه در کرمان به ترتیب؛ امیر علی، ابوالفضل، محمد طه، امیر حسین، علی، امیر محمد، محمد، علی اصغر، حسین و امیر عباس است.

مدیر کل ثبت احوال استان کرمان ادامه داد : بیشترین فراوانی نام در دختران نیز به ترتیب فاطمه، نازنین زهرا، فاطمه زهرا، زهرا، رقیه، یسنا، زینب، ریحانه، آیناز و نیایش است که با توجه به جایگاه فرهنگی مذهبی مردم استان اسامی عاشورایی و مذهبی انتخاب شده است.

وی با اشاره به ابتکارات جالب اداره کل ثبت احوال استان در سال جاری، تصریح کرد: ابتکار سازمان ثبت احوال در سال جدید این است که از ۱۵ فروردین ماه ۹۴ لغایت ۱۲ اردیبهشت سال جاری، تغییر نام به فاطمه ، زهرا و علی با کمترین گردشکار انجام می شود و از طرف دیگر تا قبل از این امکان این امر برای افراد زیر ۱۵ سال وجود نداشت ولی در این مدت مشخص شده افراد زیر ۱۵ سال هم می توانند این کار را انجام دهند .

زین الصالحین با بیان اینکه پایه و اساس برنامه ریزی استان آمار و اطلاعات است عنوان کرد:  آمار و اطلاعات منوط به ثبت به موقع تولد و فوت است که در کرمان متاسفانه دیر ثبتی انجام می شود لذا خواهشمندیم که مردم کرمان قبل از ۱۵ روز تولد و قبل از ۱۰ روز فوت در ثبت احوال به ثبت برسد و در غیر اینصورت هم برنامه ریزی استان به هم می خورد و هم مردم به شورای حل اختلاف و دادگاه معرفی شده و جریمه می شوند.

مدیر کل ثبت احوال استان کرمان اذعان داشت: با توجه به اینکه سال ۹۳ سال عزم ملی و مدیریت جهادی بود اداره ثبت احوال با یک کار جهادی و برنامه ریزی خوبی که انجام شد توانست حرکت های خوبی در فعالیت های خود در سال گذشته داشته باشد که ثبت احوال کرمان در رابطه با عملکرد خود در دهه ثبت احوال، رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب